g.a.polak Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 (edytowane) Witam, problem jest następujący: dzisiaj rano przy odpalaniu notka silnik ruszył, a potem obroty spadły prawie do zera i ponownie ruszył i już chodził normalnie. Silnik odpala, wchodzi na 1800 obrotów i spada do zera praktycznie (zamiast spaść na 1100 - 1200 i pracować) a potem spowrotem wchodzi na 1800, spada do 1200 i pracuje normalnie Kolejne próby odpalenia (z wciśniętym sprzęgłem jak i z niewciśniętym) dawały podobne objawy. Odpalenie na ciepłym silniku daje identyczne objawy. Co może oznaczać takie zjawisko? Odpalenie wczoraj (+3st.), przedwczoraj (+5st.) i tydzień temu przy -15 stopniach C było bezproblemowe, problem wystąpił dopiero dzisiaj rano. dodam że dzisiaj była pierwsza jazda po 2 tygodniach bezruchu (poza odpalaniem żeby pochodził i się zagrzał jak były mrozy - praktycznie codziennie) -------------------------- aktualizacja w trakcie jazdy bez wzgledu na prędkość, po wciśnięciu sprzęgła obroty także spadają do dziwnie niskich wartości (ok. 200 - 300), czasem nawet poniżej tej pierwszej kreski nad zerem. Edytowane 20 Lutego 2012 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rootmaster Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Wyjeździj benzynę do końca i zatankuj Shell V-power. Później zobacz czy problem będzie się powtarzał... W wolnej chwili można przeczytać sobie moje przygody z silnikiem 1.6 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81681-hr16de-problem-%26-8211%3B-odpalanie-szarpanie-na-zimnym-silniku/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 (edytowane) problem pojawia się na rozgrzanym i na zimnym silniku w czasie jazdy raczej nie ma żadnych objawów typu spadek mocy czy nierówna praca odpalenie przy wyłączonej klimie i nawiewie a tak to wygląda na wideło http://www.youtube.com/watch?v=Lq0xtdSNmQc momenty kiedy obroty w trakcie uruchomienia rosną ponad 2000 występują gdy wciskam pedał gazu Edytowane 20 Lutego 2012 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rootmaster Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Ciekawa przypadłość.. można spróbować odłączyć akumulator na 24 godz. aby wykasować wszelkie naleciałości w komputerze (oraz inne dane o których trzeba pamiętać typu radio czy zamykanie szyby kierowcy). Jeżeli będzie odpalał dalej tak samo ja bym jechał do serwisu (niekoniecznie autoryzowanego) na diagnostykę komputerową, chyba że sam posiadasz jakiś interfejs diagnostyczny. Z doświadczenia wiem że za dużo nerwów i czasu idzie na takie szukanie na oślep, a przyczyna często jest bardzo prozaiczna Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 a to nie krokowiec daje o sobie znać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Też mi tak coś to pod krokowy podchodzi,nie łapie od razu podciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 no i po kłopocie. okazało się, że zebrało się trochę syfu na przepustnicy - między innymi z odpowietrzenia silnika + wilgoć i się porobiło (w sumie po prawie 5 latach miało prawo). Pomogło czyszczenie i silnik pali jak nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Czyli podobne jak krokowy,a przepustnica nie otwierała od razu ,kleiło ją.G.a.polak a czy silniczek krokowy również czyścili? Nie wiesz przypadkiem?Bo to samo dzieje się z krokowym,też go tak samo klei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 nie tylko przepustnicę, bo mechanik powiedział, że akurat w notku nie ma krokowego sensu stricte, jest jakoś połączony z przepustnicą, a teraz doczytałem, że w notkach z elektroniczną przepustnicą silnik krokowy nie występuje http://www.samochody.mojeauto.pl/nissan/czesci,silnik/silnik_krokowy,34/nissan_note.html no i po przeczyszczeniu przepustnicy problem ustąpił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 czyli kierunek dobry przyjelismy tylko gorzej z wiedzą g.a. polak dzięki za kompleksowe info. przyda się pewnie kiedyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Aaaaa! G.a.polak,dzięki za info Jestem teraz jaśnie oświecony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 z elektroniczną przepustnicą silnik krokowy nie występuje http://www.samochody...issan_note.html Dokładnie. Typowy zawór w postaci silnika krokowego występuje tylko w samochodach z przepustnicą sterowaną mechanicznie (linka połączona z pedałem gazu). Sterownik silnika w takich autach ma ma możliwości operowania przepustnicą i dolotem powietrza na biegu jałowym steruje za pomocą zaworka grzybkowego umieszczonego w korpusie przepustnicy, który jest sterowany silniczkiem krokowym. Takie rozwiązanie było np. w Matizie. W Note mamy elektronicznie sterowaną przepustnicę. Zatem silniczek krokowy nie jest potrzebny, ponieważ sterownik silnika już bezpośrednio steruje przepustnicą w każdych warunkach pracy silnika - czy to podczas jazdy czy na biegu jałowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 no właśnie po prostu przepustnica elektroniczna to zintegrowany z przepustnicą silniczek krokowy a gdyby w razie co to już kolejny raz sam wyczyszczę. instrukcja dla Adamów Słodowych: 1. Podnosimy maskę pojazdu. 2. Odkręcamy plastikową osłonę silnika i robimy fotkie elementom układu dolotu powietrza. 3. Odkręcamy (luzujemy) 2 obejmy kanału dolotu powietrza do przepustnicy przy pomocy śrubokrętu. 4. Od silnika przy pomocy kombinerek odłączamy przewód odpowietrzenia silnika. 5. Odkładamy dolot z przewodem odpowietrzenia na bok - przy okazji możemy sprawdzić czy w dolocienie ma syfu. 6. Bierzemy czystą ściereczkę (bawełna, ale tak aniekłącząca, mikrofibra lub coś podobnego), trochę acetonu, benzyny ekstrakcyjnej lub zwykłej i czyścimy przepustnicę wewnątrz, wsuwając palce górą i dołem nad zaworem? skrzydełkami przepustnicy, aby wyczyścić i ją i kanał przepustnicy. 7. W zależniści od ilości użytego acetonu/benzyny trzeźwiejemy lub nie. 8. Zakładamy wszystkie zdjęte elementy porównując wynik ze zrobioną fotką i wuala, mamy czystą przepustnicę, odpalamy silnik i sprawdzamy czy gada poprawnie. Dla zakręconych: Osłona pokrywy silnika jest tutaj: http://nissan4u.com/parts/note/el_e11e/2007_8/type_8/engine_mechanical/manifold/illustration_3/ - numer 1 Przepustnica jest tutaj: http://nissan4u.com/parts/note/el_e11e/2007_8/type_8/fuel_and_engine_control/throttle_chamber/illustration_1/ element numer 2 dolot jest tutaj: http://nissan4u.com/parts/note/el_e11e/2007_8/type_8/fuel_and_engine_control/air_cleaner/illustration_1/ element numer 3 - rura dolotu, i 8 obejmy na obu końcach 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.