Gość murzynek2519 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 witam mam mega problem primerka 2.0 td z 2001 r autko stoi juz ponad dwa tygodnie u mechanika zregenerowana pompa wymieniony czujnik polozenia walu problem polega na tym ze przy obrotach 800 na biegu jalowym szarpie calym silnikiem i chodzi glosna z takim metalicznym dziwnym dzwiekiem po lekkim dodaniu gazu jest ok kat wyprzedzenia wtrysku ustawiony na 5 stopni takze wszystko porobione a lipa jak byla przed wstawieniem do mechanika tak jest blad jaki wywala to 21 co mozna by bylo jeszcze sprawdzic w takiej sytuacji . Kiedys mialem taki myk przy czyszczeniu nawiewow preparatem w sprayu gdzies cos sie zalalo i autko dopoki sie nie osuszylo nie reagowalo wogole na gaz chodzilo tylko na wolnych obrotach czy pod deska rozdzielcza sa jakies kable ktore moga miec wplyw na takie zachowanie silnika .Mechanik pod wzgledem mechanicznym porobil juz wszystko zaproponowal mi teraz wymiane sterownika zastanawiam sie czy ma to sens??? Macie moze jakies inne propozycje co mozna jeszcze sprawdzic??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Może zalało wtedy potencjometr pedału gazu. I coś sie z nim stało i może w nim przyczyna, złe sterowanie pompa lub zaśniedziałe styki w nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 ja juz kiedys pisalem CI ze blad nr 21 to moze byc albo zly kat wtrysku albo zapowietrzanie sie ukladu albo uwalony zawor czasu kata wtrysku Skoro juz podpiales pod komputer (Prosze koniecznie napisac jakim programem ) bo piszez ze ustawiony na 5 stopni (czyli jest to kat dynamiczny ) to sprobuj go ustawic na 7 stopni i zobacz co sie bedzie dzialo. Najlepiej to sprawdz czy masz ustawiony kat wtrysku statyczny 0,89 +/-0,08mm. To bedzie najpewniejsze. Tylko zwroc uwage mechanikowi ktory bedzie to sprawdzal z e do ustwienia kata wtrysku nalezy najpierw ustwic 1 tlok w GMP ( ten dolny znak na kole pasowym do tego sluzy ) a kat wtrysku ustawia sie na tym gornym (zoltym znaku ) na kole pasowym. Do tego sluzy czujnik zegarowy. Jak ma autodate to tam jest opisane jak ustawiwac. A jak nie ma to z pliku eccd20 manuala . Czyli do teraz . Sprawdzic czy nie lapie lewego powietrza (chociaz wedlug mnie nie ) no ale sprawdz , i sprawdzic kat wtrysku (albo ustawic albo przestwic go na 7 stopni) . Jesli bedzie dobrze to ok. Natomiast jesli dalej bedzie to takie szarpanie na biegu jalowym to do sprawdzenia zawor czasu kata wtrysku Trzeba bedzie sprawdzic jego opor (jest opisane na forum jak ) ma byc oklo 15 omow jesli opr jest prawidlowy to zobacz na tabele (tu by sie zgadzaly te objawy z tym metalicznym stukiem na biegu jalowym ). Niech elektryk lub mechanik zobaczy pod tym katem Na razie zrob to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.