Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p10] oryginalny pilot i centralny zamek


Gość Woj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam w mojej P10 oryginalny centralny zamek z pilotem. Problem jest taki, że reakcja samochodu na wciśnięcie otwórz/zamknij wymaga kilkukrotnych

prób - często nie chce "załapać". Z kluczyka jest wszystko ok.

 

Sytuacja występuje na obu pilotach, wymieniałem baterie na nowe i programowałem od nowa kluczyki, jest tak samo :( Czasami szybciej jest otworzyć kluczykiem niż próbować kilka razy trafić w czujnik w samochodzie. A tak btw. może ktoś wie, gdzie jest czujnik pilota w P10?

 

Może ktoś miał podobną sytuację?.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny system ochrony NATS komunikuje sie radiowo miedzy centralka a pilotami. Wiec "celowanie" mija sie z celem.

A co do umieszczenia centralki to niesstety nie pomoge. Sam mam wlasnie taki system, ale niestety nie mam do niego pilotow, wiec zamontowalem odzielny system alarmowy sterujacy centralnym zamkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny system ochrony NATS komunikuje sie radiowo miedzy centralka a pilotami. Wiec "celowanie" mija sie z celem.

A co do umieszczenia centralki to niesstety nie pomoge. Sam mam wlasnie taki system, ale niestety nie mam do niego pilotow, wiec zamontowalem odzielny system alarmowy sterujacy centralnym zamkiem.

 

ok, dzięki za info. Wczoraj upuściłem pilota na ziemię i.... poprawiło mu się. Słowem - być może gdzieś coś nie łączy. Będzie trzeba zerknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

centralka c.zamka mieści się przy prawych przednich drzwiach za kompem auta, przynajmniej u mnie tak jest, a jeżeli chodzi o Nats z immobiliserem to siedzi on w koputerze samochodu - niestety. Przerabiałem temat jak pilot i nats zgubił program, ZERO jazdy tylko hol.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

centralka c.zamka mieści się przy prawych przednich drzwiach za kompem auta, przynajmniej u mnie tak jest, a jeżeli chodzi o Nats z immobiliserem to siedzi on w koputerze samochodu - niestety. Przerabiałem temat jak pilot i nats zgubił program, ZERO jazdy tylko hol.

 

pzdr

 

Jeżeli dobrze rozpoznałem instrukcję, to immobiliser włącza się automatycznie. Na ile to firmowe zabezpieczenie ma jeszcze jakąś wartość w dzisiejszych czasach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

centralka c.zamka mieści się przy prawych przednich drzwiach za kompem auta, przynajmniej u mnie tak jest, a jeżeli chodzi o Nats z immobiliserem to siedzi on w koputerze samochodu - niestety. Przerabiałem temat jak pilot i nats zgubił program, ZERO jazdy tylko hol.

 

pzdr

 

Jeżeli dobrze rozpoznałem instrukcję, to immobiliser włącza się automatycznie. Na ile to firmowe zabezpieczenie ma jeszcze jakąś wartość w dzisiejszych czasach?

ja też posiadam immo z cetralnym zamkiem, nie otworzysz drzwi poilotem nie pojedziesz, i włacza sie automat7ycznie po 20 s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

centralka c.zamka mieści się przy prawych przednich drzwiach za kompem auta, przynajmniej u mnie tak jest, a jeżeli chodzi o Nats z immobiliserem to siedzi on w koputerze samochodu - niestety. Przerabiałem temat jak pilot i nats zgubił program, ZERO jazdy tylko hol.

 

pzdr

 

Jeżeli dobrze rozpoznałem instrukcję, to immobiliser włącza się automatycznie. Na ile to firmowe zabezpieczenie ma jeszcze jakąś wartość w dzisiejszych czasach?

 

Tak, zgadzam się immo włacza się automatycznie, nawet jak kluczyk jest w stacyjce, silnik zgaszony i otworzysz drzwi, i włącza się po zamknięciu centr zamka. Wartość ma duuużą prawie 500zeta[ze zniżkami dla klubowiczów] jak padł pilot i nats w aucie zgubił program, ASO walczyło 2dni a później czekali na specjalny komp czy coś do progamowania kopmutera z nats-em i pilota [jedno urządzenie w Polsce]. Od tamtej pory pilot zamyka i otwiera drzwi za 1 razem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

centralka c.zamka mieści się przy prawych przednich drzwiach za kompem auta, przynajmniej u mnie tak jest, a jeżeli chodzi o Nats z immobiliserem to siedzi on w koputerze samochodu - niestety. Przerabiałem temat jak pilot i nats zgubił program, ZERO jazdy tylko hol.

