pablogit Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Witam Wymienili mi warsztacie sprężyny, gniazda amortyzatorów, łożyska, sworznie wahaczy i tuleje. Po wymianie oczywiście ustawili zbieżność. Jak się autem przejechałem to sie okazało... Przy przyspieszaniu ściąga mocniej w prawo, a na luzie też ściąga tylko trochę słabiej. Oczywiście w warsztacie usłyszałem teorię, która mnie wogóle nie przekonała, tzn... " wie pan... to nie jest problem geometrii. Kiedyś w golfach był podobny problem, bo półośki były z prętów i ta dłuższa się skręcała i tu pewnie jest to samo..." Z tego co zauważyłem, to gdy ustawiałem geometrię w listopadzie 2011 (przed naprawą zawieszenia), wszystko było ładnie i śmigało prosto. Nie wiedziałem wtedy że ustawili mi geometrię na pękniętych sprężynach (szczyt partactwa). raz wjechałem w dziurę i super geometria przestawiła się nieznacznie i zaczęło lekko ściągać, dlatego postanowiłem naprawić całe zawieszenie. Teraz po naprawie kazali mi przyjechać po około 3000km, "jak sie wszystko ułoży" i wtedy gratisowo sprawdzą i ewentualnie skorygują geometrię. Sam nie wiem co o tym sądzić, więc prosze o opinie i uwagi. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) Witam Wymienili mi warsztacie sprężyny, gniazda amortyzatorów, łożyska, sworznie wahaczy i tuleje. Po wymianie oczywiście ustawili zbieżność. Jak się autem przejechałem to sie okazało... Przy przyspieszaniu ściąga mocniej w prawo, a na luzie też ściąga tylko trochę słabiej. Oczywiście w warsztacie usłyszałem teorię, która mnie wogóle nie przekonała, tzn... " wie pan... to nie jest problem geometrii. Kiedyś w golfach był podobny problem, bo półośki były z prętów i ta dłuższa się skręcała i tu pewnie jest to samo..." Z tego co zauważyłem, to gdy ustawiałem geometrię w listopadzie 2011 (przed naprawą zawieszenia), wszystko było ładnie i śmigało prosto. Nie wiedziałem wtedy że ustawili mi geometrię na pękniętych sprężynach (szczyt partactwa). raz wjechałem w dziurę i super geometria przestawiła się nieznacznie i zaczęło lekko ściągać, dlatego postanowiłem naprawić całe zawieszenie. Teraz po naprawie kazali mi przyjechać po około 3000km, "jak sie wszystko ułoży" i wtedy gratisowo sprawdzą i ewentualnie skorygują geometrię. Sam nie wiem co o tym sądzić, więc prosze o opinie i uwagi. pozdrawiam nie ma prawa ściągać,miałem podobną sytuację w almie po wiechaniu w dziurę i po ustawieniu zbieżności jechała jak po sznurku.Coś jest nie tak na100% Zmierz odległosci między kołami prawej i lewej strony,jesli róznica jest większa niż 5 mm geometrie będzie ciężko ustawić.(ale jest to też do zrobienia-tzw.pełna geometria Edytowane 2 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Jak przyjedziesz za parę dni a tym bardziej po 3000km, to powiedzą że jeździłeś po dziurach i się poprzestawiało./a zimą dziury wszędzie/ i reklamacji Ci nie uwzględnią. Jedź od razu i powiedz, że ręka boli od trzymania kierownicy. Tak nie może być.!!!!! Powodzonka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablogit Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Upewniliście mnie trochę w moim przekonaniu. Spodziewam się, że coś źle poskładali to zawieszenie (aż mnie skręca ze złości). Jadę dziś do nich, niech myślą.... Opiszę co dalej wyszło. PS. Warsztat "Szer" Premio, Obywatelska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Czekamy na wiadomość i sposobie zalatwienia, oraz przyczyne-może uda Ci się podpatrzyć. A potem możesz dać ich na tapetę na stronie głównej o warsztatach. