Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zwycięzcy i przegrani


g.a.polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nasz notek:

auta 2 i 3 letnie - pozcja 60 ze wskaźnikiem 5,6% poważnych usterek i średnim przebiegiem 38 000 kilometrów

auta 2 i 3 letnie - pozcja 38 ze wskaźnikiem 8,1% poważnych usterek i średnim przebiegiem 56 000 kilometrów

 

 

Czytając forum dochodzę do wniosku że u nas na forum jest jakby lepiej niż wskazuje raport TÜV

 

 

a tutaj raport

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/1012_53-55_ar_tuv.pdf

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmowałbym się tym zestawienem. Takie rankingi są z założenia przekłamane. TUV wykonuje przeglądy w ramach okresowych badań technicznych. Wykonuje je także w serwisach naprawczych. Tak więc auto o które właściciel dba i wymienia jakieś elementy na których mogłby jeszcze pojeździć, jest kwalifikowane przez TUV jako z awarią - bo wykonują przegląd samochodu "po naprawie".

 

Dla odmiany w raportach DEKRA, Note stał zawsze dość wysko. Ale oni inczaczej to wszystko liczą... Najlepiej dać sobie spokój z takimi zestawieniami i opierać się na opiniach użytkowaników - czytaj np. tego forum :)

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram wypowiedz rangera, moim zdaniem jest tak ze który koncern więcej przeleje na konto tuv ten stoi wyżej ,tak jak jest podobnie z wyborem samochodu roku liczy sie kasa.

Edytowane przez weber29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą zobaczcie jak straszliwa jest tam niekonsekwencja. W przedziale aut 2 i 3 letnich mamy Note na 60 miejscu. Przypomnę, że są to auta na gwarancji!!! Ale autka starsze 4 i 5 letnie i już po gwarancji mają się znakomicie i i tu mamy bardzo dobre 37 miejsce... Widać w Niemczech ASO psuje samochody... No chyba, że samochody po FL wykazują się znacznie większą awaryjnością.

 

Dodatkowo warto odnotować, że w tym zestawieniu są łączone w grupach. I tak jeżeli w jakiejś grupie jest 5 pojazdów z identycznym wynikiem, to pojazd oceniony oczko niżej od razu spada na 6 pozycję. Tak więc to 60 miejsce tak naprawdę jest 29 jak dobrze policzyłem.

 

I ostatnia najważniejsza uwaga. Note w obu tych kwalifikacjach w jakich występuje, ma usterkowość MNIEJSZĄ od przeciętnej - a to też cieszy :).

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- znam gościa, który od kilku lat jeździ KIA Carnival i bardzo ją sobie chwali - ten pojazd od lat okupuje ostatnie miejsca w rankingach TuV - nie traktujmy więc tych rankingów tak śmiertelnie poważnie - w dużej mierze to po prostu sprawa właściwej dbałości o eksploatowany pojazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla speców z TUV ,przepalona żarówka to poważna awaria,stąd takie banialuki.Jak już to dekra ,a przede wszystkim adac jest dość miarodajne.ale tu notes za 2011rok bardzo wysoko!:

Małe+

1. Mini

2. Peugeot 207

3. Mitsubishi Colt

4. Opel Meriva

5. Nissan Note

6. Skoda Roomster

7. Dacia Sandero

8. Ford Fusion

9. Mazda 2

10. Volkswagen Polo

11. Opel Corsa

12. Renault Clio

13. Ford Fiesta

14. Citroen C3

15. Nissan Micra

16. Skoda Fabia

17. Toyota Yaris

18. Suzuki Swift

19. Renault Modus

20. Honda Jazz

21. Fiat Punto

22. Seat Ibiza/Cordoba

23. Hyundai Getz

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie uwagę na wysokie miejsce Peugeota 207. Mnie akurat ono nie dziwi bo sprawdziłem na własnej skórze. To bardzo fajne i bezawaryjne autko (w ciągu 3 lat eksploatacji byłem w serwisie 1 - na przeglądzie po 30 tys km :)). W potocznej opinii francuzy są beee, a wg powyższej tabelki już tak źle nie jest.

