Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Po wymianie zawieszenia, ściąga


pablogit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wymienili mi warsztacie sprężyny, gniazda amortyzatorów, łożyska, sworznie wahaczy i tuleje.

Po wymianie oczywiście ustawili zbieżność.

Jak się autem przejechałem to sie okazało...

Przy przyspieszaniu ściąga mocniej w prawo, a na luzie też ściąga tylko trochę słabiej.

Oczywiście w warsztacie usłyszałem teorię, która mnie wogóle nie przekonała, tzn...

" wie pan... to nie jest problem geometrii. Kiedyś w golfach był podobny problem, bo półośki były z prętów

i ta dłuższa się skręcała i tu pewnie jest to samo..."

 

Z tego co zauważyłem, to gdy ustawiałem geometrię w listopadzie 2011 (przed naprawą zawieszenia), wszystko było ładnie i śmigało prosto.

Nie wiedziałem wtedy że ustawili mi geometrię na pękniętych sprężynach (szczyt partactwa). raz wjechałem w dziurę i super geometria przestawiła się nieznacznie i zaczęło lekko ściągać, dlatego postanowiłem naprawić całe zawieszenie.

Teraz po naprawie kazali mi przyjechać po około 3000km, "jak sie wszystko ułoży" i wtedy gratisowo sprawdzą i ewentualnie skorygują geometrię.

 

Sam nie wiem co o tym sądzić, więc prosze o opinie i uwagi.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wymienili mi warsztacie sprężyny, gniazda amortyzatorów, łożyska, sworznie wahaczy i tuleje.

Po wymianie oczywiście ustawili zbieżność.

Jak się autem przejechałem to sie okazało...

Przy przyspieszaniu ściąga mocniej w prawo, a na luzie też ściąga tylko trochę słabiej.

Oczywiście w warsztacie usłyszałem teorię, która mnie wogóle nie przekonała, tzn...

" wie pan... to nie jest problem geometrii. Kiedyś w golfach był podobny problem, bo półośki były z prętów

i ta dłuższa się skręcała i tu pewnie jest to samo..."

 

Z tego co zauważyłem, to gdy ustawiałem geometrię w listopadzie 2011 (przed naprawą zawieszenia), wszystko było ładnie i śmigało prosto.

Nie wiedziałem wtedy że ustawili mi geometrię na pękniętych sprężynach (szczyt partactwa). raz wjechałem w dziurę i super geometria przestawiła się nieznacznie i zaczęło lekko ściągać, dlatego postanowiłem naprawić całe zawieszenie.

Teraz po naprawie kazali mi przyjechać po około 3000km, "jak sie wszystko ułoży" i wtedy gratisowo sprawdzą i ewentualnie skorygują geometrię.

 

Sam nie wiem co o tym sądzić, więc prosze o opinie i uwagi.

 

pozdrawiam

nie ma prawa ściągać,miałem podobną sytuację w almie po wiechaniu w dziurę i po ustawieniu zbieżności jechała jak po sznurku.Coś jest nie tak na100% Zmierz odległosci między kołami prawej i lewej strony,jesli róznica jest większa niż 5 mm geometrie będzie ciężko ustawić.(ale jest to też do zrobienia-tzw.pełna geometria Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyjedziesz za parę dni a tym bardziej po 3000km, to powiedzą że jeździłeś po dziurach i się poprzestawiało./a zimą dziury wszędzie/ i reklamacji Ci nie uwzględnią. Jedź od razu i powiedz, że ręka boli od trzymania kierownicy. Tak nie może być.!!!!!

Powodzonka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewniliście mnie trochę w moim przekonaniu.

Spodziewam się, że coś źle poskładali to zawieszenie (aż mnie skręca ze złości).

Jadę dziś do nich, niech myślą....

Opiszę co dalej wyszło.

 

PS. Warsztat "Szer" Premio, Obywatelska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na wiadomość i sposobie zalatwienia, oraz przyczyne-może uda Ci się podpatrzyć. A potem możesz dać ich na tapetę na stronie głównej o warsztatach.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wstawione w poniedziałek.

