Gość Korbamoto Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Jako że wiosna się zbliża, przymierzam się do łatania dziur w moim parchu, zmiany koloru nadwozia i takich róznych mniejszych i większych ''zmot'' Hardtop plastikowy ma boczne okna, z dzielonymi szybami, które kiedys były odsuwane. Ale juz dawno nie są. Ramki i prowadnice szyb są mocno skorodowane. Po deszczu, poniżej okien robią się rdzawe nacieki. Z nieotwieraniem się tylnych okien jestem w stanie się pogodzić, ale co z tym zrobić, żeby nie zgniło doszczętnie? Myślałem żeby wysmarować gdzie sie da preparatem który wchodzi w reakcję z rdzą, a potem zamalować, ale tam jest sporo zakamarków, wszędzie nie dotrę, a i tak woda będzie włazić. Na Allegro są hardtopy, ale równie stare jak mój i podejrzewam, że ramki mają w nielepszym stanie. Pomyslałem, że może wywalić to całkiem, dokupic boczne szyby jednocześciowe, uszczelki, ale nie wiem jak wygląda temat z ich obsadzeniem, bo tych hardtopów to było kilka wersji. Jakies pomysły lub porady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1717 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Jako że wiosna się zbliża, przymierzam się do łatania dziur w moim parchu, zmiany koloru nadwozia i takich róznych mniejszych i większych ''zmot'' Hardtop plastikowy ma boczne okna, z dzielonymi szybami, które kiedys były odsuwane. Ale juz dawno nie są. Ramki i prowadnice szyb są mocno skorodowane. Po deszczu, poniżej okien robią się rdzawe nacieki. Z nieotwieraniem się tylnych okien jestem w stanie się pogodzić, ale co z tym zrobić, żeby nie zgniło doszczętnie? Myślałem żeby wysmarować gdzie sie da preparatem który wchodzi w reakcję z rdzą, a potem zamalować, ale tam jest sporo zakamarków, wszędzie nie dotrę, a i tak woda będzie włazić. Na Allegro są hardtopy, ale równie stare jak mój i podejrzewam, że ramki mają w nielepszym stanie. Pomyslałem, że może wywalić to całkiem, dokupic boczne szyby jednocześciowe, uszczelki, ale nie wiem jak wygląda temat z ich obsadzeniem, bo tych hardtopów to było kilka wersji. Jakies pomysły lub porady? Witaj Na podstawie doświadczeń z innych aut: nie baw się w żadne malowanie ramek, bo to poprawi wyglad na chwilę, a by zrobić to jako tako trzeba rozebrać, czyścić, gruntować a i tak będzie stare. Ja bym wywalił wszytko i założył nową szybkę na całość w uszczelce gumowej. Sa warsztaty od szyb co Ci dotną na wymiar i szyby i uszczelki (z metra). Może nie bedzie oryginalnie ale szczelnie i bez rdzy. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Korbamoto Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Też uważam, że to najrozsądniejsza opcja. Ale nie koniecznie chyba najtańsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Ja kupiłem pierwszego hiszpana, to mądry pan blacharz poprzedniego właściciela wywalił odsuwane szyby z uszczelkami i ramkami, a dociął grube pleksi przyciemniane i wkleił na silicon. Wygląd masakrycznie wujowy, do tego to była wersja długa i na ostatnim rzędzie siedzeń nie było nawet jak splunąć przez okno. Na całe szczęście znalazły się te popsute szyby i właściciel mi je dołożył. Jak się okazało wygnił dół metalowych ramek , i wystarczyło wygiąć z blachy 1mm ceowniczek 2x2 i wspawać w miejsce skorodowane. Po złożeniu szybki normalnie się odsuwały, a szpetnie popuchnięta od rdzy guma elegancko ułożyła się na nowo wspawanym elemencie. Po wspawaniu oczywiście pomalowałem wszystko farba antykorozyjna i hulało do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Korbamoto Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 U mnie nie byłoby tak prosto, bo ramki są pordzewiałe i na łukach. Jeden gość z forum rajdy 4x4 podobno może ramki dorobić z nierdzewki jak się zbierze odpowiednia grupa chętnych. Ale znając życie, będzie to trwało wieki, a i pewnie koszt będzie niemały. Na razie olewam ramki, mam wazniejsze rzeczy do roboty. Szyby mi jeszcze nie powypadały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Co za problem łuki wyspawać? Wycinasz z blachy od szablonu zakole i wspawujesz, też z jednej strony sztukowałem. Jako ciekawostke orientowałem sie w ASO to ramka kosztowała grubo ponad 2 tys i nie było jej w europejskiej centrali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shelter_kc Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Czy fakt, że szyby w hardtopie są lekko wypukłe nie przeszkodzi w wymianie ich na docinane szyby ze zwykłą uszczelką? Czy ktoś z Was już robił taką podmiankę? A może szyby z poliwęglanu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.