Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawór egr p11.144 1.8


kornik43
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Po prześledzeniu forum i wykorzystaniu wszystkich możliwości dotyczących zaślepienia zaworu egr w nissan primera p11.144 typu moneta ,zaślepka ,rezystorek przy czujniku temperatury , problem występuje dalej typu check engine P0400. Czy istnieje jeszcze jakiś inny sposób zaślepienia go, żeby błąd nie wyskakiwał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lancer901

UWAGA: w niektórych modelach jak w P11.144 za EGR jest czujnik temperatury spalin i usunięcie

EGR spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine - w takich modelach nie usuwajcie EGR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam forumowiczów. Po kilku próbach udało mi się zaślepić zawór egr w moim nissanie z silnikiem 1.8. Dziś zrobiłem trase 400km i check się nie oświecił. Zawór egr zatkałem dwiema dwugroszówkami zaraz przed i po owego zaworu. Pozostał mi do oszukania czujnik temperatury spalin. Wykręciłem go. W jego miejsce wkręciłem z uszczelką śrube. W mocowaniu zaworu egr( pod nim) znalazłem otwór w który wkręciłem czujnik temperatury spalin(o dziwo pasował).przedłużyłem kabelki i podłączyłem. Teraz czujnik temp ogrzewany jest z komory silnika i z checkiem spokój. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

UWAGA: w niektórych modelach jak w P11.144 za EGR jest czujnik temperatury spalin i usunięcie

EGR spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine - w takich modelach nie usuwajcie EGR!

 

no coś takiego :) czyli jak ja usunąłem w swojej i czujnik zemulowałem rezystorem i check się nie wyświetlał, to co TY na to

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8 P11.144 z 2000r zaślepiłem u kolegi blaszką z puszki od cocacoli poprostu wsunołem kawałek blaszki przy kolektorze i dokręciłem złączkę. Od tamtej pory żadnego kodu nie wyświetlił, natomiast w wp11.144 w mojej ten sam patent powodował że po kilku kilometrach wywalało błąd dopiero montaż rezystorka spowodował poprawne działanie i zero GER-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpinasz wtyczkę od czujnika temperatury umieszczonego przy zaworze EGR i w tą wtyczkę wsuwasz rezystor o ile pamiętam to cosik koło 200 kOhm na forum gdzieś pisali 470 kOhm ale ja miałem taki 200 kOhm i taki u mnie jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich Forumowiczów. Jestem świerzakiem na tym forum.

Posiadam od niedawna Primerkę P11.144 i problem z EGR.

Więc mam pytanko do LOTREBOR czy rezystor musi mieć 12w czy nie.????

 

 

Jeśli nie masz takiego 12W włóż inny nie uszkodzisz nic, a jak dalej będziesz miał problem to daj znać.

 

Jeszcze jedno ja dla wygody przylutowałem z zużytego bezpiecznika nóżki lepiej się wsuwa w gniazdo termometru i pamiętajcie żeby zabezpieczyć przed wilgocią jakimś gumowym palcem z rękawiczki albo sami wiecie czym :) np:durex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz takiego 12W włóż inny nie uszkodzisz nic, a jak dalej będziesz miał problem to daj znać.

 

Jeszcze jedno ja dla wygody przylutowałem z zużytego bezpiecznika nóżki lepiej się wsuwa w gniazdo termometru i pamiętajcie żeby zabezpieczyć przed wilgocią jakimś gumowym palcem z rękawiczki albo sami wiecie czym :) np:durex

 

Dzisiaj chcialem zmierzyć oporność czujnika temperatury spalin za EGR. znajduje się on dość daleko od EGR, był cały czarny od sadzy jak go wykręciłem i wyglada na to że jest walniety bo nic niewskazuje może dlatego mi błąd wywala.

muszę fotkę zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam odswieze temat. W ktorym miejscu dokladnie p p11.144 1.8 b znajduje sie czuinik temperatury spalin? Czy jest on moze przy rurce od egr wchodzacej w kolektor ssacy? Moze jakies zdjecie jesli ktos ma. Z gory dzieki za wszelkie info

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

W 1.8 P11.144 z 2000r zaślepiłem u kolegi blaszką z puszki od cocacoli poprostu wsunołem kawałek blaszki przy kolektorze i dokręciłem złączkę. Od tamtej pory żadnego kodu nie wyświetlił, natomiast w wp11.144 w mojej ten sam patent powodował że po kilku kilometrach wywalało błąd dopiero montaż rezystorka spowodował poprawne działanie i zero GER-a.

