Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

HR16DE Problem – odpalanie + szarpanie na zimnym silniku


Gość rootmaster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rootmaster

Witam serdecznie,

 

Jestem posiadaczem Tiidy 1.6 od 5 miesięcy. Założyłem nową instalację sekwencyjną STAG 4 + Hana od razu po zakupie. Problem z którym się borykam to ciężkie zapalanie zimnego silnika (już przy ok. 0 stopniach) oraz szarpanie – przerywanie zimnego silnika na benzynie w zakresie do 3 tys. obrotów (brak mocy). Po przełączeniu na gaz problem całkowicie znika (a przełącza dosyć wcześnie tj. po osiągnięciu 30 stopni na parowniku). Wydaje mi się że ten problem już występował po zakupie czyli bez gazu, jednak było dosyć ciepło i szarpanie przy rannym odpalaniu było minimalne co zrzuciłem na słabą jakość paliwa zatankowanego po zakupie w stacji noname (miałem już 0 paliwa jak kupiłem samochód). Jednak ostatnio zatankowałem na wg mnie pewnej stacji świeże paliwo i problem jest ten sam. Przebieg aktualny samochodu to 43 tys. (5 tys. na gazie) dlatego nie biorę się za wymianę świec (może robię źle?) skoro na gazie chodzi bezbłędnie. Brak kabli wysokiego napięcia również wg mnie skreśla kolejny możliwy powód. Dalej mamy sondę lambda… czy uszkodzona może powodować problemy z uruchomieniem zimnego silnika? Dodam że posiadam ELM którym odczytałem wszystkie błędy – brak; temperatura pracy silnika, sonda lambda, przepływomierz wg tego co wyświetla komputer wszystko jest w normie. Z tego co jeszcze podejrzewam to może szwankować czujnik położenia wału lub wałka rozrządu pomimo tego iż komputer nie wyświetla żadnego błędu. Mam książkę serwisową w wersji elektronicznej (ang. do Versy) także jestem w stanie sprawdzić każdy czujnik multimetrem, brakuje mi tylko oscyloskopu ale jeżeli dostanę konkretną doradę to się załatwi i to. Dodam jeszcze że próbowałem już jeździć tylko na samej benzynie, jednak nic to nie zmienia.

Z góry dziękuję za rady.

Pozdrawiam,

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

Jestem posiadaczem Tiidy 1.6 od 5 miesięcy. Założyłem nową instalację sekwencyjną STAG 4 + Hana od razu po zakupie. Problem z którym się borykam to ciężkie zapalanie zimnego silnika (już przy ok. 0 stopniach) oraz szarpanie – przerywanie zimnego silnika na benzynie w zakresie do 3 tys. obrotów (brak mocy). Po przełączeniu na gaz problem całkowicie znika (a przełącza dosyć wcześnie tj. po osiągnięciu 30 stopni na parowniku). Wydaje mi się że ten problem już występował po zakupie czyli bez gazu, jednak było dosyć ciepło i szarpanie przy rannym odpalaniu było minimalne co zrzuciłem na słabą jakość paliwa zatankowanego po zakupie w stacji noname (miałem już 0 paliwa jak kupiłem samochód). Jednak ostatnio zatankowałem na wg mnie pewnej stacji świeże paliwo i problem jest ten sam. Przebieg aktualny samochodu to 43 tys. (5 tys. na gazie) dlatego nie biorę się za wymianę świec (może robię źle?) skoro na gazie chodzi bezbłędnie. Brak kabli wysokiego napięcia również wg mnie skreśla kolejny możliwy powód. Dalej mamy sondę lambda… czy uszkodzona może powodować problemy z uruchomieniem zimnego silnika? Dodam że posiadam ELM którym odczytałem wszystkie błędy – brak; temperatura pracy silnika, sonda lambda, przepływomierz wg tego co wyświetla komputer wszystko jest w normie. Z tego co jeszcze podejrzewam to może szwankować czujnik położenia wału lub wałka rozrządu pomimo tego iż komputer nie wyświetla żadnego błędu. Mam książkę serwisową w wersji elektronicznej (ang. do Versy) także jestem w stanie sprawdzić każdy czujnik multimetrem, brakuje mi tylko oscyloskopu ale jeżeli dostanę konkretną doradę to się załatwi i to. Dodam jeszcze że próbowałem już jeździć tylko na samej benzynie, jednak nic to nie zmienia.