W czwartek panowie nie potrafią podać przyczyny, dlaczego przy przyspieszaniu ściąga w prawo.

Do tego wiedzą już, że przy hamowaniu nie ściąga.

Zostawiłem auto na kolejny tydzień.

Zobaczymy co się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że birą Cię na przetrzymanie. Wkurzysz się, zdenerwujesz, zmiękniesz i samochód zabierzesz. Jeśli masz blisko do warsztatu, to na Twoim miejscu bym podjeżdżał co dzień i zerknął co danego dnia robili. Czy chociaż koła są skręcone w inną stronę niż dnia poprzedniego i czy klucze leżą inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawdę zajęli się nim dopiero w środę, warsztat mam pod nosem. Stwierdziłem to po zaparkowaniu auta ;-)

Nie ma szans z tym braniem na przetrzymanie, cierpliwy jestem jak snajper w wietnamie ;-)

Jak już się w przyszłym tygodniu wkurzę, to wezmę go do innego warsztatu (tylko który będzie dobry, może na Admiralskiej 20 ?)

A jeśli wyjdzie, że to wina poprzednika to wezmę rachunek do rozliczenia i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"......Jak już się w przyszłym tygodniu wkurzę, to wezmę go do innego warsztatu......." - więc tak jak pisałem wyżej, wezmą Cię na przetrzymanie - więc snajper z Ciebie żaden.

Na Admiralskiej jeszcze nie byłem, wiem że jest jeszcze gdzieś koło Areny i w Zgierzu na Piątkowskiej. Ja osobiście dwa razy korzystałem z Nastapol.

Skontaktuj się z Mac Gayver - on ma coś wspólnego z warsztatem na Adniralskiej.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniło sie

Belka ma skorodowane gniazdo przedniego mocowania wahacza (z lewej strony przeżarte, z prawej jeszcze chwila)

 

Dla potomnych:

http://www.toya.net.pl/pablogit/

 

Teraz szukam spawacza magika, który mi to wzmocni.

Pomożecie ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym proponował kupno używki. Nie odkształci się podczas spawania a Twoja już ma dziury i może byc poprzesuwana.

Zadzwoń na Gerberową http://www.japancar.pl/czesci_uzywane.php lub na ul. Kolumny - tel. nie mam

i Allegro http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=sanki+n15&category=8683

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Gerberowej to mają nierówno w główkach, czasami używane części sprzedają drożej, niż nowe w ASO :)

 

Taniej wyjdzie na Allegro u Zerd'a.

 

Do autora tematu - pod spodem w tym aucie masz po prostu tragedię. Wolę nie pytać, jak tam wygląda podłoga czy bagażnik pod obiciem. Rozważ lepiej jak najszybsze pozbycie się tego auta i kupno czegoś mniej rudego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest aż tak źle jak się domyślasz, z tym rudym kolorem ;-)

Miejsca na belce, które uległy korozji, były już kiedyś spawane, ale nie wzmacniane, także utlenił się spaw i dziura gotowa.

Teraz o rudy kolor nie trudno, taka pora roku, że się szybciutko utlenia powierzchniowo.

Jak naprawię, wstawię zdjęcia. No chyba, że faktycznie wymienię belkę, to już bez fotek będzie ;-)

Dzięki za linki.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz się najpierw koszt spawania- naprawy. Lecz nie masz żadnej pewności, że po naprawie nie będzie ściągał, jeśli pospawa to tak jak jest teraz. Jaka pewność że już się coś nie poprzestawiało? a zbieżnością możesz tego nie wyrównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciąg dalszy nastąpił...

Belka wzmocniona, choć jak się okazało, wcale to nie było przyczyną ściągania.

Zostawiłem w warsztacie po wzmocnieniu belki, żeby dalej szukali przyczyny.

Zrobili kompleksowe badania geometrii, łącznie z wychyleniami, kątami, prześwitami etc...

Wszystko na wykresach wyszło jak w nowym aucie "ku zdziwieniu" wszystkich nas.