 

witam, mam pytanko do Ciebie, o zaślepieniu EGR'a, u mnie wywala błąd 0400. mam motor 1.8 z 2000 r. gdzie powinienem zaślepić tego egr'a (czy tak jak zaznaczyłem w dołączonej grafice)czy zaślepienie tego nie spowoduje żadnych awarii?? silnik będzie pracował ok??

post-51500-0-51048600-1385365315_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja zaślepiałem w 2.0 140 km i w 1,8 chyba 115 km. W 1,8 i 2,0 użyłem blaszki z puszki po orzeszkach felix :) może być innej firmy he he, zaślepkę robiłem w miejscu gdzie rurka EGR-a łączy się z kolektorem dolotowym. Dokręcona jest do kolektora dwiema śrubkami nakrętka na 10 kluczyk luzujesz te nakrętki wsuwasz dociętą blaszkę i dokręcasz w ten sposób nawet nie musisz usuwać i odłączać zaworu i czujnika. Drugi sposób w 2.0 to miejsce zaślepienia to samo z tym że usunięty zawór egr i cały osprzęt w kostce czujnika temperatury wlutowany rezystor około 200 kOhm ewentualnie możesz się zasugerować serwisówką którą umieścił DINO i dopasować rezystor z tego zakresu.

 

Pozdrawiam i udanego moda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Ja zaślepiałem w 2.0 140 km i w 1,8 chyba 115 km. W 1,8 i 2,0 użyłem blaszki z puszki po orzeszkach felix :) może być innej firmy he he, zaślepkę robiłem w miejscu gdzie rurka EGR-a łączy się z kolektorem dolotowym. Dokręcona jest do kolektora dwiema śrubkami nakrętka na 10 kluczyk luzujesz te nakrętki wsuwasz dociętą blaszkę i dokręcasz w ten sposób nawet nie musisz usuwać i odłączać zaworu i czujnika. Drugi sposób w 2.0 to miejsce zaślepienia to samo z tym że usunięty zawór egr i cały osprzęt w kostce czujnika temperatury wlutowany rezystor około 200 kOhm ewentualnie możesz się zasugerować serwisówką którą umieścił DINO i dopasować rezystor z tego zakresu.

 

Pozdrawiam i udanego moda

hej, wsunąłem ta blaszkę i lipa po przejechaniu kilkunastu km znów błąd wywaliło, przyjrzalem sie temu dokładniej i ten czujnik temp. spalin jest właśnie w tym miejscu gdzie zaślepiłem egr tylko że wsuwając ta blaszkę wsuwam ją za czyjnik więc do czujnika dochodzą spaliny dlatego modyfikując to nie byłem pewien czy to coś da i tak miałem rację błąd nadal jest.

nie wiem co z tym gównem zrobić

załączam grafikę gdzie zaślepiłem (1) oraz gdzie jest czujnik (2) żebyśmy się dobrze zrozumieli. bo może to nie tu trza zślepiać

 

post-51500-0-57891600-1393316188_thumb.jpg

Edytowane przez lukee84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrym miejscu zaślepiłeś, nie wiem czemu wywala Ci check-a sprawdź jeszcze czy z rezystorem zamiast czujnika będzie Ci też wywalał. Dobierz rezystor wstaw zamiast czujnika temperatury i pojeździj trochę. Przed modyfikacją wyrzucało ci checka czy nie? może czasem wywalać błąd jak jest zawór niesprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrym miejscu zaślepiłeś, nie wiem czemu wywala Ci check-a sprawdź jeszcze czy z rezystorem zamiast czujnika będzie Ci też wywalał. Dobierz rezystor wstaw zamiast czujnika temperatury i pojeździj trochę. Przed modyfikacją wyrzucało ci checka czy nie? może czasem wywalać błąd jak jest zawór niesprawny.