Z góry dziękuję za rady.

Pozdrawiam,

Daniel

Skontaktuj się z kolegą DINO,może coś doradzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

Jestem posiadaczem Tiidy 1.6 od 5 miesięcy. Założyłem nową instalację sekwencyjną STAG 4 + Hana od razu po zakupie. Problem z którym się borykam to ciężkie zapalanie zimnego silnika (już przy ok. 0 stopniach) oraz szarpanie – przerywanie zimnego silnika na benzynie w zakresie do 3 tys. obrotów (brak mocy). Po przełączeniu na gaz problem całkowicie znika (a przełącza dosyć wcześnie tj. po osiągnięciu 30 stopni na parowniku). Wydaje mi się że ten problem już występował po zakupie czyli bez gazu, jednak było dosyć ciepło i szarpanie przy rannym odpalaniu było minimalne co zrzuciłem na słabą jakość paliwa zatankowanego po zakupie w stacji noname (miałem już 0 paliwa jak kupiłem samochód). Jednak ostatnio zatankowałem na wg mnie pewnej stacji świeże paliwo i problem jest ten sam. Przebieg aktualny samochodu to 43 tys. (5 tys. na gazie) dlatego nie biorę się za wymianę świec (może robię źle?) skoro na gazie chodzi bezbłędnie. Brak kabli wysokiego napięcia również wg mnie skreśla kolejny możliwy powód. Dalej mamy sondę lambda… czy uszkodzona może powodować problemy z uruchomieniem zimnego silnika? Dodam że posiadam ELM którym odczytałem wszystkie błędy – brak; temperatura pracy silnika, sonda lambda, przepływomierz wg tego co wyświetla komputer wszystko jest w normie. Z tego co jeszcze podejrzewam to może szwankować czujnik położenia wału lub wałka rozrządu pomimo tego iż komputer nie wyświetla żadnego błędu. Mam książkę serwisową w wersji elektronicznej (ang. do Versy) także jestem w stanie sprawdzić każdy czujnik multimetrem, brakuje mi tylko oscyloskopu ale jeżeli dostanę konkretną doradę to się załatwi i to. Dodam jeszcze że próbowałem już jeździć tylko na samej benzynie, jednak nic to nie zmienia.

Z góry dziękuję za rady.

Pozdrawiam,

Daniel

Witam, podobnie miałem w poprzednim aucie. Po wymianie świec na nówki jak reką odjął.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

W takim razie zamówię 4 świece NGK PLZKAR6A-11 i w przyszłym tygodniu wymienię. Jednak dalej nie daje mi to trochę spokoju.. przeważnie mówi się że instalacja LPG wymaga lepszych świec i kabli WN niż PB. U mnie jest dokładnie na odwrót, na gazie chodzi ok a na benzynie nie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zamówię 4 świece NGK PLZKAR6A-11 i w przyszłym tygodniu wymienię. Jednak dalej nie daje mi to trochę spokoju.. przeważnie mówi się że instalacja LPG wymaga lepszych świec i kabli WN niż PB. U mnie jest dokładnie na odwrót, na gazie chodzi ok a na benzynie nie.