 

pzdr

 

Jeżeli dobrze rozpoznałem instrukcję, to immobiliser włącza się automatycznie. Na ile to firmowe zabezpieczenie ma jeszcze jakąś wartość w dzisiejszych czasach?

 

Tak, zgadzam się immo włacza się automatycznie, nawet jak kluczyk jest w stacyjce, silnik zgaszony i otworzysz drzwi, i włącza się po zamknięciu centr zamka. Wartość ma duuużą prawie 500zeta[ze zniżkami dla klubowiczów] jak padł pilot i nats w aucie zgubił program, ASO walczyło 2dni a później czekali na specjalny komp czy coś do progamowania kopmutera z nats-em i pilota [jedno urządzenie w Polsce]. Od tamtej pory pilot zamyka i otwiera drzwi za 1 razem.

 

pzdr

tylko powstaje problem jak ma sie tylko jedne pilot sprawny a drugi jest uszkodzony, jat ten uszkodzony naprawić? byłem w aso w lublnie i chciel;i odemnie 670 zł za drugiego pilota, bo uszkodzonych nie naprawiają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pzdr

tylko powstaje problem jak ma sie tylko jedne pilot sprawny a drugi jest uszkodzony, jat ten uszkodzony naprawić? byłem w aso w lublnie i chciel;i odemnie 670 zł za drugiego pilota, bo uszkodzonych nie naprawiają

 

Ja miałem jednego pilota, drugi w wawie kosztował 200z haczykiem. Teraz mam dwa tylko stary nie działa, bo nie udało go się zaprogramować. Czyli sumując mam teraz to samo co ty, a jak rozprogramuje się nats to nawet dobry pilot nie pomoże.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

centralka c.zamka mieści się przy prawych przednich drzwiach za kompem auta, przynajmniej u mnie tak jest, a jeżeli chodzi o Nats z immobiliserem to siedzi on w koputerze samochodu - niestety. Przerabiałem temat jak pilot i nats zgubił program, ZERO jazdy tylko hol.

 

pzdr

 

Jeżeli dobrze rozpoznałem instrukcję, to immobiliser włącza się automatycznie. Na ile to firmowe zabezpieczenie ma jeszcze jakąś wartość w dzisiejszych czasach?

ja też posiadam immo z cetralnym zamkiem, nie otworzysz drzwi poilotem nie pojedziesz, i włacza sie automat7ycznie po 20 s.

 

dziwne... u mnie nie muszę otwierać drzwi pilotem. Ponieważ jak już pisałem - często pilot "nie chce załapać" otwieram drzwi kluczykiem i jadę. Pytanie - czy jest coś uszkodzone, czy tak skonfigurowane, z tego co piszą w instr. użytkowania, kluczyk też rozbraja system. Dioda na kokpicie po lewej stronie zachowuję się "książkowo".

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no, ciekawych rzeczy sie tu dowiaduje :) ja mam oryginalny pilot do centralnego , (chyba oryginalny choc pisze na nim siemens nie nats) i podobno mam tez immobiliser (tak mowil sprzedajacy) ale na desce nie mam zadnych kontrolek od immobilisera o co chodzi? Moj pilot jest nieoryginalny i immobilisera tez brak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadzam się immo włacza się automatycznie, nawet jak kluczyk jest w stacyjce, silnik zgaszony i otworzysz drzwi, i włącza się po zamknięciu centr zamka. Wartość ma duuużą prawie 500zeta[ze zniżkami dla klubowiczów] jak padł pilot i nats w aucie zgubił program, ASO walczyło 2dni a później czekali na specjalny komp czy coś do progamowania kopmutera z nats-em i pilota [jedno urządzenie w Polsce]. Od tamtej pory pilot zamyka i otwiera drzwi za 1 razem.

 

Tzn. że miałeś podobny problem? Tzn. nie zawsze łapał Ci pilot, czy padł całkiem? Nie wiem sam co mam o tym sądzić:

1. Pilot ma słaby zasięg i łapie dopiero za którymś naciśnięciem guzika

2. Często "gubi" program i pomaga dopiero wyjęcie baterii i włożenie ponownie, a następnie zaprogramowanie przez odpowiednią komb. klawiszy na pilocie.

