Gość mlero Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 (edytowane) witam wszystkich- to mój pierwszy post na forum ;-)) Mam pytanie do znawców tematu; Jakie powinno być napięcie ze sterownika na sondę lambda 3 przewodową Bosch w Sunny 1,4?? U mnie przychodzi 0,27v i nic się nie zmienia, a autko pali w mieście 11l a na trasie 8,5l Wymieniłem sondę lambda na inną używana - sprawną i to samo!! Napięcie na grzałkę sondy prawidłowe i grzałka grzeje! Autem jeżdżę od 12 lat jest bezwypadkowy i nie miał żadnych napraw poza wymianą akumulatorów, świece NGK BKR5E nowe, filtr powietrza nowy, silnik pracuje równo i stabilnie , nie bierze oleju. Kiedyś jak zamontowałem magnetyzer multimag to spalanie miałem na trasie 6,2litr w mieście 7,7lit od pewnego czasu zaczął chłapać benzynę i spadły obroty na wolnych kiedyś było 800 obr teraz 600obr Wg opisu Bosch napięcie referencyjne przychodzące ze sterownika na sondę lambda powinno wynosić 0,4 - 0,5 V po to żeby sonda dawała odpowiednie impulsy w cyklu większym od 0,5Hz czyli maks co dwie sekundy. Byłem u elektryka podłaczył do sondy jakiś wskaźnik z linijką świecących diodek i nie chciał nic pokazać stał na 0,2V, po przegazowaniu się ruszyło ale i tak niemrawo Styki na wtyczce czyste i ładnie kontaktują VIN: JN1BCAN14U0502395 silnik: GA14151809B przebieg 174 tyś. km. Nie wiem czy sterownik jest do naprawy czy ten model tak ma z napięciem na sondę... Nie chcę kupować sondy bez potrzeby dlatego pytam Edytowane 1 Lutego 2012 przez mlero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 napięcie do sterownika daje sonda a nie sterownik na sondę, pomijam grzałkę, powinna falować od 0V do 1V oczywiście nie z taką dokładnością, ale jak stoi raczej sonda do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlero Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 (edytowane) napięcie do sterownika daje sonda a nie sterownik na sondę, pomijam grzałkę, powinna falować od 0V do 1V oczywiście nie z taką dokładnością, ale jak stoi raczej sonda do wymiany Polecam przeczytać opis ze strony BOSCH dot kontroli sondy Lambda Tutaj żeby sonda podawała impulsy musi dostać napięcie sterujące, a w moim sunny napięcie wygląda na zbyt niskie Acha i jeszcze jedno: czy obrotomierz ma tutaj coś do rzeczy bo u mnie czasami skacze jak narwany, a czasami jest OK Edytowane 1 Lutego 2012 przez mlero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 możesz dać scrina gdzie to wyczytałeś?? proponuję jeszcze wpisać w googlach "sonda lambda" i zobaczyć zasadę działania http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda tak na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlero Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 możesz dać scrina gdzie to wyczytałeś?? proponuję jeszcze wpisać w googlach "sonda lambda" i zobaczyć zasadę działania http://pl.wikipedia....ki/Sonda_lambda tak na szybko Linka masz w poprzednim poście trzeba tylko rozwinąć zakładkę "kontrola sondy Lambda" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 ja wiem jak to zrobić, ale tego linka podałeś na moją wypowiedź, którą rozumiem, ze negujesz to chciałem abyś podał dokładnie o co Ci chodzi, bo ja tam nic nie znalazłem ciekawego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlero Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 (edytowane) ja wiem jak to zrobić, ale tego linka podałeś na moją wypowiedź, którą rozumiem, ze negujesz to chciałem abyś podał dokładnie o co Ci chodzi, bo ja tam nic nie znalazłem ciekawego Chodzi o to, że sonda nie daje napięcia sama z siebie bo nie posiada zasilania- żeby dała impuls po analizie spalin musi dostać zasialnie od strony sterownika i dlatego jako podstawę sprawdzenia działania sondy podają w punkcie pierwszym: Pomiar napięcia referencyjnego Wartości oczekiwane: 400...500 mV Działanie w przypadku odstępstwa od normy ; -Sprawdzić sterownik/elektrykę Pomiar wykonać przy odłączonej sondzie lambda, na wtyku od strony sterownika. Edytowane 1 Lutego 2012 przez mlero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Chodzi o to, że sonda nie daje napięcia sama z siebie bo nie posiada zasilania- proponuję się doszkolić i poczytać link, który podałem, bo w innym przypadku się nie zrozumiemy, niestety cytat: "Działanie sondy lambda opiera się na prawie sformułowanym przez prof. Walthera Nernsta (równanie Nernsta). Sonda lambda czyli ogniwo galwaniczne zbudowane z materiału ceramicznego –dwutlenku cyrkonu, na którym napylone są po obu jego stronach cienkie warstwy platyny zostało opracowane pod koniec lat 60 XX wieku w Robert Bosch GmbH przez dr. Güntera Baumana. Sondę umieszcza się w układzie wydechowym, tak, że jedna strona urządzenia styka się z gorącymi gazami spalinowymi, osiągającymi w tym miejscu ok. 300 °C, a druga strona styka się z zimnym powietrzem z otoczenia. Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. W celu utrzymania odpowiedniej temperatury, niektóre sondy mają grzałkę. Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V. Napięcie generowane przez ogniwo jest przekazywane do modułu sterującego składem mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Moduł ten dostosowuje na bieżąco skład mieszanki, tak aby w określonych warunkach obciążenia silnika, rodzaju paliwa i warunków atmosferycznych zapewnić jak najdoskonalszą pracę silnika i zmniejszyć do minimum emisję tlenku węgla." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlero Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 OK -Dzięki za wyjaśnienie! coś tam sobie wcześniej poczytałem ale być może źle zrozumiałem. Kupię nową sondę Bosch i może problem się skończy bo pewnie używana, którą podmieniłem była też trafiona. Tylko pytanie po co w instrukcji Boscha kazali sprawdzić napięcie przychodzące ze sterownika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 OK, czyli jedno mamy za sobą, to teraz powiedz jak to mierzyłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 nie no jednak sie pomyliłem ,,, tylko to opisane jest do sond cyrkonowych a sondy tytanowe korzystają z prądu z ecu kilka rodzajów różne napięcia 0,-1,3 lub 0-5V różne stany Suny GT primera P10 GT i 100 nx GT 200 Sx korzystało z Tytanówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Dino nie prawda !!!!! mówimy o sondzie 1V a nie jakiś innych wynalazkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 spoko spoko pomyliłem bo jeszcze SR20 DI ma tytanówkę ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 spoko spoko pomyliłem bo jeszcze SR20 DI ma tytanówkę ,, wiem przyjacielu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 ale jednak najlepszy jest multimetr na konsoli podpięty pod sondę i patrzysz na wolnych oscylacja na hamowaniu silnikiem ok 0,2V przyspieszanie do 0,9V stała prędkość mało gazu oscylacja ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlero Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 OK, czyli jedno mamy za sobą, to teraz powiedz jak to mierzyłeś multimetrem na zakresie 2v pomiędzy kablem sygnałowym od strony sterownika i minusem akumulatora na wolnych obrotach. Czy w takim razie sonda Bosch uniwersalna 3 przewodowa BOSCH-0 258 005 726 będzie pasowała?? http://www.eurojapancars.pl/katalog/a_a_104_569_2915/0/40324/___%28_-___KM%29/Uk%C5%82ad_paliwowy/Uk%C5%82ad_wtrysku_benzyny_%28Centralny_wtrysk_sterowanie%29/BOSCH-0%20258%20005%20726_%28Sonda_lambda%29.html# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 czyli miałeś rozłączoną sondę?? jak tak to źle, silnik powinien być nagrzany do temp. pracy wbijasz szpilkę w czarny od sondy i podłączasz miernik, drugą końcówkę miernika do masy i wtedy mierzysz na pracującym silniku, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlero Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Tak jak piszesz robił elektryk na wskaźniku diodowym -wbił szpilkę w kabel. Na wolnych obrotach (silnik nagrzany) świeciła diodka 0,2V raz na miniutę albo rzadziej coś tam podskakiwało do 0,6V, po przegazowaniu podobno częściej pulsowało ale nie widziałem bo dusiłem na gaz ;-)) Jak zapytałem czy jak wymienię sondę to spalanie zmniejszy się powiedział, że nie wie -dlatego usiłuję dowiedzieć się czy warto kupić nową sondę czy wyrzucę kasę niepotrzebnie i problem nadal pozostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 sonda to podstawa do spalania będzie palił tyle ile ma palić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlero Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Model sondy, który podałem 0-258-005-726 daaawno wyszedł z produkcji jest niedostępny mimo, że oferują go w kilku sklepach internetowych - teraz odpowiedni do mojego auta jest model BOSCH 0-258-005-211. Spróbuję to kupić i zainstalować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 A mógłbyś uszczknąć rąbka tajemnicy, czy wymieniłeś i czy pomogło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlero Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Oczywiście wymieniłem sondę na nową za 300zł -teraz mam trzy do wyboru i nic nie pomogło, czy na nowej czy na mojej starej czy na używanej nowszej od mojej pali tak samo. Jeszcze kiedyś spróbuję odłączyć sondę zupełnie- będzie widać czy działa w ogóle. Pewnie jest to kwestia sterownika jak pisałem wcześniej- tylko kto to diagnozuje i naprawia skutecznie? Może jak kiedyś podłączyłem stary ruski zasilacz impulsowy do aku pod klemy w samochodzie bez rozłączania (trzeba było szybko odpalić auto) to narobił jakiegoś bałąganu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.