 

Pozdrawiam

Nie lepiej to zdiagnozowac u magika od gazu?.Wymiana w ślepo to tylko wpędzanie się w koszty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na gazie silnik pracuje prawidłowo a na benzynie nie, to trzeba się chyba zastanowić, co nie jest wykorzystywane podaczs pracy na gazie a jest bezwzlędnie potrzebe do pracy silnika na benzynie. Nie znam się za bardzo na instalacjach gazowych, ale z tego co kiedyś słyszałem, takim elementem jest właśnie sonda lambda. Przy pracy na LPG stosuje się jakieś emulatory czy inne istrojstwo. Gazownik raczej tu chyba nie pomoże - bo na LPG wszystko jest ok. Ze świacami też dałbym sobie spokój. Skoro silnik ciągnie bez problemów na LPG, świece są raczej ok. Osobiście poszedłbym w stronę sondy labda (są chyba dwie). Błędów mogą nie generować a działać mogą nie właściwie. Sondy możny wykręcić i sprawdzić - bez wbijania się w koszty w wymianę na ślepo.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

Też o tym pomyślałem... ale sonda lambda nie ma wpływu wg mnie na uruchamianie zimnego silnika. Dzisiaj ponownie podłączyłem się pod komputer i wskazania sondy są jak najbardziej poprawne. Podejrzewam że magicy od gazu w pierwszej kolejności zapytają o świece.. tak jak i serwis dlatego chyba to nieuniknione przy dalszej diagnozie... Dodam jeszcze że na obrotach jałowych zimny silnik chodzi prawidłowi (brak falowania) na ssaniu. Szarpanie pojawia się jedynie podczas obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym pomyślałem... ale sonda lambda nie ma wpływu wg mnie na uruchamianie zimnego silnika. Dzisiaj ponownie podłączyłem się pod komputer i wskazania sondy są jak najbardziej poprawne. Podejrzewam że magicy od gazu w pierwszej kolejności zapytają o świece.. tak jak i serwis dlatego chyba to nieuniknione przy dalszej diagnozie... Dodam jeszcze że na obrotach jałowych zimny silnik chodzi prawidłowi (brak falowania) na ssaniu. Szarpanie pojawia się jedynie podczas obciążenia.

Jeszcze tak sobie myślę, że Twoj samochod może mieć kłopot z ilością benzyny dodawanej do cylindra w momencie zwiększania obciążenia. Moze tylko masz coś przypchane np. wtryski. Myślałem też o elektronice wtrysku, ktora moze pracować nieliniowo tj. nieproporcjinalnie do obciążenia co tu też może mkeć implikacje ze strony sondy L.

pzdr. Jark

Edytowane przez Jark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

Rozważałem różne możliwości, ostatecznością jest mój post :) Myślałem nad wtryskami, ale skoro gdy silnik pochodzi jakiś czas powiedzmy 10 minut przy tych mrozach to problem znika. Obroty schodzą do normalnych jałowych i jest ok. Brałem nawet pod uwagę tworzące się podciśnienie w zbiorniku paliwa (cofanie się paliwa), jednak to nie to. Jedynie pozostanie jeszcze opcja elektroniki wtrysku. Zbyt słaba mieszanka podczas ssania (ciężkie zapalanie) i później nieliniowość podawania paliwa. Niestety na ciepłym silniku raczej się tego nie sprawdzi. Pozostaje mi na wszelki wypadek wymiana świec.. a później serwis i diagnoza co do wtrysków i elektroniki. Obiecuję że jak problem się rozwiąże to napiszę co było nie tak. Samochód przejeżdża dziennie w ciągu tygodnia pracy co najmniej 100 km (sam dojazd do pracy) i wkurzający bywa rozruch jak i późniejsza przerywana jazda. Nie będzie to odczuwalne latem dlatego problem chcę rozwiązać jeszcze podczas mrozów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli gaz jest zle ustawiony to możę rozjechać mapę PB ,,to raz

i na gazie ecu korzysta z tego samego co na PB czyli z wszystkich czujników łącznie z lambdą,,,, nie ma a właściwnie niepowinno być różnicy między PB a LPg,,,4 gen

 

liniowość czy co sobie wymyśliliście eliminuje sie mapą mnożnika w Stagu tz jego przebieg ma dać odpowiedną dawkę lpg tz

 

np dla wolnych obrotów moja P10 SR20 miała 2,5 ms A na ssaniu 4 ms ,,

 

a jako żę ecu steruje GAZEM !!!!! za pośrednictwem staga to wygląda to tak

 

czas wtrysku pb * mnożnik w stagu = czas wtrysku LPG np 3 ,- 3 ,5ms

 

i jak dla pb było by ok sonda oscyluje 2,2 ms ubogo 2,7 bogato i dalej jest źle to Ecu zwieksza lub zmniejsza czasy ,,,

 

i pracując ileś tam godzin na LPG wyrabia sobie mapę ,,,potem odpalasz a tu dużo za dużo albo dużo za mało ,,,,i kłopot ,,,

 

warto zobaczyć mapy z instalacji to na początek ,, ew jeszcze opcja puszczania gazu z instalacji hm...