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablogit Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Auto wstawione w poniedziałek. W czwartek panowie nie potrafią podać przyczyny, dlaczego przy przyspieszaniu ściąga w prawo. Do tego wiedzą już, że przy hamowaniu nie ściąga. Zostawiłem auto na kolejny tydzień. Zobaczymy co się okaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Przypuszczam że birą Cię na przetrzymanie. Wkurzysz się, zdenerwujesz, zmiękniesz i samochód zabierzesz. Jeśli masz blisko do warsztatu, to na Twoim miejscu bym podjeżdżał co dzień i zerknął co danego dnia robili. Czy chociaż koła są skręcone w inną stronę niż dnia poprzedniego i czy klucze leżą inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablogit Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Tak na prawdę zajęli się nim dopiero w środę, warsztat mam pod nosem. Stwierdziłem to po zaparkowaniu auta ;-) Nie ma szans z tym braniem na przetrzymanie, cierpliwy jestem jak snajper w wietnamie ;-) Jak już się w przyszłym tygodniu wkurzę, to wezmę go do innego warsztatu (tylko który będzie dobry, może na Admiralskiej 20 ?) A jeśli wyjdzie, że to wina poprzednika to wezmę rachunek do rozliczenia i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 (edytowane) "......Jak już się w przyszłym tygodniu wkurzę, to wezmę go do innego warsztatu......." - więc tak jak pisałem wyżej, wezmą Cię na przetrzymanie - więc snajper z Ciebie żaden. Na Admiralskiej jeszcze nie byłem, wiem że jest jeszcze gdzieś koło Areny i w Zgierzu na Piątkowskiej. Ja osobiście dwa razy korzystałem z Nastapol. Skontaktuj się z Mac Gayver - on ma coś wspólnego z warsztatem na Adniralskiej. Edytowane 10 Lutego 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablogit Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Wyjaśniło sie Belka ma skorodowane gniazdo przedniego mocowania wahacza (z lewej strony przeżarte, z prawej jeszcze chwila) Dla potomnych: http://www.toya.net.pl/pablogit/ Teraz szukam spawacza magika, który mi to wzmocni. Pomożecie ? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek197612 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Kup lepiej używaną belke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Ja też bym proponował kupno używki. Nie odkształci się podczas spawania a Twoja już ma dziury i może byc poprzesuwana. Zadzwoń na Gerberową http://www.japancar.pl/czesci_uzywane.php lub na ul. Kolumny - tel. nie mam i Allegro http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=sanki+n15&category=8683 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Na Gerberowej to mają nierówno w główkach, czasami używane części sprzedają drożej, niż nowe w ASO Taniej wyjdzie na Allegro u Zerd'a. Do autora tematu - pod spodem w tym aucie masz po prostu tragedię. Wolę nie pytać, jak tam wygląda podłoga czy bagażnik pod obiciem. Rozważ lepiej jak najszybsze pozbycie się tego auta i kupno czegoś mniej rudego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 (edytowane) Jak to ładnie ująłeś w słowach ...... i kupno czegoś mniej rudego Mógłbyś dać mi tę stronkę z Allegro? Edytowane 13 Lutego 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 O to chodzi? http://allegro.pl/show_user.php?uid=10340644 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Dzięki, właśnie chcę zebrać trochę stron z Allegro z częściami do Nissanków. W zamian masz to http://allegro.pl/listing/user.php?string=nissan&listing_sel=2&listing_interval=7&us_id=2996542&order=n&view=gal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablogit Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Nie jest aż tak źle jak się domyślasz, z tym rudym kolorem ;-) Miejsca na belce, które uległy korozji, były już kiedyś spawane, ale nie wzmacniane, także utlenił się spaw i dziura gotowa. Teraz o rudy kolor nie trudno, taka pora roku, że się szybciutko utlenia powierzchniowo. Jak naprawię, wstawię zdjęcia. No chyba, że faktycznie wymienię belkę, to już bez fotek będzie ;-) Dzięki za linki. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Dowiedz się najpierw koszt spawania- naprawy. Lecz nie masz żadnej pewności, że po naprawie nie będzie ściągał, jeśli pospawa to tak jak jest teraz. Jaka pewność że już się coś nie poprzestawiało? a zbieżnością możesz tego nie wyrównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablogit Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 (edytowane) Ciąg dalszy nastąpił... Belka wzmocniona, choć jak się okazało, wcale to nie było przyczyną ściągania. Zostawiłem w warsztacie po wzmocnieniu belki, żeby dalej szukali przyczyny. Zrobili kompleksowe badania geometrii, łącznie z wychyleniami, kątami, prześwitami etc... Wszystko na wykresach