Gość Devlin_Thyssen Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Witam wszystkich, mój pierwszy post, jestem tu nowy Mam pytanie - niedawno zakupiłem Primerę P11.144 z 2001r. benzyna 1.8. Auto jest ok, albo nawet lepiej, ale jest ciężarówką... Nie przeszkadzałoby mi to jakoś strasznie, gdyby nie to, że w dowodzie ma wpisane ilość osób - 4... Czy ktoś orientuje co mówią OBECNIE przepisy na ten temat? Mam na myśli następujące sprawy: 1. czy mogę jeździć z własnoręcznie zdjętą kratką, pomimo wpisu ciężarowy w dowodzie? 2. czy w takiej sytuacji nie będzie problemów na badaniach technicznych, kontroli drogowej itp? 3. chciałbym, by auto mogło przewozić jednak 5 osób - co muszę zrobić? Tylne siedzenie jest normalne, posiada w środku trzeci pas bezpieczeństwa, taki jak boczne. 4. jakie są koszty formalne, techniczne dostosowania auta do przewozu 5 osób? Szukałem informacji w wielu miejscach, forach itp, ale z reguły trafiałem na wypowiedzi sprzed kilku lat, a podobno w zeszłym roku jakoś przepisy się zmieniły, zresztą ci udzielający się w temacie zaprzeczali sobie nawzajem... Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 1. czy mogę jeździć z własnoręcznie zdjętą kratką, pomimo wpisu ciężarowy w dowodzie? 2. czy w takiej sytuacji nie będzie problemów na badaniach technicznych, kontroli drogowej itp? 3. chciałbym, by auto mogło przewozić jednak 5 osób - co muszę zrobić? Tylne siedzenie jest normalne, posiada w środku trzeci pas bezpieczeństwa, taki jak boczne. 4. jakie są koszty formalne, techniczne dostosowania auta do przewozu 5 osób? ad1. nie ad2. będzie ad3. zdemontować kratkę w "wyspecjalizowanym warsztacie" (wyciąganie kasy, ale takie sa przepisy) zrobić badanie na stacji ad4. w poniedziałek wszystkiego się dowiem, jak nei zapomnę od znajomka co ma stację diagnostyczną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 w 2008 w PZMOT-cie za "przerobienie golfa IV z ciężarówki na osobówkę dałem 50zł. (zdjęcie kratki i montaż 5-go pasa bezpieczeństwa). potem wyprawa na stację diagnostyczną i badanie cząstkowe za 20zł. i do wydziału komunikacji po zmiany w dowodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devlin_Thyssen Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 OK, dzięki za odpowiedzi. Jeśli miałoby to rzeczywiście wynieść 100-150 zł, to myślę, że gra warta świeczki. Czytałem gdzieś, że koszt takiej operacji to total 500-600 zł, to mi się odechciało... Pojadę do jakiejś "wyspecjalizowanej" firmy ściągnąć kratkę tuż przed przeglądem okresowym (kwiecień) i zrobię wszystko za jednym zamachem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 poświadczenie o zdjeciu kratki przez "wyspecjalizowaną" firmę i wtedy na badanie do Okręgowej Stacji koszt 50zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 W Elblągu w AutoEl taka impreza kosztuje 125 zł. Robiłem tak 2 pajero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.