Gość mirekg9 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Witam. Prawie dwa latka cieszyłem się samochodzikiem, a tu wczoraj klops. Silnik odpaliłem, przy ruszaniu szarpnęło i zgasł. Po ponownym odpaleniu silnik dostał nierównej pracy i zaczął hałasować jakby pudełko śrubek wsypano do niego. Przejechałem nim jeszcze do mechanika i tam już pozostał. Dziś ustalono przyczynę awarii. Siadł napinacz łańcuszka Vacum pompy. Łańcuszek latał aż porobił dziury w napinaczu i częściowo /jak zrozumiałem/ uszkodził rownież pompę. I tutaj mam do kolegów pytanko i prośbę. Może komuś rzuciła się jakaś strona, gdzie mógłbym zakupić Vacum pompe, łańcuszek i napinacz. Te elementy są po stronie skrzyni biegów. Wiadomo że łańcuszek i napinacz, to musi być nowy, ale i może gdzieś nowa pompa by była w rozsądnej cenie? Ja dziś już parę godzinek poświęciłem, lecz jeszcze nie udało mi się znaleść. Może komus się uda i podzieli się tą informacją. Dzięki i pozdrowionka. PS>>> 21.03.12r. SPRAWĘ JUŻ ZAŁATWIŁEM --- TEMAT NAWET DO CAŁKOWITEGO USUNIĘCIA!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 nie źle, dlatego ja już budżet na ten rok zatwierdziłem i żegnam się z moją almera póki jeszcze się do końca nie rozsypała:) a z moich spostrzeżeń wynika - jeśli moje cztery oczy mnie nie zawiodły - że w astrze 2.0 dti jest bardzo podobna vacum pompa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Problem z Vacum pomp cd. Czy ktoś może regenerował pompę Vacum, lub wie gdzie takowe rzeczy regenerują, Może mała podpowiedź? --- podpowiedź...... Ta vacum pompa w miom silniku, to mało widoczne podzespół, po przeciwnej stronie niż rozrząd. Dziękuję za pomoc, uporałem się sam i bez regeneracji............. sprawa była bardzo błacha, dała do myślenia i jednocześnie potwierdziły zasady użytkowania diezli ---- znów zaoszczędziłem!!!!!!! i mam rozeznanie w czym tkwił problem. - /tak mi się wydaje na dziś/ ======================================================================== Ciąg dalszy o Vacum pompie i nie tylko........... Będzie trochę długo, ale przypuszczam że ciekawie dla użytkowników diesli dci, może i di np. w samochodach - N16, P12, Tino, X-Trail a może i Navara 2,5. Często ktoś pyta o delikatne stuki w silniku i zastanawia się czy to już pada rozrząd /łańcuszek/ czy może coś innego??? -- Częstym stukaniem i słyszalnym przy uruchamianiu zimnego silnika może być olej!!! Dźwięk ten słyszalny jest z lewej strony silnika na górze. ... W naszych silnikach należy stosować oleje syntetyczne lub półsyntetyczne. Wymienia się je co 10-15kkm. Przeciąganie tego okresu jest niewłaściwe nie tylko dla silnika ale i dla turbiny. Motory common rail mają rzadszy okres wymiany oleju. Firmowy olej, to odpowiednik francuski ELF (dokładnie to Elf SXR 5W30), DiTD mogą spokojnie jeździć na Shell Helix Diesel półsyntetyk. Silniki CR otrzymują także w/w oleje, choć stosowany bywa inny olej np. Mobil Super FE 5w30, występujący czasem pod nazwą Mobil Special FE 5w30. Kiepski olej i filtr (a tym bardziej zbyt rzadka ich wymiana) powodują bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce). Takowe zjawisko nie dotyczy wyłącznie silników japońskich ale innych firm także. Filtry wymieniane co drugi raz, olej - byle tańszy bo "to tylko olej"... Do tego przesilanie zimnego silnika powoduje większe obciążenie zaworów a co za tym idzie - gorsze smarowanie wałka w głowicy (olej jest jeszcze zbyt zimny i zbyt gęsty) co może dodatkowo skutkować zmniejszeniem żywotności wałka. Silniki serii (DiTD/CR) dostosowane są do oleju o gęstości przede wszystkim 5w30. Wiele wskazuje na to, że przedwczesne zużycie wałka rozrządu oraz hałas vacum pompy jest wynikiem także niewłaściwego oleju. Vacum pompa – doszczelnia się olejem, więc jego gęstość ma tutaj znaczenie. Zbyt gęsty olej niedostatecznie smaruje też wałek rozrządu (szczególnie na zimnym silniku) co jest powodem przedwczesnego zużycia..... -- Następnym hałasem w silniku lub stukaniem w nim, może być słyszalny luźny