Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zamarznięty zbiorniczek wyrównawczy.


przemas28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tydzień temu uzupełniłem płyn w chłodnicy dolewając wody destylowanej do zbiorniczka. Miałem poziom poniżej minimum, uzupełniłem do połowy ok 0.5 litra. Samochód mam zalany koncentratem, przy okazji sprawdziłem jego parametry, pokazało do -38.

Wczoraj zaglądając pod maske zobaczyłem bryłe lodu w zbiorniczku wyrównawczym.

Dlaczego woda nie wymieszała się z koncentratem tylko zamarzła w zbiorniczku?

Czy moge tak jeździć bez obawy, że coś uszkodze?

Dodam tylko że musiała zamarznąć już wcześniej, ale dopiero wczoraj po pracy to zobaczyłem.

Samochód codziennie przejeżdża 8km do pracy i tyle samo wracając, temperatura zawsze osiąga 90stopni (połowa skali).

Prosze pilnie o pomoc, dzisiaj rano było -18, aż strach było jechać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bryła lodu w zbiorniczku nie odpowietrzy Ci układu, oraz płyn który podczas rozgrzewania, rozszerza się i zwiększa swą objętość, nie ma gdzie "iść". Ciśnienie może rozerwać jakiś przewód gumowy lub chłodnicę w słabym jej punkcie, od tego jest właśnie zbiorniczek wyrównawczy.

Pewnie wlewałeś wodę na unieruchomionym silniku i nie zdążyła się wymieszać z koncentratem.?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bryła lodu w zbiorniczku nie odpowietrzy Ci układu, oraz płyn który podczas rozgrzewania, rozszerza się i zwiększa swą objętość, nie ma gdzie "iść". Ciśnienie może rozerwać jakiś przewód gumowy lub chłodnicę w słabym jej punkcie, od tego jest właśnie zbiorniczek wyrównawczy.

Pewnie wlewałeś wodę na unieruchomionym silniku i nie zdążyła się wymieszać z koncentratem.?!

 

Wode wlewałem tydzień temu, było jeszcze na plusie.

Zresztą samochód codziennie jeżdżony i rozgrzewany do temperatury optymalnej, termostat powinien otworzyć obieg na chłodnice i wymieszać wode z koncentratem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo koncentrat oszukany lub twój miernik. Sprawdź jeszcze co dzieje się w chłodnicy. Może tam też zamarza, a na krotkich odcinkach to jeszcze brak cisnienia i płyn się nie miesza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda w zbiorniczku nie cyrkuluje jak w ukladzie, jest to miejsce gdzie wplywa tylko nadmiar wody jak juz sie rozgrzeje, czyli mieszanie jest slabe. To jest powod dlaczego zamarzla woda. No i lepiej tak niezdzic za dlugo bo cos strzeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można jeszcze zrobić metodą 'na suszarkę':

podgrzewamy zbiorniczek suszarką, aby rozmrozić lód, odsysamy nadmiar wody, dolewamy koncetratu wg zalecanej proporpcji - voila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że woda w zbiorniczku nie cyrkuluje, ale po rozgrzaniu jej poziom potrafi się podnieść dwukrotnie. Jak na zimnym silniku jest w połowie to po rozgrzaniu dochodzi pod max. Wlałem ok 0.5litra wody sądząc że po rozgrzaniu drugie tyle napłynie z chłodnicy i sie wymiesza. Po 3,4 dojazdach do pracy powinienem mieć w zbiorniku to samo co w chłodnicy.

Co do koncentratu jest ok w chłodnicy nie łapie.

Miernik kupiłem w tamtym roku w biedronce, nie wiem na ile wiarygodny.

 

 

Nareszcie puściło.

Dzisiaj po pracy po porządnym dogrzaniu silnika i spuszczeniu wody ze zbiorniczka, a raczej wyciągnięciu częściowo sciętej galarety przez rurke udało mi się zobaczyć na jego dnie niebieski płyn.

Nie wiem czy to wina niskich temperatur, ale dopiero po przejechaniu 20km i 15minutowej pracy na jałowym(wtedy sciągałem wode) chłodnica puściła płyn na zbiornik.

Mam nadzieje że to tylko mróz i mam sprawny układ chłodzenia.

Mam nauczke żeby nie lać wody do zbiornika przed zapowiadanymi mrozami. Jutro skocze po shella i wleje czystego koncentratu bo troche wody jeszcze zostało w zbiorniczku.

Dziękuje serdecznie za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...