 

Nie do końca rozumiem też na czym polega uzbrojenie systemu nawet jeżeli kluczyk jest w stacyjce - przecież tam nie ma alarmu, a jak przekręcę kluczyk to samochód zapali i można jechać. Zmierzam do tego, że tak naprawdę nie odczułem jeszcze na sobie "działania systemu". Bez względu na to, czy otworzę kluczykiem czy z pilota - zapalam i jadę. Czy w kluczyku siedzi jakaś elektronika? Mam na nim napis NATS i taki czerwony mały pasek na rogu. Chodzi o to, ze NATS wie, że w samochodzie jest kluczyk i dlatego zdejmuje blokadę? Działa to na zasadzie zbliżeniowej, czy jak? ktoś wie? :)

 

Motam troszkę, ale tak naprawdę zagadką jest dla mnie ten cały NATS. Oba piloty zachowują się "dziwnie". Mają żałosny zasięg. Boję się, że to może wina jakiegoś układu wewnątrz samochodu. A może robię coś źle.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Nie do końca rozumiem też na czym polega uzbrojenie systemu nawet jeżeli kluczyk jest w stacyjce - przecież tam nie maalarmu, a jak przekręcę kluczyk to samochód zapali i można jechać...

Generalnie wkladasz kluczyk i NATS sie o tym dowiaduje, czeka na kod z kluczyka. Jesli go dostanie, to pozwala go uruchomic. Jak bys wlozyl identyczny kluczyk, ale bez "tego czerwonego paska" to samochod by nie zapalil (tylko nie pamietam czy nie zapala, czy w ogole rozrusznika nie slychac). Majac zwykly kluczyk bez "tego czerwonego paska" i pilota jestes w stanie wlasnie tym pilotem odblokowac NATSa.

No i na koniec zrob maly test. Wsadz kluczyk do stacyjki i zapal silnik. Nastepnie zgas, ale nie wyciagaj kluczyka. Po pewnym czasie sprobuj ponownie uruchomic silnik. Nie pamietam po jakim czasie, ale NATS powinien zadzialac i odpalenie silnika bedzie mozliwe dopiero po wyjeciu i ponownym wsadzeniu kluczyka. Przerabialem to juz kilka razy, zazwyczaj podczas pobytu u swojego mechanika w warszatcie :D. Tak wlasnie dziala uzbrojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kluczyk nie ma czerwonego paska, Natsa odblokowuję z pilota. Po zgaszeniu auta i otwrciu drzwi na na jakieś 15s muszę nacisnąć przycisk na otwarcie [kluczyk cały czas w stacyjce] dopiero uruchomię motor, inaczej to kręci rozrusznik ale nie chce załapać. Tak samo mam z dorobionym kluczykiem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki za wyjaśnienie wątpliwości. ;)

 

proszę jeszcze tylko o info odnośnie zasięgu pilota, macie z tym jakieś problemy? Tak sobie myślę, że może kupiłem jakieś lewe baterie i stąd problem.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki za wyjaśnienie wątpliwości. ;)

 

proszę jeszcze tylko o info odnośnie zasięgu pilota, macie z tym jakieś problemy? Tak sobie myślę, że może kupiłem jakieś lewe baterie i stąd problem.

 

pozdrawiam.

 

zasiegu dokładnie nie mierzyłem, ale działa z baedzo bkiskiej odległosci.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Czy kluczyk z "tym czerwonym paskiem" może być dorobiony poza ASO? Pokazywałem ten kluczyk w kliku punktach i zazwyczaj mówili "150,- PLN i 15 minut" - ale nie chciałbym się władować. Drugi kluczyk mam ułamany w prawych drzwiach, a piloty Nissana do centralnego mi nie działają

W jakimś wątku znalazłem kodowanie pilotów (6 razy zakręcić zapłonem itd), ale to mi nie działa. I stąd drugie moje pytanie: gdzie znajduje się bezpiecznik od odbiornika fal pilotów? Prawdopodobnie to jest przyczyna.

 

08.08.2006

OK, piloty działają - znalazłem inny wątek z kodowaniem pilotów "LUCAS 3TXA" w samochodach z diodą na podszybiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość GrzegorzS67

Mam prośbę dotyczącą kodowania w P10 z diodą na podszybiu jeśli ktoś wie jak to zrobić lub ewentualnie jak rozbroić tego NATSa to proszę o info. Ja mam właśnie problem z odblokowywaniem immo w P10 z 1995. Może ktoś ma namiary na kogoś kto ewentualnie dorobi taki pilot (LUKAS 3TXA), w serwisie nissana w krakowie chcą 550 zeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...