Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana przednich amorów a ustawienie zbieznosci N15


Gość pawciooo198307

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawciooo198307

Jak to jest ze zbieznoscią czy po wymianie przednich amortyzatorow i sworznia wachacza konieczne jest jej ustawienie.Dwóch mechaniorów stwierdziło ze po wymianie nic sie nie powinno przestawic.jeden powiedział ze ewentualnie ustawic kąt nachylenia kół.Napiszcie jak to jest bo si sie wydaje ze zbieznosc trzeba ustawic( i zmienic mechaniorów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżności nie, bo i nie ruszasz końcówek drążków przy takiej wymianie.

 

Geometrii też nie, bo w almerach kąt jest chyba nieustawialny, jesli jest inaczej to ewentualnie robisz geometrie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę, to w N15 swożnie są wciskane na prasie, więc pewnie wahacz był zdejmowany i wszystko odkręcane a potem ponownie zamontowane. Więc teoretycznie powinno być to samo, ale to tylko teoria i nic się nie ma do praktyki. Ingerencja w zawieszeniu była, więc należało by i powinno się zbieżność lub i ewentualnie geometrię zrobić.

Ale decyzja należy do właściciela pojazdu. To on wie, czy samochód mu np. ściąga, kierownica jest inaczej, lub ma nowe opony i mu na nich nie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieznosc nie moze sie zmienic jesli koncowki drazkow nie byly odkrecane, nie ma tez do tego wprasowywanie sworznia czy wymiana wahacz ktorego wymiary sie nie zmieniaja.

 

Jesli da jakies klopoty nalezy udac sie na geometrie, tylko i az tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Czy geometria wykarze ze mam jedną spręzyne (tył)dłuższą niz drugą.Jakis czas temu padł mi lewy tylny amor jezdziłem tak jeszcze jakis czas(brak urlopu)az wkoncu wymieniłem z kumplem amory.Mielismi jeden lewarek i wymienilismy najpierw jedną potem drugą strone i do głowy mi nie przyszło(zresztą nie było mozliwosci)porównac długosc spręzyn.Teraz wydaje mi sie ze lewa tylna strona troche na zakrętach za mocno sie przechyla.Wizualnie tez widac ze zwoje lewej i prawej spręzyny troche sie róznią (lewa jakby lekko zgnieciona).Czy geometria wykarze różnice?Nie chce mi sie znowu bawic w wykręcanie amorów bo musze przyznac ze troche zabawy było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...