Edytowane przez arek_sosnowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam coś lepszego dla naszego NOTE;

Najlepsze auta w rankingu niezawodności DEKRA 2011 w klasie,

VANY;

- przebieg do 50 000 km:

1. Volkswagen Golf Plus

2. Nissan Note

3. Toyota Corolla Verso

- przebieg 50 000 do 100 000 km:

1. Volkswagen Golf Plus

2. Toyota Corolla Verso

3. Ford Galaxy

- przebieg 100 000 do 150 000 km:

1. Ford Galaxy

2. Volkswagen Golf Plus

3. Toyota Corolla Verso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Galaxy jest faktycznie zawsze na szarym końcu - razem z Sharanem i Alhambrą - bo to ten sam szajs :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ciekawe, właśnie galaxy jest z tej trójki najchętniej kupowany. Technicznie bardzo podobny do VW I Seata i prezentujący podobny, nie za wysoki poziom bezawaryjności, jest wśród nich jako auto używanie najtańszy. Magia (szczególnie u nas) znaczka VW trwa nadal :dribble:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pomyliliście modele. Galaxy o którym tu mowa, to model produkowany od końca 2006 roku i nie ma nic wspólnego z VW i Seatem. VW robił dłużej tego starego Sharana, ale Ford Galaxy od 2006 roku to już inna generacja. Miałem okazję ponad tydzień taki użytkować i jestem gotów uwierzyć w te wyniki, bo jakość wykonania i komfort były bardzo dobre. Bez urazy, ale przy tym galaxy nasze notki to takie zabawkowe malutkie wozidełka.

post-18814-0-53648200-1332713774_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Galaxy, a nawet bardziej s-max są ekstra :)

 

Mi też bardziej podoba się S-max, ma ładniejszy tył. Poza tyłem i innymi elementami zewnętrznymi typu światła, atrapa itp. wiele się nie różnią - w środku podobnie, ta sama szerokość, prawie taka sama deska. To taka sama konstrukcja, ale S-max jest zgrabniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem wymienić opony i właśnie na sąsiednim stanowisku stał S-Max. Gość ku.....wował że prawie nowe auto a już 2 razy był z reklamacją (rdza). Dziś dodatkowo okazało się, że podcina mu opony. Auto krajowe, pierwszy właściciel (choć tablice warszawskie).

Co nie zmienia faktu, że S-Max to chyba najładniejsze "vanowate" auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że trochę za ostro pojechali. Nie słyszałem o rozciągnieciu łańcucha w Note ani o rozszczelnionej misce czy padzie uszczelniacza wału korbowego. Tutaj też nikt tego nie sygnalizowałał. A reszta - cóż, to raczej drobiazgi. Nie przkonuje mnie także stwierdzenie, że silnik 1.4 jest paliwożerny. Można wprawdzie do paru rzeczy się w nim przyczepić, ale na pewo nie do tego, że jest paliwożerny. Coś mi się zdaje, żę redaktorzy poszli tropem zbieżności konstrukcujnej do Micry. Jeżeli Micrę trapiły jakieś problemy - a na pewno był to rozciągający się łańcuch, to Note pewnie też. A to nie jest tak, bo te problemy były w innych silnikach - nie 1.4. Zresztą Manix może się tu obiektywnie wypowiedzieć, bo to przećwiczył. Po wymianie z tego co pamiętam, też ma z tym spokój, tak więc też nie wiadomo, czy to nie była jakaś wadliwa seria łańcówchów.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostałem wywołany do tablicy przez Ranger*a,więc spieszę z wyjaśnieniem,że akurat łańcuch miałem wymieniany,ale w almerze (n15,silnik 1.4,na gwarancji w 2 roku od zakupu.Po wymianie zero problemów przez nastepne10lat)W mikrze(2005r)do dzisiaj zero problemów.DUŻE problemy miały micry K11 1.0l ,mniejsze K12 z początku produkcji(2003- do 0.6. 2005)"Wadą" był zły olej stosowany przez ASO(0W-)nie odpowiedni lepkością do almery.Po zmianie na 10W- Problem przestał istnieć.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...