kornik43 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Witam kolegów. Po prześledzeniu forum i wykorzystaniu wszystkich możliwości dotyczących zaślepienia zaworu egr w nissan primera p11.144 typu moneta ,zaślepka ,rezystorek przy czujniku temperatury , problem występuje dalej typu check engine P0400. Czy istnieje jeszcze jakiś inny sposób zaślepienia go, żeby błąd nie wyskakiwał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lancer901 Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 UWAGA: w niektórych modelach jak w P11.144 za EGR jest czujnik temperatury spalin i usunięcie EGR spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine - w takich modelach nie usuwajcie EGR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Witam forumowiczów. Po kilku próbach udało mi się zaślepić zawór egr w moim nissanie z silnikiem 1.8. Dziś zrobiłem trase 400km i check się nie oświecił. Zawór egr zatkałem dwiema dwugroszówkami zaraz przed i po owego zaworu. Pozostał mi do oszukania czujnik temperatury spalin. Wykręciłem go. W jego miejsce wkręciłem z uszczelką śrube. W mocowaniu zaworu egr( pod nim) znalazłem otwór w który wkręciłem czujnik temperatury spalin(o dziwo pasował).przedłużyłem kabelki i podłączyłem. Teraz czujnik temp ogrzewany jest z komory silnika i z checkiem spokój. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwirekpoz Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Mam pytanko czy, koledze wpłynęła ta zmiana na osiągi tzn. spadek wzrost elastyczności lub podobne. pytam się gdyż borykam się i główkóję jak oszukacz czujnik i po tym poscie spróbuję twojego sposobu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 UWAGA: w niektórych modelach jak w P11.144 za EGR jest czujnik temperatury spalin i usunięcie EGR spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine - w takich modelach nie usuwajcie EGR! no coś takiego czyli jak ja usunąłem w swojej i czujnik zemulowałem rezystorem i check się nie wyświetlał, to co TY na to 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 W 1.8 P11.144 z 2000r zaślepiłem u kolegi blaszką z puszki od cocacoli poprostu wsunołem kawałek blaszki przy kolektorze i dokręciłem złączkę. Od tamtej pory żadnego kodu nie wyświetlił, natomiast w wp11.144 w mojej ten sam patent powodował że po kilku kilometrach wywalało błąd dopiero montaż rezystorka spowodował poprawne działanie i zero GER-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 LOTREBOR, jakiej oporności ten rezystor włożyłeś i gdzie dokładnie go wtyknąłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Rozpinasz wtyczkę od czujnika temperatury umieszczonego przy zaworze EGR i w tą wtyczkę wsuwasz rezystor o ile pamiętam to cosik koło 200 kOhm na forum gdzieś pisali 470 kOhm ale ja miałem taki 200 kOhm i taki u mnie jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolly_1 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam wszystkich Forumowiczów. Jestem świerzakiem na tym forum. Posiadam od niedawna Primerkę P11.144 i problem z EGR. Więc mam pytanko do LOTREBOR czy rezystor musi mieć 12w czy nie.???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam wszystkich Forumowiczów. Jestem świerzakiem na tym forum. Posiadam od niedawna Primerkę P11.144 i problem z EGR. Więc mam pytanko do LOTREBOR czy rezystor musi mieć 12w czy nie.???? Jeśli nie masz takiego 12W włóż inny nie uszkodzisz nic, a jak dalej będziesz miał problem to daj znać. Jeszcze jedno ja dla wygody przylutowałem z zużytego bezpiecznika nóżki lepiej się wsuwa w gniazdo termometru i pamiętajcie żeby zabezpieczyć przed wilgocią jakimś gumowym palcem z rękawiczki albo sami wiecie czym np:durex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolly_1 Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Jeśli nie masz takiego 12W włóż inny nie uszkodzisz nic, a jak dalej będziesz miał problem to daj znać. Jeszcze jedno ja dla wygody przylutowałem z zużytego bezpiecznika nóżki lepiej się wsuwa w gniazdo