deksman Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Witam ,Chcialem wymienic olej i filtr w almerze przed wymiana turbiny,napotkane przeszkody sruba od spustu oleju nie pasuje 1/4 ani 3/8 jest cos po miedzy wogole ,ale odkreciłem dopasowalem co.Problem z filtrem oleju nie moge go odkrecic rekami probowałem przez rękawiczki antyposlizgowe ,pozniej kluczem lancuszkowym tez nie idzie chociarz nie ma jak uzyc calej siły po dostep po cholerze jest,pytanie do tych co zmieniali olej i filtr czy tam jest prawy gwint i czy tez tak ciezko mieli z odkreceniem go.Miałem kilka samochodów w zyciu ale pierwszy raz sie spotkalem zebym nie mogł odkrecic filtra. Ten silnik to jakas paranoja wszystko na przekór . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 To nie silnik, tylko samochód, pełno dziwnych rozwiązań, o wielkościach śrub to mozna książki pisać, jak wspomniałeś śruba w misce jest nietypowa. Filtr powinien puścić spokojnie, wbjj w niego śrubokręt i tymsamym zrób dzwignie, powinno puścić. Przy wymianie pewnie ktos uszczelki nie posmarował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 To nie silnik, tylko samochód, pełno dziwnych rozwiązań, o wielkościach śrub to mozna książki pisać, jak wspomniałeś śruba w misce jest nietypowa. Filtr powinien puścić spokojnie, wbjj w niego śrubokręt i tymsamym zrób dzwignie, powinno puścić. Przy wymianie pewnie ktos uszczelki nie posmarował. To znaczy srubokret na wylot przebic oczywiscie w miare duzy tylko pytalem czy gwint jest normalny prawy bo kluczem nie moge mam wrazenie ze wieksza sila urwie podstawe aluminiowa niz filtr pusci dlatego pytam czy gwint jest prawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 (edytowane) Ne mam dci ale w benzynie gwint był tradycyjny. Zobacz na nowym filtrze jaki jest gwint będziesz wiedzial Edytowane 23 Marca 2012 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 W dci brak miejsca na skuteczny ruch kluczem aby odkrecic filtr . w sumie mozna podejrzec na gwincie czy lewy czy prawy wolalbym aby ktos wypowiedzial by sie kto odkrecal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Tyle co wymieniałem filtry to zawsze był prawy gwint, Może jakieś żaby czy szczypce żeby ścisnąć filtr i odkręcić. Albo śrubokrętem i młotkiem po tym brzegu po pierścieniu przy gwincie filtra . Musi być sposób żeby odkręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 lewy czy prawy Prawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 24 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 to juz sprawdzilem ze prawy wykrecony jest razem z podstawa ktora przykrecana jest do chlodniczki oleju teraz mam dostep i mozna robic to na warsztacie tylko filtr ani drgnie kluczem chydraulicznym wgina sie odksztalca od zebów klucza i ani rusz jakas złosliwosc rzeczy martwych albo ktos go nie wymienial bog wie ile mysle ze jest na uszczelce przyssany i ona amortyzuje ruch klucza skutecznie juz sie rozgladalem po sklepach za podstawa filtra jeszcze spróbuje we wrzatku pogotowac jesli nie pomoze mozna delikatnie odciac czesc z gwintm od reszty wtedy czesc uszczelniajaca oddzieli sie od gwintu i bedzie jasne co trzyma.. Ogolnie jakas paranoja miałem kilka samochodow i nie jeden filter odkreccałem jesli nie poszedł reka to kluczem lancuszkowym a tutaj masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 To może oddaj do warsztatu na wymianę ? niech oni się martwią o to albo tam gdzie wymieniałeś poprzednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 24 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 Poprzednio to wymienial nie wiem kto ktos w belgi.W zaden normalny sposób nie chcialo pescic ,tak jak myslałem to troche nie bywałe trzymała uszczelka filtra gumowa troche nietypowa normalnie sa cienkie oringi.Po odcieciu filtra chciałem dostac sie do trzpienia z gwintem i okazalo sie że nie ma za co zlapac jedynie dorobic odpowiedni kluczi i łapac za otwory do przechodzenia oleju, ale i to nie dało rady , jedyne co pozostało to nowa podstawa ale takowych niema,koleny pomysł przeciac boszem cieniutka tarcza po otworach tam co przechodzi olej w tych miejscach jest wypuklenie i przestrzen około 2mm odzielajaca pozostałosc filtra od podstawy zrobiłem to uwaznie zeby nie drasnac podstawy w ten sposób odzielilem czesc z gwintem od czesci z uszczelką nie niszczac podstawy. Noi sukces czesc z uszczelka odeszła podwazajac do góry lekko miałem wrazenie ze była troche przyklejona a czesc z gwintem odkreciłem leciutko palcem,wychodzi na to ze trzymala uszczelka od filtra ktora jest troche nietypowa bo dosyc szeroka w porównaniu z innymi filtrami , moze ktos nie mógl tez odkrecic i zrezygnował z wymiany filtrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.