wyszło jak w nowym aucie "ku zdziwieniu" wszystkich nas. Zaprowadziłem pojazd więc do innego polecanego warsztatu, w którym w sumie kolega zaczął od zamiany kół przednich prawo/lewo, choć wiedzieliśmy, że opony są kierunkowe. Po przejechaniu się okazało się że efekt ciągnięcia kółka przy przyspieszaniu w sumie zanikł, a nawet bardzo leciutko ciągnęło w lewo. Poszliśmy tym tropem, zamieniliśmy z powrotem, a następnie zamieniliśmy tył/przód. Po takiej operacji sytuacja ze ściąganiem w prawo powróciła. Jestem umówiony na ustawianie zbieżności metodą tradycyjną (bez komputerów) w warsztacie na ul. Suwalskiej 24. Zobaczymy co się okaże ... BTW - Zaczęliśmy się zastanawiać czy aby dobre sprężyny zostały zamontowane bo auto dość wysoko stoi, wręcz "szpetnie" to wygląda --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 03.03.2012 Po wizycie w celu ustawienia zbieżności w innym warsztacie, metodą tradycyjną okazało się, że jest OK. Majster dopatrzył się za to "bardziej odkształcającej się" tulei po lewej stronie i zasugerował wymianę obu. Ale nie z konieczności, tylko tak w akcie upewnienia się. Podobno może mieć wpływ "kiepskość" gumy w tulejach. Do tego sytuacja ze zmienianiem kół prawo/lewo po czym ustawiając oponę odwrotnie do kierunku sugerowanego toczenia, dała nam do myślenia, czy czasem nie warto by zareklamować opon. (KLEBER KRISALP 2), skoro jest różnica na korzyść gdy są odwrotnie. Myślę, że teraz pierwszym ruchem będzie zmiana opon na letnie i zobaczymy czy efekt ściągania minie. Zaznaczam tu, że już po samej zmianie tył/przód jest znaczna poprawa i ściąga już baaardzo minimalnie. Edytowane 3 Marca 2012 przez pablogit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doman65 Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 (edytowane) witam podepnę się do tematu bo nie chcę zakładać nowego byłem dzisiaj 2 razy na zbieżności za każdym razem u kogo innego zbieżność ustawiona poprawnie luzów żadnych nie ma koła opony ciśnienie w porządku zamiana kół przód tył nic nie pomaga ściąga na prawo już nie wiem co mam zrobić z tym????co to może być??? Edytowane 8 Marca 2012 przez doman65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablogit Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Poczytaj dokładnie moją sprawę, może coś Ci się jeszcze nasunie, co możesz sprawdzić. Zamień koła prawo/lewo, w Twoim przypadku bym zaczął od tego skoro nic nie pomaga. A ściąga cały czas tak samo, czy przy przyspieszaniu o wiele bardziej niż na luzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doman65 Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 (edytowane) Poczytaj dokładnie moją sprawę, może coś Ci się jeszcze nasunie, co możesz sprawdzić. Zamień koła prawo/lewo, w Twoim przypadku bym zaczął od tego skoro nic nie pomaga. A ściąga cały czas tak samo, czy przy przyspieszaniu o wiele bardziej niż na luzie ? no własnie ciągnie cały czas tak samo już mi wszystkie pomysły wyszły z głowy co jest nie tak. Edytowane 8 Marca 2012 przez doman65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablogit Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 zamieniałeś koła miejscami ? można wtedy się przekonać o jakości opon, no i felg ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc821 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Podbijam do tematu, moją też ciągnie w prawo od czasu jak najprawdopodobniej pękła mi lewa sprężyna przednia - auto z przodu "siedzi" po lewej stronie, dodatkowo podczas kręcenia sterem ewidętnie coś czasem jakby skrzypi(stawiam na poduchę/łożysko Mc persona). Z prawej strony przestrzeń między oponą a błotnikiem jest dużo większa niż z lewej( jakieś 2 cm). Mam nadzieję że to będzie to i po wymianie wszystko wróci do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz Łącki Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Moja Alma też nagle zaczęła faworyzować prawą stronę. Ciśnienie w oponach równiutkie, hamulce na 102% niezablokowane, luzów na drążkach i wahaczach brak, miejsca po ciężarku na feldze też nie widzę. Dla mnie kosmos... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.