Gość BartekHS Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 bez dobrych testów możemy sobie tu gdybać podpowiedzi były, a teraz brać się za robote;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_S Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 a masz zyste korki oleju i wody??? bez śmietany na bagnecie?? uszczelniacze zaworów raczej by dymiły tak samo na ciepło i zimno uszczelka pod głowicą??? a szarpać moze bo prąd ucieka po kablach kiedy wymieniałeś osprzęt elektryczny kable świece może jakaś cewka pada??? Korki oleju i wody czyste...na bagnecie również bez "śmietany". a kopci przy zimnym silniku, a podczas jazdy szarpie...gdy się nagrzeje objawy ustają, co do osprzetu to nie wymianiałem jeszcze świec od kupna a kupiłem go we wrześniu zeszłego roku... może to świece? nie wiem licze na wasze fachowe opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 EGR? a jak z odmą? zawór sprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_S Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 EGR? a jak z odmą? zawór sprawny? Możesz jaśniej...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek_S6 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 w sprawie zużycia oleju silnikowego p12 18. 2003.140kkm.Opiszę własne doświadczenia z tym tematem.Mój nissan spalał ok 1l oleju silnikowego na 1000 km.Zdecydowałem się na naprawę silnika.Naprawę powierzyłem znajomym [krewni] mechanikom.Dzięki temu mogłem być obecny w trakcie naprawy.Wcześniej że dowiedziałem się że problemem tego silnika są pierścienie tłokowe. Poszliśmy tym tropem.Po rozebraniu silnika okazało się, że pierścienie uszczelniające [pierwszy i drugi licząc, od denka tłoka są OK,] natomiast trzyczęściowe pierścienie olejowe są zapieczone. Trudno było wyjąć je z rowków tłoka.Gładż cylindrów idealna [widać ślady honowania na całej powierzchni.] W zwiazku z powyższym myślę ze pomiar kompresji, nie wykazał by zuzycia pierścieni. Po wymianie pierścieni, przejechałem ok 5000 km. Spalanie oleju wynosi zero. Koszt naprawy ok 1000 zł.części. Robocizna oparta o bufet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Korki oleju i wody czyste...na bagnecie również bez "śmietany". a kopci przy zimnym silniku, a podczas jazdy szarpie...gdy się nagrzeje objawy ustają, co do osprzetu to nie wymianiałem jeszcze świec od kupna a kupiłem go we wrześniu zeszłego roku... może to świece? nie wiem licze na wasze fachowe opinie To ja bym zaczął od wymiany świec kabli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
veedo Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 to możliwe żeby kopcił z powodu kabli lub świec? a jeżeli auto pracuje idelanie, nie dusi i przyśpiesza płynnie a kopci trochę przy zwiększaniu obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 (edytowane) Kopci bo nie przepala tego co dostało na garnek. Pytanie jak kopci biało-czarno-niebiesko-szaro-czerwono-ultramaryn-ekri-może tak?? http://www.tapeta-kolory-teczy.na-pulpit.com/zdjecia/kolory-teczy.jpeg Edytowane 14 Lutego 2013 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 w sprawie zużycia oleju silnikowego p12 18. 2003.140kkm.Opiszę własne doświadczenia z tym tematem.Mój nissan spalał ok 1l oleju silnikowego na 1000 km.Zdecydowałem się na naprawę silnika.Naprawę powierzyłem znajomym [krewni] mechanikom.Dzięki temu mogłem być obecny w trakcie naprawy.Wcześniej że dowiedziałem się że problemem tego silnika są pierścienie tłokowe. Poszliśmy tym tropem.Po rozebraniu silnika okazało się, że pierścienie uszczelniające [pierwszy i drugi licząc, od denka tłoka są OK,] natomiast trzyczęściowe pierścienie olejowe są zapieczone. Trudno było wyjąć je z rowków tłoka.Gładż cylindrów idealna [widać ślady honowania na całej powierzchni.] W zwiazku z powyższym myślę ze pomiar kompresji, nie wykazał by zuzycia pierścieni. Po wymianie pierścieni, przejechałem ok 5000 km. Spalanie oleju wynosi zero. Koszt naprawy ok 1000 zł.części. Robocizna oparta o bufet. Mam pytanie do kolegi;jakiej firmy sa pierscienie te wymienione i czy po roku po wymianie jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t-m2409 Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Primerka p12 1.8 benzyna w gazie dymiła na niebiesko brała olej na 100km 0,5 l. .Zaufany mechanik przeprowadził remont silnika koszt 3000 zł ,Teraz mija 8 miesiecy i nic złego sie nie dzieje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucassinho Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 W dniu 27.08.2012 o 07:55, Karol_S napisał: Witam, mam podobny problem tyle tylko, że moje autko kopci mi na niebiesko tylko jak jest zimne, np. postoi dzień lub dwa pod domem. Czy w moim przypadku wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworów, czy trzeba będzie robić remont? Gdy silnik się nagrzeje przestaje kopcić. (w zasadzie to przestaje po przejechaniu kilkuset metrów). Dodam jeszcze, że przy 2000 obr./min gdy dodaje gwałtownie gazu, np. przy wyprzedzaniu to szarpnie kilka razy i dopiero zaczyna "się odpychać". Będę bardzo wdzięczny za sugestie i ewentualną pomoc... Nissan Primera P12, 2004, 1,6 benzyna+LPG, 116KM Mam identyczny przepadek. Czy ktoś wie co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_S Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 (edytowane) U mnie to wyglądało tak... najpierw wymieniłem uszczelniacze zaworowe ale okazało się, że to nie to (dymił mniej ale niewiele), okazało się, że do wymiany miałem pierścienie olejowe i to w dodatku oba (zgarniający i uszczelniający) droga imprezka ale po wymianie wszystko przeszło jak ręką odjął Edytowane 7 Stycznia 2019 przez Karol_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.