Gość sylwcia Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 witam. mam problem z moją primerka. okropnie kopci , nie widziałem jeszcze żeby samochód tak kopcił na niebiesko i bierze bardzo dużo oleju. Czy płyn uszczelniający silnik coś pomoże na jakiś czas? Czy remont silnika jest potrzebny od A do Z? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsw Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Nie jestem mechanikiem kolego moj mial ten sam problem na 300km bral kolo 2 litrow ale co dziwne nie kopcil. wiec postanowilem odac do kapitalnego remontu , jak narazie docieram czesci i smigam tylko na 2,5 max 3 tys obrotow ale zrobilem juz 3 tysiace kilometrow stan oleju idealny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwcia Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Jakie koszty remontu? A z którego roku twoja p12? I jaki silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsw Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 2002r 2,0 benzyna jak twoja. tylko musisz wiedziec ze koszty sa straszne takiego remontu . Ja o tyle mialem dobrze ze zrobil to kolega i robocizna nie wyszla tak duzo dowiadywalem sie u innych mechanikow to od 4 do 5 tys zl ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwcia Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 To lipa :/ Ale musze coś z tym zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Prosze najpierw zrobic pomiar cisnienia sprezania. Wtedy sie okaze czy to beda pierscienie czy uszczelnicze zaworowe. Od tego bedzie zalezal koszt remontu.Bo ze kopci na niebiesko to spala silnik olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwcia Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 cisnienie ma dobre bo 12 bar Rozmawiałem za znajomym mechanikiem i powiedział żę maił taki przypadek że brał cały olej silnik na 200 km. Przyczyna: pęknięta głowica. Może u mnie to samo będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Jak podajesz że ciśnienie w garach ma dobre to są uszczelniacze zaworów , jakby głowica pękła to by płyn lał się w gary i dymiłby na biało a uciebie na niebiesko , tak że jest szansa na mniejsze koszty ale i tak głowicę trzeba zdjąć a koszt to zależy czy to tylko usczelniacze ale około 500 możesz się spodziewać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Będziesz miała niedługo naprawdę fajny samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwcia Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Po wymianie uszczelniaczy tak właśnie kopci na niebiesko i olej bierze tak samo jak przed wymianą. A może turbina padła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Brak turbiny to brak mocy w okolicach 2000 obr/min Voyager pisał o sprawdzaniu turbiny (zdjąć dolot i poruszać ośką) A dużo Ci tego oleju żłopie Wszystkie korki masz czyste (olej, woda) nie ma tam nigdzie smalcu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwcia Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Musze sprawdzic tą turbinę. Zdiąc dolot czyli przepustnicę? A oleju to tragedia. 1l na 400km i smalcu nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 (edytowane) Tę rurke idacą od filtra powietrza do turbiny. Z boku turbiny. Zacytuję Voyagera Napisano 06 marzec 2012, 12:22 Zdejmij rurę dolotową powietrza z turbiny i przez poruszanie osią turbiny sprawdż jej luzy ( poruszaj oś góra-dół i przód-tył), jeżeli je ma to turbina do wymiany , jak tego na czas nie zrobisz to wessa olej z silnika , zatrze panewki i masz kłopot plus wydatki w granicach 3 tysiaków .Na allegro za turbo wołają tysiaka a za regenerowaną z warsztatu około 1500 zeta. Warto sprawdzić wcześniej niż wydać póżniej. Jeżeli tu jest w porządku to z odsłuchanego odgłosu pracy silnika może wynikać że może to być łożysko alternatora lub któregoś napinacza a to możesz tanim kosztem sprawdzić używając stetoskopu lekarskiego ( wyjmuje się słuchawkę a w to miejsce wkladasz rurkę ) i przytykąc rurkę do alternatora lub napinaczy będzie słychać czy hałasują , tam gdzie hałas tam usterka. Koszt stetoskopu w aptece około 10 zeta Ale hola hola Czy u ciebie jest turbo??? Edytowane 26 Marca 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evelina Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 pytanie do Sylwcia i ZSW: jaki macie przebieg w swoich primerach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsw Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 123 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwcia Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 117tys. WŁaśnie w benzynie nie ma turbiny. zdiołem głowicę i widać gołym okiem że na 3 tłokach bierze olej. strasznie wydarte pierścienie. zamówiłem wszystko i niebawem złożę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 (edytowane) Gdzieś ktos pisał ok upnie trzech silników na wymiane a w końcu wyremontował swój stary i nominalnie wyszło taniej i pewniej. Remontuj swoje bo juz znasz. Edytowane 25 Kwietnia 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwcia Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Też czytałem o tych trzech silnikach. Remontuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 DAje do myslenia taka szkoła. JA pierdziu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_S Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Witam, mam podobny problem tyle tylko, że moje autko kopci mi na niebiesko tylko jak jest zimne, np. postoi dzień lub dwa pod domem. Czy w moim przypadku wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworów, czy trzeba będzie robić remont? Gdy silnik się nagrzeje przestaje kopcić. (w zasadzie to przestaje po przejechaniu kilkuset metrów). Dodam jeszcze, że przy 2000 obr./min gdy dodaje gwałtownie gazu, np. przy wyprzedzaniu to szarpnie kilka razy i dopiero zaczyna "się odpychać". Będę bardzo wdzięczny za sugestie i ewentualną pomoc... Nissan Primera P12, 2004, 1,6 benzyna+LPG, 116KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 a masz zyste korki oleju i wody??? bez śmietany na bagnecie?? uszczelniacze zaworów raczej by dymiły tak samo na ciepło i zimno uszczelka pod głowicą??? a szarpać moze bo prąd ucieka po kablach kiedy wymieniałeś osprzęt elektryczny kable świece może jakaś cewka pada??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 a masz zyste korki oleju i wody??? bez śmietany na bagnecie?? uszczelniacze zaworów raczej by dymiły tak samo na ciepło i zimno uszczelka pod głowicą??? a szarpać moze bo prąd ucieka po kablach kiedy wymieniałeś osprzęt elektryczny kable świece może jakaś cewka pada??? uszczelniacze zaworów by dymiły tak samo na ciepło i zimno?? dziwne... kolego w 99% przypadków uszczelniacze jak padają to olej ścieka po zaworach i stoi gdzies nizej i na zimnym dymi zanim to przepali.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 a na ciepłym gdzie jest olej??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 kolego nie w takiej ilości jak spłynie Ci przez noc:P czy dłuższy postój auta;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Niech się Karol wypowie a ty napeno masz racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.