Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

klekotanie w silniku x-trail 2,2 114 2002r


marek7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Właśnie nabyłem x-trail 2,2 114 2002r.Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co może być przyczyną dziwnego klekotania jakby zaworu przy przyspieszaniu ,wchodzeniu silnika w obroty,a gdy obroty silnika wejdą już na wysokie to wtedy już tego stukotu nie słychać.Czy to może być zbyt rozciągnięty łańcuszek rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...prędzej popychacz albo zawór....jedź do jakiegoś mechanika niech go osłucha...napisz ile masz kulnięte kilometrów i na jakim oleju jeździsz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi Ci o dźwięk podczas przyśpieszania między 2-ma a 3-ma tyś. obrotów - prawdopodobnie to napinacz łancucha rozrządu. Miałem tak bezposrednio po kupnie i też się nad tym zastanawiałem, jest trochę na ten temat na forum. Jednak po zatankowaniu kilkukrotnym dobrym paliwem (coś z wyższej półki) i wymiana oleju w silniku (nic specjalnego 10W40 lany od nowości) uspokoiły ten metaliczny (albo jak to nazwać) dźwięk i obecnie nie mam z nim problemu (przejechałem już 50 tyś km). Przy przyspieszaniu podczas gdy pojawiał się ten dźwięk autko lubiło przykopcić. Przebieg 160 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u swego mechanika,przejechał sie ze mną moim autem i szczerze stwierdził że na tych autach niezbyt się zna ale wydaje mu się że to może być wina wtryskiwacza.Auto ma zalany olej mobil 10w40,o ile przebieg jest orginalny to ma 162 tys km.Jak się depnie porządnie to z tyłu zostawia dużą czarną chmurkę. Klekot czy jak kto woli metaliczny dzwięk faktycznie jest najsilniejszy między 2 a 3 tys obrotów przy przyspieszaniu.Czyli najprawdopodobniej napinacz łańcucha albo zawór lub popychacz.Czy możę znacie jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Suwałk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubski90

Witam,

mam ten sam problem też w 114konnej wersji z 2003r przebieg 180tys. z tym że klekotanie zaczęło sie przy około 160tys. km. W momencie kiedy silnik jest obciążony powyżej 2tysięcy obrotów zaczyna łupać. Zauważyłem że gdy silnik nie jest jeszcze w pełni zagrzany(gdy idzie na ssaniu) tego efektu nie ma lub jest bardzo stłumiony. Plus dodatkowo w moim przypadku jest tak że jeśli wcisne gwałtownie pedał przyspieszania do końca to mimo przekroczenia 2tysięcy obrotów na min tego zjawiska nie ma lub trwa tylko ułamek sekundy. moje podejrzenia poszły więc w strone układu paliwowego ale jak narazie jeżdże z klekotem...Sprawdź czy jeśli go na dwójce przyciśniesz przed 2tys./min czy będzie klekotał,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przed dwoma tys.obrotów też klekocze.Na razie nie przemując się zbyt dużo jeżdzę z tym .Jak się kiedyś z tym uporam to napiszę co to było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...