Gość Maniekvip Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Witam mam Primerę P11.144 od tygodnia mi coś puka w lewym przednim kole przy manewrach, normalnej jeździe nie zależnie czy jadę po równym czy po dziurach przy większej prędkości raczej nic nie słychać. Jak oprę noge o koło i pobujam autem to też puka. Jak poszarpie ręką za koło to puka i czuć luz na kole. Byłem u mechanika wymienił sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego i dalej to samo tylko może troszkę rzadziej puka. Co to może być co jeszcze wymienić ? Z góry dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5lf Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Witam mam Primerę P11.144 od tygodnia mi coś puka w lewym przednim kole przy manewrach, normalnej jeździe nie zależnie czy jadę po równym czy po dziurach przy większej prędkości raczej nic nie słychać. Jak oprę noge o koło i pobujam autem to też puka. Jak poszarpie ręką za koło to puka i czuć luz na kole. Byłem u mechanika wymienił sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego i dalej to samo tylko może troszkę rzadziej puka. Co to może być co jeszcze wymienić ? Z góry dzięki pozdrawiam moze gorny wachacz albo mocowanie amorka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 górny wahacz lub łożysko zwrotnicy, moim skromnym zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 (edytowane) nowak dobrze gada - chociaż górny to na poprzecznych nie równościach by pukał. Jak na postoju przy kręceniu fajerą to łożysko zwrotnicy. Edytowane 23 Marca 2012 przez Piotrek_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Brecha w łapę i sprawdzaj. Koledzy wyżej mają racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Tak jak wyżej napisali koledzy górny wahacz i łożysko zwrotnicy lub ostatecznie łącznik stabilizatora który rzadko wydaje z siebie odgłosy pukania . Napisz w jakiej pozycji jest luz koła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniekvip Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 Napisz w jakiej pozycji jest luz koła . auto stoi na kołach obojętnie proste czy skręcone chwytam rękami za górę koła i szarpie jest wtedy wyczuwalny delikatny luz no i oczywiście występuje stukanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 czyli najpewniej łożysko zwrotnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniekvip Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 OK łożysko zwrotnicy jak myślicie sugerować coś mechaniką ? Czy sami dojdą co jest, nie chce żeby znowu wymienili coś zbędnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 Sugeruj i jeszcze pokaż dokładnie w którym miejscu jest to łożysko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 dokładnie tak, część majstrów nawet nie wie że tam jest jakieś łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniekvip Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Wymieniłem górny wahacz i pomogło cisza i spokuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Koledzy od niedawna dobiegają dziwne dźwięki z lewego koła, np. jadę sobie spokojnie, puszczam gaz i jest skrzypnięcie i mocny stuk, przy dodawaniu to samo. Żadnych luzów w kole nie widzę, poduszki silnika wszystkie wymienione więc te dźwięki nie od tego, to dobiega jak by z okolic półosi. Od razu pomyślałem że to może być nakrętka od półosi poluzowana ale nie, jest mocno dokręcona. Ostatnio w tym kole było wymienione: końcówka drążka kierowniczego, przegub zewnętrzny. A i wahacz górny smarowałem ale on nie ma luzu. Ten dźwięk coraz bardziej się nasila i nie wiem co to jest, w lato też tak było ale ustąpiło. A jak stanąłem i wcisnąłem hamulec to jest tak: Mam wciśnięty hamulec i szarpnę go na jedynce i jest stuk, potem drugi raz i nic, dopiero jak szarpnę do tyłu to jest stuk, tak jak by był gdzieś luz w układzie przeniesienia napędu. Edytowane 16 Stycznia 2013 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) tak jakby był luz na wieloklinie pomiędzy przegubem a piastą.. ew. przegub przy skrzyni Edytowane 16 Stycznia 2013 przez marlos90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Koledzy od niedawna dobiegają dziwne dźwięki z lewego koła, np. jadę sobie spokojnie, puszczam gaz i jest skrzypnięcie i mocny stuk, przy dodawaniu to samo. Żadnych luzów w kole nie widzę, poduszki silnika wszystkie wymienione więc te dźwięki nie od tego, to dobiega jak by z okolic półosi. Od razu pomyślałem że to może być nakrętka od półosi poluzowana ale nie, jest mocno dokręcona. Ostatnio w tym kole było wymienione: końcówka drążka kierowniczego, przegub zewnętrzny. A i wahacz górny smarowałem ale on nie ma luzu. Ten dźwięk coraz bardziej się nasila i nie wiem co to jest, w lato też tak było ale ustąpiło. A jak stanąłem i wcisnąłem hamulec to jest tak: Mam wciśnięty hamulec i szarpnę go na jedynce i jest stuk, potem drugi raz i nic, dopiero jak szarpnę do tyłu to jest stuk, tak jak by był gdzieś luz w układzie przeniesienia napędu. sprawdzałeś sworzeń wachacza ? stuka jeden raz tak jak opisaleś przy ruszaniu do przodu czy do tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 U mnie leż tam stuka, w końcu po wymianie kilku części samodzielnie, pojechałem na szarpak. No i tam od razu było widać, rozwalona tuleja tylna wahacza dolnego. Ta łapa którą element jest przykręcony do podłogi odłączyła się od samej tulei (rozpadło się po prostu) i teraz stuka przy ruszaniu i hamowaniu, a także na większych wybojach. Wcześniej tylko przy ruszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Doszedł nowy objaw, ściaga mnie w lewo, przegub wewn. jest ok to musi być coś z wahaczem dolnym, na dniach sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Dobrze kombinujesz, jeśli rozpadły się tuleje lub sworzeń wahacza dolnego, to zmienia się kąt wyprzedzenia sworznia i właśnie powinno ściągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 A więc tak, co do ściągania w lewo to było trochę za mało powietrza. Dziś podniosłem auto i ruszając kołem nie stwierdziłem luzu w żadnej płaszczyźnie. Wrzuciłem bieg i ruszając kołem do przodu i do tyłu zlokalizowałem że dźwięk dochodzi ze skrzyni biegów z okolic sprzęgła. Wydaje mi się że sprzęgło ma luz na wieloklinie, czy można z tym jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Jeszcze sobie przypomniałem - też kiedyś miałem stuk przy ruszaniu i hamowaniu, dokładnie to co opisałeś, i też z okolic skrzyni. Okazało sie że winna była poduszka skrzyni, a konkretnie śruba mocująca tę poduszkę miała urwany łeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Sprawdzałem i wszystkie śruby od poduszki są ok. Zauważyłem też że ten stuk występuje tylko na rozgrzanym silniku. Słychać to praktycznie przy każdej zmianie biegów. Kurcze dziwne bo to słychać w kole, może to hamulce trzymają i klocki się przesuwają i powodują stuk. Ręce rozkładam już. Wreszcie problem rozwiązany. Okazało się że nowy przegub ma ciut za krótki gwint i pomimo maksymalnego dokręcenia nakrętki na półosi jest luz. Dałem dodatkową podkładkę i jest ok teraz trzyma i nic nie puka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.