łańcuszek rozrządu, a hałas ten wydobywa się z lewej strony silnika. -- Następnie mogą być słyszalne stuki-hałasy z centralnej części silnika od góry i przypuszczalnie będą to hałasy z wtryskiwaczy lub zaworów /bardzo słyszalne w momencie rozpędzania samochodu/, gdyż brak jest odpowiedniego podciśnienia wewnątrz silnika. -- Następnie, po prawej stronie silnika - z boku u góry znajduje się Vacum pompa /tak jest u mnie 2,2 dci/ która jest również napędzana łańcuszkiem. Vacum pompa odpowiada za servo - /jeśli hamulec twardy, to awaria serva lub Vacum pompy/, natomiast gdy hamulce czuje się czasami jakby były zapowietrzone, to można przypuszczać, że rozciągnięty jest łańcuszek, lub powolne "padanie" pompy - choć pompy "padają" rzadko - no, chyba że wina oleju. Vacum pompa odpowiada również za odpowiednie ciśnienie na zaworze EGR, jak i odpowiedniego podciśnienia w całym silniku. Teraz już do setna sprawy...... Prawie dwa latka cieszyłem się samochodzikiem, a tu nagle klops. Może wcześniej coś terkotało i nie zwróciłem uwagi, ale bardzo w to wątpię!!!! Zaczęło się nagle. Przy ruszaniu zgasł i szarpnął, jak nowicjuszowi na nauce jazdy. Potem silnik zaczął hałasować jakby wsypał do silnika wiaderko śrubek. Na tym hałasie zrobiłem 16 km do mechanika i tam już pozostał. Ustalono przyczynę awarii. -- Siadł napinacz łańcuszka Vacum pompy!!!!!. Łańcuszek latał, aż porobił dziury na prowadnicy-ślizgu i częściowo /jak zrozumiałem/ uszkodził rownież pompę. Ślizg-prowadnica była cała zdarta i pełno opiłków metalu wewnątrz. Dobrze że nic nie przyblokowało, bo chyba cała głowica była by do wymiany lub cały silnik. Może od czasu do czasu wyciągnięty łańcuszek obcierał a ja nie zwróciłem na to uwagi. Natomiast przy ruszaniu może był mój błąd /mało gazu i silnik zgasł/ a w tym momencie wyciągnięty łańcuszek zaczepił, naderwał ślizg-prowadnicę a potem już praca silnika zrobiła resztę. Teraz trochę o kosztach.... Łancuszek najlepiej orginał, koszt ok.180 zł - ASO, prowadnica-ślizg orginał 160 zł - ASO, najgorsza cena vacum pompy ponad 3 tyś zł w ASO, lecz tak jak pisałem, ona "pada" rzadko, lecz przy luźnym łańcuszku może wyrobić się zębatka która jest na stałe na pompie. Wtedy zostaje zakup używki w granicach 200-300 zł. Jest jeszcze jedna zębatka większa, ale ona u mnie była dobra, więc nie wymieniałem i ceny nie znam. Przy tej awarii byłem zmuszony kupić używkę i kupiłem cały komplet - Vacum, łańcuszek, drugie koło, prowadnice, przy okazji i całą obudowę w raz z jakimś czujnikiem - nie wiem do czego on jest. Za całość dałem 400zł, lecz wykorzystalem tylko pompe z zębatką, gdyż moja zębatka była zjechana, przekoszone zęby w jedną stronę. Przypomnę tylko, że moja Tinka od nowości jeździ na pełnym syntetyku. Tak jeździła w Niemczech i ja w Polsce też na ELF 5/30. Aktualnie ma przejechane 230 tyś. Przy mnie odkręcano pompę z P12 z anglika i przy obudowie filtra była kartka , że olej 10/40 - lecz nazwa nieczytelna. Teraz trochę fotek;;;;; Tu widać jak wygląda środek części silnika-podzespołu na półsyntetyku 10/40. -- czarno, po 80 tyś.mil == 129 tyś.km. a tak częściowo i w przybliżeniu wygląda na moim 5/30. --jest jakoś czyściej i jaśniej, po 230 tyś.km. Uszkodzony ślizg- prowadnica - na foto 1 jest między zębatkami ślizg w miarę cały - tak powinien wyglądać. Uszkodzona zębatka na Vacum - ale pompa i zębatka czyściuteńka na 5/30. Więc to by było na tyle. Podsumowując, -- koledzy zwracajcie również uwagę i na odgłosy przy Vacum pompie, aby u Was coś takiego nie zaistniało. Nie tylko ważny jest łańcuszek rozrządu. To co tutaj napisałem, to moje obserwacje, awaria i rozwiązany ostatni problem i nie każdy musi się z nim zgodzić i przyznawać mi rację......... Myślę, że komuś ta informacja się tutaj przyda Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........uśmiech za ciekawe informację. Pozdrowionka Przy okazji - wszystkim forumowiczom, życzę, zdrowych, spokojnych, mokrych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.