Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

p12 2.0 benzyna kopci i okropnie bierze olej


Gość sylwcia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam problem z moją primerka.

okropnie kopci , nie widziałem jeszcze żeby samochód tak kopcił na niebiesko i bierze bardzo dużo oleju.

Czy płyn uszczelniający silnik coś pomoże na jakiś czas? Czy remont silnika jest potrzebny od A do Z?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem kolego moj mial ten sam problem na 300km bral kolo 2 litrow ale co dziwne nie kopcil. wiec postanowilem odac do kapitalnego remontu , jak narazie docieram czesci i smigam tylko na 2,5 max 3 tys obrotow ale zrobilem juz 3 tysiace kilometrow stan oleju idealny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2002r 2,0 benzyna jak twoja. tylko musisz wiedziec ze koszty sa straszne takiego remontu . Ja o tyle mialem dobrze ze zrobil to kolega i robocizna nie wyszla tak duzo dowiadywalem sie u innych mechanikow to od 4 do 5 tys zl ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze najpierw zrobic pomiar cisnienia sprezania. Wtedy sie okaze czy to beda pierscienie czy uszczelnicze zaworowe. Od tego bedzie zalezal koszt remontu.Bo ze kopci na niebiesko to spala silnik olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie ma dobre bo 12 bar

 

Rozmawiałem za znajomym mechanikiem i powiedział żę maił taki przypadek że brał cały olej silnik na 200 km. Przyczyna: pęknięta głowica. Może u mnie to samo będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podajesz że ciśnienie w garach ma dobre to są uszczelniacze zaworów , jakby głowica pękła to by płyn lał się w gary i dymiłby na biało a uciebie na niebiesko , tak że jest szansa na mniejsze koszty ale i tak głowicę trzeba zdjąć a koszt to zależy czy to tylko usczelniacze ale około 500 możesz się spodziewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak turbiny to brak mocy w okolicach 2000 obr/min Voyager pisał o sprawdzaniu turbiny (zdjąć dolot i poruszać ośką)

A dużo Ci tego oleju żłopie

Wszystkie korki masz czyste (olej, woda) nie ma tam nigdzie smalcu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tę rurke idacą od filtra powietrza do turbiny. Z boku turbiny.

 

Zacytuję Voyagera

 

Napisano 06 marzec 2012, 12:22

Zdejmij rurę dolotową powietrza z turbiny i przez poruszanie osią turbiny sprawdż jej luzy ( poruszaj oś góra-dół i przód-tył), jeżeli je ma to turbina do wymiany , jak tego na czas nie zrobisz to wessa olej z silnika , zatrze panewki i masz kłopot plus wydatki w granicach 3 tysiaków .Na allegro za turbo wołają tysiaka a za regenerowaną z warsztatu około 1500 zeta. Warto sprawdzić wcześniej niż wydać póżniej. Jeżeli tu jest w porządku to z odsłuchanego odgłosu pracy silnika może wynikać że może to być łożysko alternatora lub któregoś napinacza a to możesz tanim kosztem sprawdzić używając stetoskopu lekarskiego ( wyjmuje się słuchawkę a w to miejsce wkladasz rurkę ) i przytykąc rurkę do alternatora lub napinaczy będzie słychać czy hałasują , tam gdzie hałas tam usterka. Koszt stetoskopu w aptece około 10 zeta

 

Ale hola hola Czy u ciebie jest turbo???

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

117tys. WŁaśnie w benzynie nie ma turbiny. zdiołem głowicę i widać gołym okiem że na 3 tłokach bierze olej. strasznie wydarte pierścienie. zamówiłem wszystko i niebawem złożę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś ktos pisał ok upnie trzech silników na wymiane a w końcu wyremontował swój stary i nominalnie wyszło taniej i pewniej.

Remontuj swoje bo juz znasz.

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, mam podobny problem tyle tylko, że moje autko kopci mi na niebiesko tylko jak jest zimne, np. postoi dzień lub dwa pod domem. Czy w moim przypadku wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworów, czy trzeba będzie robić remont? Gdy silnik się nagrzeje przestaje kopcić. (w zasadzie to przestaje po przejechaniu kilkuset metrów). Dodam jeszcze, że przy 2000 obr./min gdy dodaje gwałtownie gazu, np. przy wyprzedzaniu to szarpnie kilka razy i dopiero zaczyna "się odpychać".

Będę bardzo wdzięczny za sugestie i ewentualną pomoc...

 

Nissan Primera P12, 2004, 1,6 benzyna+LPG, 116KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz zyste korki oleju i wody??? bez śmietany na bagnecie??

uszczelniacze zaworów raczej by dymiły tak samo na ciepło i zimno

uszczelka pod głowicą???

a szarpać moze bo prąd ucieka po kablach

kiedy wymieniałeś osprzęt elektryczny kable świece

może jakaś cewka pada???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz zyste korki oleju i wody??? bez śmietany na bagnecie??

uszczelniacze zaworów raczej by dymiły tak samo na ciepło i zimno

uszczelka pod głowicą???

a szarpać moze bo prąd ucieka po kablach

kiedy wymieniałeś osprzęt elektryczny kable świece

może jakaś cewka pada???

uszczelniacze zaworów by dymiły tak samo na ciepło i zimno?? dziwne... kolego w 99% przypadków uszczelniacze jak padają to olej ścieka po zaworach i stoi gdzies nizej i na zimnym dymi zanim to przepali.... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...