Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] dziwne objawy nie chce odpalic!


guma0909

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jestem nowym użytkownikiem forum tak, że na wstępie witam wszytych miłośników NISSANÓW!

 

Od rana szukam tu problemów, jakie mają użytkownicy Nissanów! Znalazłem kilka ciekawych wątków, ale nie spotkałem się z taka sytuacją, jaka mi się kilka dni temu przytrafiła, dlatego tez pozwoliłem sobie na założenie nowego tematu!

 

Moje auto to: Nissan Almera N16 (1,5benzyna) z 2001r.

 

Może napisze od początku, co się konkretnie stało!

Wstałem rano patrzę na termometr a tam -17! Ale nic idę do klamerki, odpalam i dzieje się dziwna rzecz! Auto odpaliło, ale tylko na jakieś 5 sekund (podczas tych 5s zaobserwowałem ze auto nie pracuje prawidłowo to znaczy: silnik pracował nierówno nie mógł się wkręcić na obroty, po czym zgasł).Po kilku próbach odpalenia dałem sobie spokój. Pierwsze, co mi przyszło do głowy, że pewnie zamarzło paliwo. Jako że mróz nie odpuszczał przez parę dni postanowiłem zaholować auto do ogrzewanego warsztatu! Po 2 dniach postoju w warsztacie podjąłem próbę odpalenia! Po 2 obrotach rozrusznika silnik zakręcił szybciej tak jak chciały już odpalić, ale niestety po kilku następnych próbach nic podobnego się nie stało i auto nie odpaliło. Pomyślałem, że być może jeszcze paliwo potrzebuje z 1 dzień, aby doszło do siebie. Następnego dnia po uprzednim naładowaniu akumulatora przystąpiłem znów do akcji odpalenia. Niestety nic z tego znów to samo przy pierwszej próbie już myślałem ze odpali, ale nie! Stało się jak wyżej. Postanowiłem sprawdzić pompę paliwa(działa paliwo podaje do komory silnika). Wiec pomyślałem ze może to coś z zapłonem, ale niestety po wykręceniu świec okazuje się ze jest iskra! Wyczytałem tu na forum ze ludzie mieli problem z immo, ale po sprawdzeniu wygląda ok! Kontrolka immo gaśnie po przekręceniu stacyjki.

 

Wyczerpały mi się pomysły, co to może być? Rozrząd? Czujnik położenia walu? Czytałem, że właśnie te modele maja z tym problem!

 

Jestem już umówiony na diagnostykę, więc za 2 dni wszystko się wyjaśni! Martwię się tylko, że może to być kosztowna naprawa!

 

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub sugestie, co mogło paść bardzo proszę o rade! A być może ktoś miał taki przypadek?

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że iskra jest nie znaczy że dobra i na 1 start może akurat nie załapać jak trzeba a potem go zalewasz paliwem ....

 

czy potem kręcąc rozrusznikiem miałeś wciśnięty pedał gazu czy nie ,,,,,

 

ja bym nie panikował tylko pomyślał o normalnych cześciach eksploatacyjnych

 

cewki swiece kabli niemasz ,,,,filtry ,,,,,

 

przepływka ,,,, czujniki temp ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalałem jak zawsze bez gazu! Później próbowałem także z gazem i nic!

Filtry wymieniałem w listopadzie wiec też powinny być ok!

 

W przypadku gdyby sie zalewał będzie czuć zapach benzyny? np. z rury wydechowj czy raczej nie mam, co liczyć na diagnostykę narządem węchu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość daroslaw

Czy autor wątku rozwiązał swój problem?

Mam podobnie w swoim samochodzie a ten post się "uciął" w 2012 r.

Jaka jest przyczyna takiej awarii?

 

Pozdrawiam forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Problem niejako sam się rozwiązał.

 

W moim przypadku, gdy holowałem klamerkę na diagnostykę postanowiłem spróbować odpalić na zaciąg no i zdało to egzamin.  Almerka odpaliła przez jakieś 10s chodziła nierówno, ale po chwili ustabilizowała się i śmiga bezproblemowo do dziś. Diagnostyka nic nie wykazała.

Prawdopodobnie przyczyna była taka ze kiepskiej, jakości paliwo zamarzło na listwie wtryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...