Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Homologacja na ciężarowe - osobowe, jak zmienić, jaki koszt?


Gość Devlin_Thyssen

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Devlin_Thyssen

Witam wszystkich, mój pierwszy post, jestem tu nowy :)

 

Mam pytanie - niedawno zakupiłem Primerę P11.144 z 2001r. benzyna 1.8.

 

Auto jest ok, albo nawet lepiej, ale jest ciężarówką...

 

Nie przeszkadzałoby mi to jakoś strasznie, gdyby nie to, że w dowodzie ma wpisane ilość osób - 4...

 

Czy ktoś orientuje co mówią OBECNIE przepisy na ten temat?

 

Mam na myśli następujące sprawy:

 

1. czy mogę jeździć z własnoręcznie zdjętą kratką, pomimo wpisu ciężarowy w dowodzie?

2. czy w takiej sytuacji nie będzie problemów na badaniach technicznych, kontroli drogowej itp?

3. chciałbym, by auto mogło przewozić jednak 5 osób - co muszę zrobić? Tylne siedzenie jest normalne, posiada w środku trzeci pas bezpieczeństwa, taki jak boczne.

4. jakie są koszty formalne, techniczne dostosowania auta do przewozu 5 osób?

 

Szukałem informacji w wielu miejscach, forach itp, ale z reguły trafiałem na wypowiedzi sprzed kilku lat, a podobno w zeszłym roku jakoś przepisy się zmieniły, zresztą ci udzielający się w temacie zaprzeczali sobie nawzajem...

 

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. czy mogę jeździć z własnoręcznie zdjętą kratką, pomimo wpisu ciężarowy w dowodzie?

2. czy w takiej sytuacji nie będzie problemów na badaniach technicznych, kontroli drogowej itp?

3. chciałbym, by auto mogło przewozić jednak 5 osób - co muszę zrobić? Tylne siedzenie jest normalne, posiada w środku trzeci pas bezpieczeństwa, taki jak boczne.

4. jakie są koszty formalne, techniczne dostosowania auta do przewozu 5 osób?

 

 

ad1. nie

ad2. będzie

ad3. zdemontować kratkę w "wyspecjalizowanym warsztacie" (wyciąganie kasy, ale takie sa przepisy) zrobić badanie na stacji

ad4. w poniedziałek wszystkiego się dowiem, jak nei zapomnę ;) od znajomka co ma stację diagnostyczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2008 w PZMOT-cie za "przerobienie golfa IV z ciężarówki na osobówkę dałem 50zł. (zdjęcie kratki i montaż 5-go pasa bezpieczeństwa).

potem wyprawa na stację diagnostyczną i badanie cząstkowe za 20zł. i do wydziału komunikacji po zmiany w dowodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Devlin_Thyssen

OK, dzięki za odpowiedzi. Jeśli miałoby to rzeczywiście wynieść 100-150 zł, to myślę, że gra warta świeczki. Czytałem gdzieś, że koszt takiej operacji to total 500-600 zł, to mi się odechciało...

 

Pojadę do jakiejś "wyspecjalizowanej" firmy ściągnąć kratkę tuż przed przeglądem okresowym (kwiecień) i zrobię wszystko za jednym zamachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poświadczenie o zdjeciu kratki przez "wyspecjalizowaną" firmę i wtedy na badanie do Okręgowej Stacji koszt 50zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Elblągu w AutoEl taka impreza kosztuje 125 zł. Robiłem tak 2 pajero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...