Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przegrzany silnik 2,2 DI?


vlad24

Rekomendowane odpowiedzi

Przytrafiła się żonie nie miła niespodzianka, przetarta chłodnica, ubytek płynu, trasa ok 70 km do domu, brak ogrzewania. W trakcie jazdy oczywiście wskaźnika temp nie widziała, zorientowała się, że coś jest nie tak dopiero gdy samochód nie chciał jechać więcej niż 80 km/h. Jak zadzwoniła i powiedziała że wskaźnik na czerwonym polu, pomyślałem kaplica ...

Ale po chwili postoju na stacji, uzupełnieniu ubytku płynu destylowaną, normalnie dojechała do domu i samochód wydaje się że chodzi normalnie. Tak samo zapala, tak samo przyspiesza, nic nie kopci i nie przerywa.

Pytanie, co spowodowało taki spadek mocy silnika po przegrzaniu?

Dlaczego wszystko powróciło do normy?

Czego jeszcze po tej sytuacji można się spodziewać, co mogło ulec uszkodzeniu?

Czy jest możliwe, że to sterownik pompy wtryskowej (lub coś innego) ograniczył moc silnika z powodu zbyt wysokiej temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj czy nie będzie ubywać płynu, bo mogła od przegrzania pójść uszczelka pod głowicą lub sama głowica i zobacz czy nie ma białej mazi pod korkiem wlewu oleju. Jak żadna z tych rzeczy nie wystąpi to będzie ok, a z tym ograniczeniem mocy to ciekawe, może komp. przyblokował moc.A po zalaniu wodą układ odpowietrzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic szczególnego nie odpowietrzałem, po zalutowaniu chłodnicy zalałem odpaliłem, po chwili dolałem pod korek i już.

Jest na to jakaś procedura, coś gdzieś trzeba rozłączyć by odpowietrzyć?

 

cały płyn z niego nie wyleciał, bo dodała tylko ok 2l, ale to oczywiście wystarczyło by głowica została bez chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obserwuje codziennie, nic się nie dzieje, płynu nie ubywa, oleju też, ani nie przybywa, nie kopci, pali jak paliła, czyżby się upiekło?

Czy ktoś może potwierdzić idiotoodporność tego samochodu polegającą na ograniczeniu mocy silnika przez pompę paliwową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys w primerce 2.0d tez przegrzalem(kompletny brak płynu w chlodnicy) silnik i nic sie nie stało chodz mowia ze ten motor jest bardzo czuły na temperature i odrazu uszczelka leci ale naszczescie nic sie nie stalo

co ciekawe podczas jazdy temperatura było w normie dopiero na swiatłach podskoczyła na max widocznie samo powietrze wystarczało do ostudzenia silnika moze w twoim przypadku było podobnie i do piero na wonliejszych predkosciach temp. rosła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było prawdopodobnie tak, że po tym jak zrobiło się to przetarcie, traciła płyn do momentu rozgrzania całości, dopóki ciśnienie rosło.Tak wyjechała z domu do rodziców - cześć wyleciała, po 4h wracała, więc znów pewnie z litr straciła. W efekcie głowica została bez wody i czujnik wszedł na czerwone. Nie wiem, bo może pompa resztki tego płynu nadal pompowała, tyle że do głowicy nie sięgało.

Mam 1000 spraw na głowie, ale trzeba będzie się w końcu zabrać za te przeklętą belkę, bo następnym razem może nie być tak dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...