termometru i pamiętajcie żeby zabezpieczyć przed wilgocią jakimś gumowym palcem z rękawiczki albo sami wiecie czym np:durex Dzisiaj chcialem zmierzyć oporność czujnika temperatury spalin za EGR. znajduje się on dość daleko od EGR, był cały czarny od sadzy jak go wykręciłem i wyglada na to że jest walniety bo nic niewskazuje może dlatego mi błąd wywala. muszę fotkę zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 wartości 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocur196 Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Witam odswieze temat. W ktorym miejscu dokladnie p p11.144 1.8 b znajduje sie czuinik temperatury spalin? Czy jest on moze przy rurce od egr wchodzacej w kolektor ssacy? Moze jakies zdjecie jesli ktos ma. Z gory dzieki za wszelkie info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 W 1.8 P11.144 z 2000r zaślepiłem u kolegi blaszką z puszki od cocacoli poprostu wsunołem kawałek blaszki przy kolektorze i dokręciłem złączkę. Od tamtej pory żadnego kodu nie wyświetlił, natomiast w wp11.144 w mojej ten sam patent powodował że po kilku kilometrach wywalało błąd dopiero montaż rezystorka spowodował poprawne działanie i zero GER-a. witam, mam pytanko do Ciebie, o zaślepieniu EGR'a, u mnie wywala błąd 0400. mam motor 1.8 z 2000 r. gdzie powinienem zaślepić tego egr'a (czy tak jak zaznaczyłem w dołączonej grafice)czy zaślepienie tego nie spowoduje żadnych awarii?? silnik będzie pracował ok?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Witam, Ja zaślepiałem w 2.0 140 km i w 1,8 chyba 115 km. W 1,8 i 2,0 użyłem blaszki z puszki po orzeszkach felix może być innej firmy he he, zaślepkę robiłem w miejscu gdzie rurka EGR-a łączy się z kolektorem dolotowym. Dokręcona jest do kolektora dwiema śrubkami nakrętka na 10 kluczyk luzujesz te nakrętki wsuwasz dociętą blaszkę i dokręcasz w ten sposób nawet nie musisz usuwać i odłączać zaworu i czujnika. Drugi sposób w 2.0 to miejsce zaślepienia to samo z tym że usunięty zawór egr i cały osprzęt w kostce czujnika temperatury wlutowany rezystor około 200 kOhm ewentualnie możesz się zasugerować serwisówką którą umieścił DINO i dopasować rezystor z tego zakresu. Pozdrawiam i udanego moda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 (edytowane) Witam, Ja zaślepiałem w 2.0 140 km i w 1,8 chyba 115 km. W 1,8 i 2,0 użyłem blaszki z puszki po orzeszkach felix może być innej firmy he he, zaślepkę robiłem w miejscu gdzie rurka EGR-a łączy się z kolektorem dolotowym. Dokręcona jest do kolektora dwiema śrubkami nakrętka na 10 kluczyk luzujesz te nakrętki wsuwasz dociętą blaszkę i dokręcasz w ten sposób nawet nie musisz usuwać i odłączać zaworu i czujnika. Drugi sposób w 2.0 to miejsce zaślepienia to samo z tym że usunięty zawór egr i cały osprzęt w kostce czujnika temperatury wlutowany rezystor około 200 kOhm ewentualnie możesz się zasugerować serwisówką którą umieścił DINO i dopasować rezystor z tego zakresu. Pozdrawiam i udanego moda hej, wsunąłem ta blaszkę i lipa po przejechaniu kilkunastu km znów błąd wywaliło, przyjrzalem sie temu dokładniej i ten czujnik temp. spalin jest właśnie w tym miejscu gdzie zaślepiłem egr tylko że wsuwając ta blaszkę wsuwam ją za czyjnik więc do czujnika dochodzą spaliny dlatego modyfikując to nie byłem pewien czy to coś da i tak miałem rację błąd nadal jest. nie wiem co z tym gównem zrobić załączam grafikę gdzie zaślepiłem (1) oraz gdzie jest czujnik (2) żebyśmy się dobrze zrozumieli. bo może to nie tu trza zślepiać Edytowane 25 Lutego 2014 przez lukee84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 W dobrym miejscu zaślepiłeś, nie wiem czemu wywala Ci check-a sprawdź jeszcze czy z rezystorem zamiast czujnika będzie Ci też wywalał. Dobierz rezystor wstaw zamiast czujnika temperatury i pojeździj trochę. Przed modyfikacją wyrzucało ci checka czy nie? może czasem wywalać błąd jak jest zawór niesprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 W dobrym miejscu zaślepiłeś, nie wiem czemu wywala