wywalało przed modyfikacją, spróbuje z tym rezystorem. a jakbym wyczyścił wszystko cały  egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej w 2.0 wywaliłem zupełnie EGR-a musisz zostawić tylko selenoid który zamyka zawór EGR i wtedy przymusowo rezystor. Wszystkie rurki mam usunięte i otwory zaślepione w kostce czujnika siedzi rezystor 200kOhm i podłączony jest tylko selenoid który zamykał zawór EGR zawór oczywiście też jest usunięty.

 

Skoro wywalało przed modyfikacją to trzeba sprawdzić co mu dolegało obstawiam zacinający się zawór.

Edytowane przez LOTREBOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej w 2.0 wywaliłem zupełnie EGR-a musisz zostawić tylko selenoid który zamyka zawór EGR i wtedy przymusowo rezystor. Wszystkie rurki mam usunięte i otwory zaślepione w kostce czujnika siedzi rezystor 200kOhm i podłączony jest tylko selenoid który zamykał zawór EGR zawór oczywiście też jest usunięty.

 

Skoro wywalało przed modyfikacją to trzeba sprawdzić co mu dolegało obstawiam zacinający się zawór.

no dobra przypuszczasz że zacina, co powinienem zrobić ? samemu da się to jakoś porawić żeby nie zacinał nie wiem rozkręcić oczyścić itp??

zawór egr to ta czarna kopułka po prawej stronie od silnika patrząc z góry dobrze myślę?? bo jest jeszcze coś takiego pod kolektorem ssącym??

Edytowane przez lukee84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze myślisz. Tak jak napisałem wcześniej ja zawór wywaliłem zostawiłem tylko tą czarną obudowę podłączoną i rezestor 200kOhm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze myślisz. Tak jak napisałem wcześniej ja zawór wywaliłem zostawiłem tylko tą czarną obudowę podłączoną i rezestor 200kOhm

czyli zawór siedzi w tej czarnej obudowie?? może spróbować wyczyścić co o tym myślisz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam, trochę czasu minęło i ja jestem bogatszy o nowe doświadczenia. a mianowicie pisałem że zabiorę się za czyszczenie zaworu EGR aby spróbować wyeliminować świecącego checka. Zaślepiłem go tak jak pisali koledzy przed przepustnicą - nic nie dało po kilkunastu km chceck znów zaświecił.

więc zabralem się za czyszczenie zaworu. wykręciłem zawór i cały jego osprzęt (rurki) wówczas ogromne ździwienie wcześniej tego wogóle nie zauważyłem przed zaworem egr ( za rurka od wydechowego) został on zaślepiony przez poprzedniego właściciela. Notabene gość też walczył z checkiem bo tak przynajmniej gadał przy sprzedaży, ale o tym że zaślepił nic nie mówił.

wywaliłem tą zaślepkę wyczyściłem wszystko naftą i benzyną ekstrakcyjną plus zawór jeszcze wd40, podłączyłem wszystko i jeżdże już  kilkaset km. chcecka nie wywala tylko odczuwam (tak bynajmniej mi się wydaje) że autko jest minimalnie słabsze.

czyli reasumując widocznie zawór egr miałem sprawny tylko niewłaściwe jego zaślepienie powodowało zapalenie się kontrolki check.

 

powiedzcie taką rzecz czy próbować teraz zaślepić go przy przepustnicy żeby się ona nie brudziła czy dać sobie spokój i jeździć. jak to jest z tym poźniejszym czyszczeniem przepustnicy czy lepiej odrazu zapobiedz jej brudzeniu (bo rozumiem że brudzi się poprzez te spaliny które wracają przez egr) czy nic nie robić

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Panowie pomocy! Posiadam primerke p11 przed liftem 2.0 16v 110km i nie moge za chiny znalesc zaworu EGR moze ktoś wrzucic jakies zdjecie lub prosto zilustrować gdzie on sie znajduje?

Edytowane przez RZP11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...