Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Jak samemu sprawdzić moduł zapłonowy


michal15

Rekomendowane odpowiedzi

A co sie dzieje ze chcesz sprawdzic modul zaaplonowy . Nie odpala autko. Nie ma iskry na swiecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz wszystko sprawne tzn. swiece zaplonowe kopulka , przewody , i nadal nie ma iskry to bardzo mozliwe ze poszedl modul zaplonowy. Wiec albo kupisz sobie modul RSB 53 i sobie sam wymienisz lub poczytaj ten link i na koncu masz namiar do goscia ktory robi aparatyhttp://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=aparat%20zaplonowy%20p11%201%2C6%2016v%201996r%20jak%20sprawdzic&source=web&cd=1&ved=0CDcQFjAA&url=http%3A%2F%2Fforum.nissanklub.pl%2Findex.php%2Ftopic%2F72801-p11-nie-odpala%2F&ei=suBuT4aeF9DMtAbLmfzMAg&usg=AFQjCNHXuCCX1hNqMuvpKYMoH6RPARP5_A.

Prosze tez uzupelnic swoj profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mam nadzieje, że nie złamię żadnej etykiety forumowej... mam podobnie. To znaczy primerka (P11 1.6 16 v - 1997 rok SLX) nie kręci w ogóle. To znaczy kluczy aktywuje elektrykę, nawiewy światła, ale nie daje rady ruszyć rozrusznika (najczęściej w ogóle choć dziś nawet coś drgnął).

no i jak sobie poczytałem to wyszło że to może być ten "sławny moduł RSB 53".

Zakupiłem na allegro już do mnie leci... tylko mam pytanie (bez linczu proszę). Gdzież on jest umiejscowiony. Co potrzeba by go wymienić?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, że nie złamię żadnej etykiety forumowej... mam podobnie. To znaczy primerka (P11 1.6 16 v - 1997 rok SLX) nie kręci w ogóle. To znaczy kluczy aktywuje elektrykę, nawiewy światła, ale nie daje rady ruszyć rozrusznika (najczęściej w ogóle choć dziś nawet coś drgnął).

no i jak sobie poczytałem to wyszło że to może być ten "sławny moduł RSB 53".

Zakupiłem na allegro już do mnie leci... tylko mam pytanie (bez linczu proszę). Gdzież on jest umiejscowiony. Co potrzeba by go wymienić?

 

Pozdrawiam

 

Kolego to u Ciebie będzie co innego. Moduł nie ma nic do rozrusznika i ten powinien normalnie kręcić. U Ciebie nie kręci więc trzeba szukać gdzie indziej. Zacząłbym od przewodu akumulator-alternator-rozrusznik, i drugi od masy akumulatora. Jak za słaby prąd (z powodu przerwy na przewodzie) idzie do rozrusznika to nie drgnie, szczególnie jak aku niezbyt nowy. Poza tym mogły się zablokować szczotki w rozruszniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.

Alternator to jest po lewej stronie silnika (przy tych 3 paskach)?

Rozrusznik to jest prawej stronie silnika tam gdzie takie kable się kończą?

 

A w mojej sytuacji moge próbować odpalić na pych? Albo nie wiem, przywalić w rozrusznik może sie coś poluzuje i zaskoczy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.

Alternator to jest po lewej stronie silnika (przy tych 3 paskach)?

Rozrusznik to jest prawej stronie silnika tam gdzie takie kable się kończą?

 

A w mojej sytuacji moge próbować odpalić na pych? Albo nie wiem, przywalić w rozrusznik może sie coś poluzuje i zaskoczy? ;)

 

No można na pych, w dieslach podobno nie wolno, u nas też nie za często ale raz na jakiś czas nic się nie powinno stać. Przywalić też nie zaszkodzi :-) altek i rozrusznik dobrze zlokalizowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...