Gość owoca Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Witam Mam problem z pojawiającym się błędem nr 82 jak wynika z rozpiski jest to problem z czujnikiem ciśnienia barometrycznego doładowania, problem w tym że nie mogę zlokalizować tego czujnika w moim silniku 2.7 TDI z 1998r. Błąd nr 82 wyskakuje każdorazowo przy diagnostyce, nawet po skasowaniu błędów i kodzie 55, czyli wszystko OK, przy ponownym uruchomieniu silnika i diagnostyce wyskakuje błąd 82. Musze dodać, że kontrolka cheek nie świeci się podczas jazdy, błąd wychodzi tylko podczas diagnostyki. Proszę Panów specjalistów o jakąś wskazówkę, gdzie znajdę ten czujnik, cze jest on w ogóle w tym silniku i jak pozbyć się tego błędu. Pozdrawiam !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Na silniku tego czujnika nie znajdziesz. Dlatego ze silnik nie posiada map sensora. Wskazowke gdzie go znajdziesz masz w opisie bledu. Powiem CI tak . jako ze bledy mamy takie same to u mnie jest jeszcze inaczej . Program Carman pokazuje blad ECM10(byly bardzo dlugie poszukiwania co ten blad oznacza ) Okazalo sie wlasnie ze jest to blad migowy 82. U mnie na migowych nie ma tego bledu . A u Ciebie widze ze wywala ten blad na autodiagnostyce. Oczywiscie szukalem cos na temat tego czujnika . Pare dni temu pisalem do Boscha (taki mam sterownik ) i odpowiedzieli mi ze czujnik ten stanowi integralna czesc ECU i jako taki nie jest wymienialny. Jednak na forum golfa znalazlem post na ktorym gosc opisuje ze wymienial ten czujnik po rozebraniu ecu . Ja jeszce u siebie nie zagladalem do ecu ale on pisze ze latwo poznac ktory to jest czujnik bo dochodzi do niego przewod gumowy. jesli tak jest to sprawdz moze ten przewod jest sparcialy i po wlaczeniu zaplonu nie jest takie same cisnienie w kolettorze ssacym i na tym czujniku w ecu. Jesli jednak to czujnik to tylko elektronik pomoze bo sie na tym nie znam. A jeszce zapytam. Czy autko jest zamulone .? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość owoca Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Witam dziękuje za naświetlenie sytuacji, jeśli chodzi o zamulenie silnika to nie jestem w stanie odpowiedzieć, bo miesiąc temu przesiadłem się z Maverica 2,7 TD (100KM), na Nissana moc wydaje mi sie podobna a ten ma mieć 125KM (2,7 TDi), może troche szybciej sie zbiera ale zawrotnej różnicy nie ma dodam,że maverick był długi a Terrano jest krótkie przez co lżejsze. Jak znajdziesz czujnik w swoim to napisz i daj wskazówki, jutro sprawdze wspomniany przewód gumowy, jeszcze raz dziękuje. Gdzie znajde w terrano II ten sterownik ecu? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.