Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Konserwacja podwozia Terrano II


Fidel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś z Szanownych użytkowników Terrano (a może nie tylko) ma jakieś pozytywne doświadczenia z konserwacją podwozia i chciałby się tym podzielić. Zależałoby mi na wskazaniu jakichś namiarów na warsztat w Katowicach lub w pobliżu.

 

Pozdrawiam

Fidel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drap co luźne i smaruj. Do żywego najlepiej. Co się trzyma nie ruszaj bo lepiej sam nie zrobisz i szkoda się napinać bo Cię auto przeżyje :-) Ja położyłem najpierw pędzlem podkład pseudo łodziowy na bazie alkoholu bo rozcieńczany "dyktą". Podobno mimo szumnej nazwy całkiem niezły tylko że długo schnie. A na to jak po 5 dniach podeschło chlorokauczuk. Dwa wżery z przeżarciem średnicy około 5 złotówki zasmarowałem masą uszczelniającą. Jak się ociepli wjadę na kanał i zobaczę jak przetrzymało zimę. Próg trzyma się na razie dzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i zlituj sie i nie bitex przypadkiem i nie baranek bo na niego szał jest ostatnio, najlepiej że tak powiem dżemem, albo lepiej zamiast chloro to poliuretan i wosk jakieś na koniec, karczera sobie zdobądź to ci ładnie obskrobie, i o ramie nie zapomnij bo potem będą jak zwykle posty ratunku wszystko dobre auto super ... ale rama sie złamała :P a i nie kupuj nic typu królewna "na rdze" z supermarketów

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ok. Po prostu nie mam kanału ani garażu ... Leżeć i drapać - trochę łyso ... Potem malować ... Ale przemyślę sprawę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też nie mam, nie potrzebny kanał chociaż do ułatwia, auto jest naprawde wysokie to też ułatwia,

podkłady kolejowe, bloczki betonowe, wysoki krawężnik itp może sąsiad ma ? zawsze sie znajdzie coś co ułatwia robote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jużpisałem gdzieś, wąż ogrodowy wpychasz i płuczesz, jak polezy troche na słońcu to masz ciepłąw ode wtedy, po kilku iteracjach pozbędziesz się błota, potem zestaw ciśnieniowy do czyszczenia rur wyczyścisz resztę, a potem wosk

nie znam metody na dokładnie wyczyszczenie, nawet wypalenie, czy trawienie wkwasie nie wyczyści dokładnie aby można było malowac lub cynkować bo to też rozważałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brunox dobry ..hmmm jakoś nie zauważyłem,

jest taki jeden ponoć dobry ... fertan sie nazywa 1l około 100 ja nim robiłem potem wosk hv400 czy dobre nie wiem czy sie dowiem kiedys

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar do dział - ale skąd go teraz dorwać. Zamiennie przetopione świece woskowe z przepalonym olejem silnikowym w zamknięte profile lać pod ciśnieniem na gorąco. " Zaświecowany maluch z 1988r w 2001r. lata do dziś ;-) Gdybym miał więcej czasu i kanał z pewnością bym tym swoją ramę od wewnątrz obciążył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nie kombinuj to nie te czasy, teraz idziesz do sklepu i kupujesz, woski są chyba najlepsze bo pełzają, sa elastyczne i mają inhibitory korozji, w razie co można zbyć, nie sa jakiś mocno toksyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie kombinuję bo nie mam na to czasu. Doraźnie psikam Tectylem. Ale to miejscowo jak coś wylezie, po zamalowaniu tym jeszcze zabezpieczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,