 

standartowo zrób tak

 

 

zakręć gaz w butli i odpal autko już zostawiając je na noc ,,,wypal gaz do konca by gasł na lpg ,,,i zostaw

 

następnego dnia odpalaj czy będzie tak samo czy inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

Niestety po próbie z zakręceniem butli jest tak samo na Pb, czyli wtryski gazu nie puszczają jak jest zimno. Pozostaje opcja wg Tofu źle ustawionej instalacji LPG. Instalacja jest na gwarancji, także będę musiał się tam udać i powiedzieć co jest nie tak. Z tego co wyczytałem to każde podpięcie pod Staga jest w komputerze rejestrowane co spowoduje utratę gwarancji. Niestety własna ingerencja w tym momencie mi odpada. Jest jakaś możliwość przywrócenia oryginalnej mapy paliwowej aby mieć pewność że winą jest źle ustawiona LPG? Jakiś reset komputera?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik rejestruje podpięcie i zmiany, jeżeli się tylk opodepniesz to nie powinno być kłopotu ale to zalezy od zakładu w którym montowałeś, podjedź do nich niech dumają i zrób scriny z mapy i ustawień wtedy będzie można coś powiedzieć

 

ale jeżeli tak samo jest na PB po zakręceniu butli to sprawdź ciśnienie PB na listwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość rootmaster

Kontaktowałem się z firmą która montowała gaz, polecili mi sprawdzić czy problem występuje po zakręceniu gazu na butli. Powiedziałem że już to zrobiłem, jednak dalej jest to samo. W takim razie polecono mi zresetowanie ECU poprzez odłączenie akumulatora na noc. Jeżeli po nocy odpali bez problemu, wtedy wg nich winą może być instalacja gazowa (rozchodzenie się map gazowych przy źle ustawionych gazowych). Odłączyłem na 24 godziny akumulator zgodnie z instrukcją:

If the battery is disconnected, the emission-related diagnostic information will be lost within 24 hours.The following data are cleared when the ECM memory is erased.

Diagnostic trouble codes

1st trip diagnostic trouble codes

Freeze frame data

1st trip freeze frame data

System readiness test (SRT) codes

– Test values

 

Jednak zapala nadal tak samo po nocy.. tz z wielkimi problemami + szarpanie do czasu aż się zagrzeje. Czy takie kasowanie usuwa błędy spowodowane przez instalacje LPG? Tj. czy przywraca fabryczne mapy Pb? Chyba nie pozostanie mi nic innego tylko udać się do serwisu...

 

Edit 17.02.2012

 

Po tych wszystkich moich kłopotach... sprawdzeniu prawie każdego czujnika w samochodzie, kasowaniem komputera... konsultacją u gazowników...zakupem nowych świec (nie wymieniłem tylko dlatego że miałem klucz o średnicy o 2 mm za dużej) przyczyna okazała się jak zwykle prozaiczna :/ Moja stacja benzynowa na której tankuję od dobrych 10 lat mnie zawiodła... Przed udaniem się do serwisu Nissana postanowiłem wyjeździć jeszcze raz benzynę i zalać czegoś lepszego. Wypaliłem benzynę do 0 i zalałem Shell V-Power. Jak ręką odjął! Znowu wiem jak powinien zapalać silnik benzynowy... Na marginesie dodam że do poprzedniego samochodu - mazda też tam tankowałem i takiego problemu nigdy nie było, dlatego byłem święcie przekonany że to nie paliwo...

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez rootmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...