Zaprowadziłem pojazd więc do innego polecanego warsztatu, w którym w sumie kolega zaczął od

zamiany kół przednich prawo/lewo, choć wiedzieliśmy, że opony są kierunkowe.

Po przejechaniu się okazało się że efekt ciągnięcia kółka przy przyspieszaniu w sumie zanikł, a nawet bardzo leciutko

ciągnęło w lewo.

Poszliśmy tym tropem, zamieniliśmy z powrotem, a następnie zamieniliśmy tył/przód.

Po takiej operacji sytuacja ze ściąganiem w prawo powróciła.

Jestem umówiony na ustawianie zbieżności metodą tradycyjną (bez komputerów) w warsztacie na ul. Suwalskiej 24.

Zobaczymy co się okaże ...

 

BTW - Zaczęliśmy się zastanawiać czy aby dobre sprężyny zostały zamontowane bo auto dość wysoko stoi, wręcz "szpetnie" to wygląda

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

03.03.2012

 

Po wizycie w celu ustawienia zbieżności w innym warsztacie, metodą tradycyjną okazało się, że jest OK.

Majster dopatrzył się za to "bardziej odkształcającej się" tulei po lewej stronie i zasugerował wymianę obu. Ale nie z konieczności, tylko tak w akcie upewnienia się.

Podobno może mieć wpływ "kiepskość" gumy w tulejach.

Do tego sytuacja ze zmienianiem kół prawo/lewo po czym ustawiając oponę odwrotnie do kierunku sugerowanego toczenia, dała nam do myślenia, czy czasem nie warto by zareklamować opon. (KLEBER KRISALP 2), skoro jest różnica na korzyść gdy są odwrotnie.

Myślę, że teraz pierwszym ruchem będzie zmiana opon na letnie i zobaczymy czy efekt ściągania minie.

Zaznaczam tu, że już po samej zmianie tył/przód jest znaczna poprawa i ściąga już baaardzo minimalnie.

Edytowane przez pablogit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam podepnę się do tematu bo nie chcę zakładać nowego byłem dzisiaj 2 razy na zbieżności za każdym razem u kogo innego zbieżność ustawiona poprawnie luzów żadnych nie ma koła opony ciśnienie w porządku zamiana kół przód tył nic nie pomaga ściąga na prawo już nie wiem co mam zrobić z tym????co to może być???

Edytowane przez doman65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj dokładnie moją sprawę, może coś Ci się jeszcze nasunie, co możesz sprawdzić.

Zamień koła prawo/lewo, w Twoim przypadku bym zaczął od tego skoro nic nie pomaga.

A ściąga cały czas tak samo, czy przy przyspieszaniu o wiele bardziej niż na luzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj dokładnie moją sprawę, może coś Ci się jeszcze nasunie, co możesz sprawdzić.

Zamień koła prawo/lewo, w Twoim przypadku bym zaczął od tego skoro nic nie pomaga.

A ściąga cały czas tak samo, czy przy przyspieszaniu o wiele bardziej niż na luzie ?

no własnie ciągnie cały czas tak samo już mi wszystkie pomysły wyszły z głowy co jest nie tak. Edytowane przez doman65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieniałeś koła miejscami ?

można wtedy się przekonać o jakości opon, no i felg ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam do tematu, moją też ciągnie w prawo od czasu jak najprawdopodobniej pękła mi lewa sprężyna przednia - auto z przodu "siedzi" po lewej stronie, dodatkowo podczas kręcenia sterem ewidętnie coś czasem jakby skrzypi(stawiam na poduchę/łożysko Mc persona). Z prawej strony przestrzeń między oponą a błotnikiem jest dużo większa niż z lewej( jakieś 2 cm). Mam nadzieję że to będzie to i po wymianie wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomasz Łącki

Moja Alma też nagle zaczęła faworyzować prawą stronę. Ciśnienie w oponach równiutkie, hamulce na 102% niezablokowane, luzów na drążkach i wahaczach brak, miejsca po ciężarku na feldze też nie widzę. Dla mnie kosmos...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...