 

wznowie temat, czytałem Wasze wypowiedzi i widzę po dacie że mogło trochę się pozmieniać przez ten okres czasu, ale "zasadzam się" na ramę i podłogę bo są  bdb stanie i chcę aby tak zostało, niestety wzmocnienie przedniego zderzaka, progi i lewy błotnik już ugryzł ząb czasu, więc łapie za szlifierę i ogień, po wszystkim podłoga i rama, moje pytanie co najlepiej na podłogę i ramę myślałem standard, podkład, bitex i zima nam nie jest już straszna może macie jakieś podpowiedzi? sugestie ? środki ? Dodam że będę robił to pierwszy raz więc wszystkie podpowiedzi i sugestie bardzo cenne i mile widziane :) 
Pomysł jest jak wyżej było opisane umycie, drapanie, piaskowanie i pędzel .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robisz to na aucie czy zdjemujesz bude?

ja robilem na aucie i jest ciezko dojsc do pewnych waznych miejsc.

u mnie to byl szlif tam gdzie cos robilo sie rude na to szedl brunox lub fertan pozniej reaktywny, nastepnie podklad pod chlorokauczuk i na koncu juz calosc chlorokauczukiem

bylem bardzo zadowolony bo wystarczy zwykly waz ogrodowy i cale bloto splywa,nic sie nie wgryza itp

 

znajac zycie jak zaczniesz opukiwac prgi to bedzie w pewnych miejscach sito

ja wywalilem cale progii i wstawilem z profila zamknietego (to juz nie zgnije)

wazne tez sa same nadkola, dobrze sprawdzic przy wsporniku pasow z tylu, a przod na laczeniach.

nadkola robilem rekatywnym poprawialem uszczelnienia masa, na to szla konserwacja APP U210 i nastepnie standardowow chlorokauczuk

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Chudy, 

 

buda zostaje, progi wywalam, mam już progi oryginały zew. i wew. na obie strony, już się nastawiłem że pod nakadkami plastikowymi będzie sito i rzeźba .
Jeszcze tylko posprawdzam nazwy które wypisałeś i będę w domu ;D  :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak już to używam Novol Gravit 600, bo jest wodoodporny i nie ma konieczności malowania go czymś innym, jak podobne środki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

APP u210 tez nie trzeba malowac i jest bardzo wytrzymaly

(ja malowalem tylko dlatego ze dobry chlorokauczuk jest mocny elastyczny i nie "chwyta" syfu.

bola kupilem i odpuscilem bo robil wrazenie bitexu.

 

proponuje bardzo mocno przetrzepac tylna poprzeczna rure  przy laczeniach z rama. potrafi wyladac ladnie ale pozniej okazuje sie syf.


jesli chcesz to zrobic pozadnie na aucie to napewno zarezerwuj tydzien pracy.

post-93708-0-98338100-1504195296_thumb.jpg

post-93708-0-52098700-1504195324_thumb.jpg

post-93708-0-47089000-1504195347_thumb.jpg

post-93708-0-91348000-1504195379_thumb.jpg

post-93708-0-06105700-1504195409_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszczejedna mala rada,jak masz kompresor to dmuchaj max cisnieniem w otwory w ramie i kieruj sie z tym do tylu.

ile idzie wydlubac palcem tyle zrob reszte jakims pretem itp

przy tylnych kolach w srodku ramy sa tony piasku.

 

jak juz wydmuchasz to polecam zalozyc korki gumowe w te otwory, ja znalazlem takie i zaslepilem wiekszosc otwor w ramie lacznie z duzymi otworami w rurze poprzecznej przy tylnych kolach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej sprawdzi się myjka ciśnieniowa i przystawka do czyszczenia kanalizacji. U mnie rurka doszła praktycznie do silnika (wkładałem ją w tył ramy po wykręceniu lamp) i wypłukałem z ramy na prawdę dużo syfu łącznie z kawałkami korozji.

post-76882-0-12375700-1504244396_thumb.jpg

 

Co do korków to byłbym mocno ostrożny. W ramie pojawia się wilgoć, chociażby wytrącająca się z powietrza wskutek różnicy temperatur. Jeśli wszystko zatka się korkami to skropliny będą tylko przyspieszały korozję.

Edytowane przez marcin316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...