Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

p12 2.0 benzyna kopci i okropnie bierze olej


Gość sylwcia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a masz zyste korki oleju i wody??? bez śmietany na bagnecie??

uszczelniacze zaworów raczej by dymiły tak samo na ciepło i zimno

uszczelka pod głowicą???

a szarpać moze bo prąd ucieka po kablach

kiedy wymieniałeś osprzęt elektryczny kable świece

może jakaś cewka pada???

 

Korki oleju i wody czyste...na bagnecie również bez "śmietany". a kopci przy zimnym silniku, a podczas jazdy szarpie...gdy się nagrzeje objawy ustają, co do osprzetu to nie wymianiałem jeszcze świec od kupna a kupiłem go we wrześniu zeszłego roku... może to świece? nie wiem licze na wasze fachowe opinie :dribble::whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

w sprawie zużycia oleju silnikowego p12 18. 2003.140kkm.Opiszę własne doświadczenia z tym tematem.Mój nissan spalał ok 1l oleju silnikowego na 1000 km.Zdecydowałem się na naprawę silnika.Naprawę powierzyłem znajomym [krewni] mechanikom.Dzięki temu mogłem być obecny w trakcie naprawy.Wcześniej że dowiedziałem się że problemem tego silnika są pierścienie tłokowe. Poszliśmy tym tropem.Po rozebraniu silnika okazało się, że pierścienie uszczelniające [pierwszy i drugi licząc, od denka tłoka są OK,] natomiast trzyczęściowe pierścienie olejowe są zapieczone. Trudno było wyjąć je z rowków tłoka.Gładż cylindrów idealna [widać ślady honowania na całej powierzchni.] W zwiazku z powyższym myślę ze pomiar kompresji, nie wykazał by zuzycia pierścieni. Po wymianie pierścieni, przejechałem ok 5000 km. Spalanie oleju wynosi zero. Koszt naprawy ok 1000 zł.części. Robocizna oparta o bufet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korki oleju i wody czyste...na bagnecie również bez "śmietany". a kopci przy zimnym silniku, a podczas jazdy szarpie...gdy się nagrzeje objawy ustają, co do osprzetu to nie wymianiałem jeszcze świec od kupna a kupiłem go we wrześniu zeszłego roku... może to świece? nie wiem licze na wasze fachowe opinie :dribble::whistle:

 

To ja bym zaczął od wymiany świec kabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

to możliwe żeby kopcił z powodu kabli lub świec? a jeżeli auto pracuje idelanie, nie dusi i przyśpiesza płynnie a kopci trochę przy zwiększaniu obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopci bo nie przepala tego co dostało na garnek.

Pytanie jak kopci biało-czarno-niebiesko-szaro-czerwono-ultramaryn-ekri-może tak?? http://www.tapeta-kolory-teczy.na-pulpit.com/zdjecia/kolory-teczy.jpeg ;)

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w sprawie zużycia oleju silnikowego p12 18. 2003.140kkm.Opiszę własne doświadczenia z tym tematem.Mój nissan spalał ok 1l oleju silnikowego na 1000 km.Zdecydowałem się na naprawę silnika.Naprawę powierzyłem znajomym [krewni] mechanikom.Dzięki temu mogłem być obecny w trakcie naprawy.Wcześniej że dowiedziałem się że problemem tego silnika są pierścienie tłokowe. Poszliśmy tym tropem.Po rozebraniu silnika okazało się, że pierścienie uszczelniające [pierwszy i drugi licząc, od denka tłoka są OK,] natomiast trzyczęściowe pierścienie olejowe są zapieczone. Trudno było wyjąć je z rowków tłoka.Gładż cylindrów idealna [widać ślady honowania na całej powierzchni.] W zwiazku z powyższym myślę ze pomiar kompresji, nie wykazał by zuzycia pierścieni. Po wymianie pierścieni, przejechałem ok 5000 km. Spalanie oleju wynosi zero. Koszt naprawy ok 1000 zł.części. Robocizna oparta o bufet.

 

Mam pytanie do kolegi;jakiej firmy sa pierscienie te wymienione i czy po roku po wymianie jest ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Primerka p12 1.8 benzyna w gazie  dymiła na niebiesko brała olej na 100km 0,5 l. .Zaufany mechanik przeprowadził remont silnika koszt 3000 zł ,Teraz mija 8 miesiecy i nic złego sie nie dzieje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 27.08.2012 o 07:55, Karol_S napisał:

Witam, mam podobny problem tyle tylko, że moje autko kopci mi na niebiesko tylko jak jest zimne, np. postoi dzień lub dwa pod domem. Czy w moim przypadku wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworów, czy trzeba będzie robić remont? Gdy silnik się nagrzeje przestaje kopcić. (w zasadzie to przestaje po przejechaniu kilkuset metrów). Dodam jeszcze, że przy 2000 obr./min gdy dodaje gwałtownie gazu, np. przy wyprzedzaniu to szarpnie kilka razy i dopiero zaczyna "się odpychać".

Będę bardzo wdzięczny za sugestie i ewentualną pomoc...

 

Nissan Primera P12, 2004, 1,6 benzyna+LPG, 116KM

Mam identyczny przepadek. Czy ktoś wie co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie to wyglądało tak... najpierw wymieniłem uszczelniacze zaworowe ale okazało się, że to nie to (dymił mniej ale niewiele), okazało się, że do wymiany miałem pierścienie olejowe i to w dodatku oba (zgarniający i uszczelniający) droga imprezka ale po wymianie wszystko przeszło jak ręką odjął :)

Edytowane przez Karol_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...