Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Pukanie w kole


Gość Maniekvip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Maniekvip

Witam mam Primerę P11.144 od tygodnia mi coś puka w lewym przednim kole przy manewrach, normalnej jeździe nie zależnie czy jadę po równym czy po dziurach przy większej prędkości raczej nic nie słychać. Jak oprę noge o koło i pobujam autem to też puka. Jak poszarpie ręką za koło to puka i czuć luz na kole. Byłem u mechanika wymienił sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego i dalej to samo tylko może troszkę rzadziej puka. Co to może być co jeszcze wymienić ? Z góry dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam Primerę P11.144 od tygodnia mi coś puka w lewym przednim kole przy manewrach, normalnej jeździe nie zależnie czy jadę po równym czy po dziurach przy większej prędkości raczej nic nie słychać. Jak oprę noge o koło i pobujam autem to też puka. Jak poszarpie ręką za koło to puka i czuć luz na kole. Byłem u mechanika wymienił sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego i dalej to samo tylko może troszkę rzadziej puka. Co to może być co jeszcze wymienić ? Z góry dzięki pozdrawiam

moze gorny wachacz albo mocowanie amorka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górny wahacz lub łożysko zwrotnicy, moim skromnym zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowak dobrze gada - chociaż górny to na poprzecznych nie równościach by pukał. Jak na postoju przy kręceniu fajerą to łożysko zwrotnicy.

Edytowane przez Piotrek_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej napisali koledzy górny wahacz i łożysko zwrotnicy lub ostatecznie łącznik stabilizatora który rzadko wydaje z siebie odgłosy pukania .

Napisz w jakiej pozycji jest luz koła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniekvip
Napisz w jakiej pozycji jest luz koła .

 

auto stoi na kołach obojętnie proste czy skręcone chwytam rękami za górę koła i szarpie jest wtedy wyczuwalny delikatny luz no i oczywiście występuje stukanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak, część majstrów nawet nie wie że tam jest jakieś łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Koledzy od niedawna dobiegają dziwne dźwięki z lewego koła, np. jadę sobie spokojnie, puszczam gaz i jest skrzypnięcie i mocny stuk, przy dodawaniu to samo. Żadnych luzów w kole nie widzę, poduszki silnika wszystkie wymienione więc te dźwięki nie od tego, to dobiega jak by z okolic półosi. Od razu pomyślałem że to może być nakrętka od półosi poluzowana ale nie, jest mocno dokręcona. Ostatnio w tym kole było wymienione: końcówka drążka kierowniczego, przegub zewnętrzny. A i wahacz górny smarowałem ale on nie ma luzu. Ten dźwięk coraz bardziej się nasila i nie wiem co to jest, w lato też tak było ale ustąpiło. A jak stanąłem i wcisnąłem hamulec to jest tak: Mam wciśnięty hamulec i szarpnę go na jedynce i jest stuk, potem drugi raz i nic, dopiero jak szarpnę do tyłu to jest stuk, tak jak by był gdzieś luz w układzie przeniesienia napędu.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jakby był luz na wieloklinie pomiędzy przegubem a piastą.. ew. przegub przy skrzyni

Edytowane przez marlos90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy od niedawna dobiegają dziwne dźwięki z lewego koła, np. jadę sobie spokojnie, puszczam gaz i jest skrzypnięcie i mocny stuk, przy dodawaniu to samo. Żadnych luzów w kole nie widzę, poduszki silnika wszystkie wymienione więc te dźwięki nie od tego, to dobiega jak by z okolic półosi. Od razu pomyślałem że to może być nakrętka od półosi poluzowana ale nie, jest mocno dokręcona. Ostatnio w tym kole było wymienione: końcówka drążka kierowniczego, przegub zewnętrzny. A i wahacz górny smarowałem ale on nie ma luzu. Ten dźwięk coraz bardziej się nasila i nie wiem co to jest, w lato też tak było ale ustąpiło. A jak stanąłem i wcisnąłem hamulec to jest tak: Mam wciśnięty hamulec i szarpnę go na jedynce i jest stuk, potem drugi raz i nic, dopiero jak szarpnę do tyłu to jest stuk, tak jak by był gdzieś luz w układzie przeniesienia napędu.

sprawdzałeś sworzeń wachacza ? stuka jeden raz tak jak opisaleś przy ruszaniu do przodu czy do tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie leż tam stuka, w końcu po wymianie kilku części samodzielnie, pojechałem na szarpak. No i tam od razu było widać, rozwalona tuleja tylna wahacza dolnego. Ta łapa którą element jest przykręcony do podłogi odłączyła się od samej tulei (rozpadło się po prostu) i teraz stuka przy ruszaniu i hamowaniu, a także na większych wybojach. Wcześniej tylko przy ruszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Doszedł nowy objaw, ściaga mnie w lewo, przegub wewn. jest ok to musi być coś z wahaczem dolnym, na dniach sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz, jeśli rozpadły się tuleje lub sworzeń wahacza dolnego, to zmienia się kąt wyprzedzenia sworznia i właśnie powinno ściągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, co do ściągania w lewo to było trochę za mało powietrza. Dziś podniosłem auto i ruszając kołem nie stwierdziłem luzu w żadnej płaszczyźnie. Wrzuciłem bieg i ruszając kołem do przodu i do tyłu zlokalizowałem że dźwięk dochodzi ze skrzyni biegów z okolic sprzęgła.

 

Wydaje mi się że sprzęgło ma luz na wieloklinie, czy można z tym jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sobie przypomniałem - też kiedyś miałem stuk przy ruszaniu i hamowaniu, dokładnie to co opisałeś, i też z okolic skrzyni. Okazało sie że winna była poduszka skrzyni, a konkretnie śruba mocująca tę poduszkę miała urwany łeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem i wszystkie śruby od poduszki są ok. Zauważyłem też że ten stuk występuje tylko na rozgrzanym silniku. Słychać to praktycznie przy każdej zmianie biegów. Kurcze dziwne bo to słychać w kole, może to hamulce trzymają i klocki się przesuwają i powodują stuk. Ręce rozkładam już.

 

Wreszcie problem rozwiązany. Okazało się że nowy przegub ma ciut za krótki gwint i pomimo maksymalnego dokręcenia nakrętki na półosi jest luz. Dałem dodatkową podkładkę i jest ok teraz trzyma i nic nie puka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...