Ci check-a sprawdź jeszcze czy z rezystorem zamiast czujnika będzie Ci też wywalał. Dobierz rezystor wstaw zamiast czujnika temperatury i pojeździj trochę. Przed modyfikacją wyrzucało ci checka czy nie? może czasem wywalać błąd jak jest zawór niesprawny. wywalało przed modyfikacją, spróbuje z tym rezystorem. a jakbym wyczyścił wszystko cały egr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 (edytowane) Jak pisałem wcześniej w 2.0 wywaliłem zupełnie EGR-a musisz zostawić tylko selenoid który zamyka zawór EGR i wtedy przymusowo rezystor. Wszystkie rurki mam usunięte i otwory zaślepione w kostce czujnika siedzi rezystor 200kOhm i podłączony jest tylko selenoid który zamykał zawór EGR zawór oczywiście też jest usunięty. Skoro wywalało przed modyfikacją to trzeba sprawdzić co mu dolegało obstawiam zacinający się zawór. Edytowane 26 Lutego 2014 przez LOTREBOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 (edytowane) Jak pisałem wcześniej w 2.0 wywaliłem zupełnie EGR-a musisz zostawić tylko selenoid który zamyka zawór EGR i wtedy przymusowo rezystor. Wszystkie rurki mam usunięte i otwory zaślepione w kostce czujnika siedzi rezystor 200kOhm i podłączony jest tylko selenoid który zamykał zawór EGR zawór oczywiście też jest usunięty. Skoro wywalało przed modyfikacją to trzeba sprawdzić co mu dolegało obstawiam zacinający się zawór. no dobra przypuszczasz że zacina, co powinienem zrobić ? samemu da się to jakoś porawić żeby nie zacinał nie wiem rozkręcić oczyścić itp?? zawór egr to ta czarna kopułka po prawej stronie od silnika patrząc z góry dobrze myślę?? bo jest jeszcze coś takiego pod kolektorem ssącym?? Edytowane 26 Lutego 2014 przez lukee84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Dobrze myślisz. Tak jak napisałem wcześniej ja zawór wywaliłem zostawiłem tylko tą czarną obudowę podłączoną i rezestor 200kOhm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Dobrze myślisz. Tak jak napisałem wcześniej ja zawór wywaliłem zostawiłem tylko tą czarną obudowę podłączoną i rezestor 200kOhm czyli zawór siedzi w tej czarnej obudowie?? może spróbować wyczyścić co o tym myślisz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 możesz spróbować nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 witam, trochę czasu minęło i ja jestem bogatszy o nowe doświadczenia. a mianowicie pisałem że zabiorę się za czyszczenie zaworu EGR aby spróbować wyeliminować świecącego checka. Zaślepiłem go tak jak pisali koledzy przed przepustnicą - nic nie dało po kilkunastu km chceck znów zaświecił. więc zabralem się za czyszczenie zaworu. wykręciłem zawór i cały jego osprzęt (rurki) wówczas ogromne ździwienie wcześniej tego wogóle nie zauważyłem przed zaworem egr ( za rurka od wydechowego) został on zaślepiony przez poprzedniego właściciela. Notabene gość też walczył z checkiem bo tak przynajmniej gadał przy sprzedaży, ale o tym że zaślepił nic nie mówił. wywaliłem tą zaślepkę wyczyściłem wszystko naftą i benzyną ekstrakcyjną plus zawór jeszcze wd40, podłączyłem wszystko i jeżdże już kilkaset km. chcecka nie wywala tylko odczuwam (tak bynajmniej mi się wydaje) że autko jest minimalnie słabsze. czyli reasumując widocznie zawór egr miałem sprawny tylko niewłaściwe jego zaślepienie powodowało zapalenie się kontrolki check. powiedzcie taką rzecz czy próbować teraz zaślepić go przy przepustnicy żeby się ona nie brudziła czy dać sobie spokój i jeździć. jak to jest z tym poźniejszym czyszczeniem przepustnicy czy lepiej odrazu zapobiedz jej brudzeniu (bo rozumiem że brudzi się poprzez te spaliny które wracają przez egr) czy nic nie robić pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RZP11 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Panowie pomocy! Posiadam primerke p11 przed liftem 2.0 16v 110km i nie moge za chiny znalesc zaworu EGR moze ktoś wrzucic jakies zdjecie lub prosto zilustrować gdzie on sie znajduje? Edytowane 15 Lutego 2015 przez RZP11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.