Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[k11] wideo, czy to łańcuch ?


bolo1005
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chodzi mi o ten dzwiek sinusoidalny, taki chyba chrobot. na tym filmie moze go lepiej słychac-u mnie jest identyko

, jak wciskam sprzegło dzwiek nie ustaje wiec to nie skrzynia. dzwiek słychac tylko na biegu jalowym, jak na filmie dodalem gazu to nie slychac juz tego dzwieku na obrotach wyzszych. boje sie ze to jakis napinacz lancucha. olej w silniku to elf polsyntetyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w moim 1,3 SuperS. Tak już ją kupiłem. Ja niebawem będę wymieniał paski gumowe i wtedy zobaczę czy dźwięk ustanie. Jeśli ustanie przy zdemontowanych paskach, znaczy że łożysko od pompy wody albo od alternatora już się zużyło. Ewentualnie ten napinacz pasków co się po nich pasek obraca.

 

Gdzieś jeszcze czytałem, że ten dźwięk może oznaczać problem z rozrządem, ale nie bezpośrednio sam rozrząd jest winny. Chodzi o pompę oleju. Jeśli jest w złym stanie, to nie ma możliwości wytworzyć na wolnych obrotach odpowiedniego ciśnienia aby odpowiednio naciągnąć ślizgi od łańcuszka rozrządu. Przy wysokich obrotach dźwięk ustaje, bo pompa oleju daje wyższe ciśnienie i odpowiednio naciąga ślizgi od łańcuszka.

 

Problem w tym, że i tak póki tego nie rozbierzesz, to nie będzie wiadomo czy to wina łożyska alternatora/łożyska pompy wody/napinacza czy też pompy oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Cie straszyć ale moim skromnym zdaniem jest to wina ślizgów tz wytartego lub pękniętego ślizgu na łańcuchu głównym niestety nie da sie go dokupić samego a żeby go zmienić trzeba zdejmować cały rozrząd lub napinacz w najgorszym wypadku przetrze obudowe pompy olejowej TROSZKE NIE MOŻLIE JEŚLI PRZEBIEG JEST AUTENTYCZNY po dodaniu gazu cichnie napręża sie łańcuch nie ociera zewnętrzną stroną o obudowe .pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej tak mialem od momentu dnia zakupu , chrobotała , chrobotała i przejechała do dnia sprzedaży bez problemu , czyli jakieś 40tys. Podejrzewałem ślizgi od rozrządu , ja tego nie robiłem bo auto jezdzilo bezproblemowo i odpalało w najwieksze mrozy. Roboty z tym w cholere i koszt wyższy od zakupu używanego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, popatrz ile kosztują silniki. Szkoda pchać kasę w to, bo się nigdy nie zwróci. Jeździć i się nie martwić. Moja żona jeździ już 2 lata ponad i nic się nie dzieje. No chyba że Cię stać na rozrząd, to szalej... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd. Zdejmij pokrywe zaworów i bedziesz widział napinacz. Zrób zdjęcie i wklej na forum to ci powiem na 100%. Lepiej go wymienić. Za jakiś czas bedziesz miał błąd z czójnika CMP.

 

Pytanie tylko czy np. używany silnik bedzie miał rozrząd ok czy też bedzie chrobotał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boje sie zdejmowac pokrywe zaworow bo nigdy tego nie robilem. pozatym tu jest chyba pare napinaczy i slizgów wiec nie bedzie wiadomo ktory chałasuje ? a czy jakbym zdjal pokrywe zaworów i zobaczył bym ten górny napinach ze jest zdarty to czy umiałbym go sam wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwastia wymiany napinacza, tylko kpl rozrządu. I to juz jest w miare powazna mechanika a nie majsterkowanie.Z kąd jesteś?To Ci ewentualnie podeśle dobry kontakt i bedziesz miał pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Koledzy piszą ja bym jeżdził aż padnie silnik myśle że sporo powinien wytrzymać Przypadek przetarcia obudowy miałem przy przebiegu 350000 i sunny jeżdził 3 lata na taxi .Silnik z gwarancją rozruchową 500zł a rozrząd 300. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

300 to jakaś marna podróba DAYKO albo podobny. W miarę działające OSK, ASUMI czy inne takie zaczynają się od 500 w górę a oryginał... ohoho. 

Właśnie zapytałem ASO i czekam na odpowiedz ile kosztuje komplet a ile łańcuszki i napinacze osobno.

U mnie targa już po osłonie - 200Kkm przebiegu autko micra k11 CGA3DE 1.4 z 2001 roku :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...