Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Łożysko i piasta koła przedniego D40


Gość APZ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ASO po badaniu mojej D40, zaleca wymianę obu piast z łożyskami kół z przodu (wycie podczas jazdy 40-100 km/g). cena ok. 2500 zł za 1 komplet, czyli 5k razem. Czy nie ma innych sposobów, np. wymiany samego łożyska, itp. ?

Jakieś zestawy naprawcze z USA, czy coś w tym stylu ? Prosze o podpowiedź.

Mechanicy są przekonani, że to na pewno piasty z przodu do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe stary kupujesz Piasty na allegro za gora 400 zł/szt wymiana to max 200 zł za strone ceny w ASO sa z kosmosu Piasty na allegro sa identyczne jak w Serwisie tez razem z lozyskiem.

Edytowane przez NuMeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Doszedłem do tego samego wniosku po poszukiwaniach w necie. Ceny kompletnej piasty z łożyskiem i czujnikiem ABS są od 490 do 2500 zł brutto.

Straszne rozbieżności. Zamienniki niemieckiej produkcji - ok. 650 zł, a zamienniki japońskiej produkcji ok. 550 zł, od firmy OPTIMAL - ok. 1000 zł. Dostawy z dnia na dzień. Ceny w ASO są przegięciem. Czyhają chyba na naiwnych.

Mam jeszcze pytanie do praktyków: czy wycie na przednich kołach (nie takie znowu wielkie, ale jednak) - przy przebiegu ok. 120k km to normalne ? Czas wymieniać czy podgłośnić radio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki. Doszedłem do tego samego wniosku po poszukiwaniach w necie. Ceny kompletnej piasty z łożyskiem i czujnikiem ABS są od 490 do 2500 zł brutto.

Straszne rozbieżności. Zamienniki niemieckiej produkcji - ok. 650 zł, a zamienniki japońskiej produkcji ok. 550 zł, od firmy OPTIMAL - ok. 1000 zł. Dostawy z dnia na dzień. Ceny w ASO są przegięciem. Czyhają chyba na naiwnych.

Mam jeszcze pytanie do praktyków: czy wycie na przednich kołach (nie takie znowu wielkie, ale jednak) - przy przebiegu ok. 120k km to normalne ? Czas wymieniać czy podgłośnić radio ?

 

Jestem właśnie świeżo po wymianie prawego łożyska (piasty) po przebiegu 114 tyś km. U mnie wyło jak zaczynałem skręcać w lewo - nawet delikatnie przy małych prędkościach. Kupiłem OPTIMAL-a - według sklepu w którym kupowałem są lepsze od fabrycznych, bo na kilkadziesiąt sprzedanych jszcze nikt do nich nie wrócił po nowe. Podobno w Navkach wycie piast to standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 100.000 km coś się musi od czasu do czasu zepsuć. Łożyska i piasty też nie sa wieczne. Dobrze, że komplet na jedno koło przednie kosztuje ok. 500-650 zł (zamiennik), a nie 2550 zł - jak oryginał. Da się żyć. Do tylnych niestety jest drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chodzi o przednią to wymieniałem samodzielnie bez kanału jest troche roboty ale nie ma tragedi.zestaw kluczy i jak dobrze pamiętam chyba 34 do odkręcenia śruby półosi.

post-37385-0-97155700-1335180432_thumb.jpg

Edytowane przez budmiller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w sobotę wymieniał łożysko znajomy mechanik to nawet zwrotnicy nie odkręcał , wymiana zajeła mu 45min. Łożysko OPTIMALa kosztowało mnie 860zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Lesio77

Witam. Piasta wymieniona we własnym zakresie. Założyłem firmy NTY - zobaczę ile pojeżdżę. Wycie ucichło. Dzięki z pa pomoc. Pozdrawiam

Jeśli chodzi o przednią to wymieniałem samodzielnie bez kanału jest troche roboty ale nie ma tragedi.zestaw kluczy i jak dobrze pamiętam chyba 34 do odkręcenia śruby półosi.

Witam. Chcę samodzielnie wymienić piastę. Czy do ściągnięcia piasty z wałka półosi wystarczy trójramienny ściągacz? Proszę o info. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość budmiller

Piasta jest przykręcona do zwrotnicy żaden ściągacz nie jest potrzebny,w moim cytowanym poście masz załączony schemat z serwisówki jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lesio77

Piasta jest przykręcona do zwrotnicy żaden ściągacz nie jest potrzebny,w moim cytowanym poście masz załączony schemat z serwisówki jak to wygląda.

Zrobione. Trochę pozapiekane, ale poszło. Faktycznie wszystko zgodnie ze wskazówkami. Dzięki serdeczne. Pozdrawiam.

A Piasta za 365PLN z Allegro. Wygląda pożądnie i 2 lata gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość Tomala1974

Wiadomo że wyje łożysko, a jak się rozleci na trasie i przyblokuje?

Wiadomo że wyje łożysko, a jak się rozleci na trasie i przyblokuje?

A czy uszkodzona piastę poznam tylko po hałasie podczas jazdy, czy może jakość jeszcze inaczej np po luzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy uszkodzona piastę poznam tylko po hałasie podczas jazdy, czy może jakość jeszcze inaczej np po luzie?

 

Tak jak wspomniał kolega wyżej - na podlewarowanym również - po luzie i też możliwym szumieniu przy zakręceniu kołem.

Lecz podczas jazdy jest wyraźniejsze, gdyż koło w ruchu daje różne naciski na łożysko i to pod różnymi kątami, oraz działania siły odśrodkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko tradycyjny. Tzn. nakrętka na półosi i docisnąć łożysko.

Ale również luzy mogą być spowodowane obrceniem się płaszczyzny łożyska w piaście a nie tylko łożyska-kulki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam. Trochę odświeżę temat ale zacznę od tego, że "Jak trwoga to do ...użytkowników forum".

Otóż mam małe pytanie zanim któryś z "majstrów" zacznie mnie naciągać na wymianę połowy samochodu. Problem z jakim się teraz borykam to szum wydostający się z przednich kół. Podczas jazdy strasznie szumi, buczy coś z okolic przedniej osi. Do samego odgłosu dochodzi jeszcze drżenie podłogi zarówno u kierowcy jak i u pasażera. Prawie jakbym miał zamontowany masażer pod nogami. Dodam, że niedawno wymieniałem dwie piasty i wszystko było ok aż do niedawna. Podpowiedzcie czy i czego mam szukać. Na moje "oko" to tak jakby zużyte łożysko ale ono chyba jest w piaście. Nie wiem, może jeszcze krzyżak?

Najlepiej jest jak wyskoczę na prostą i wtedy powyżej 130 nie słychać nic ale to chyba tylko dlatego, że przy tej prędkości i tak jest głośno w kabinie.

Z góry dzięki za jakąkolwiek podpowiedź.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich przy przebiegu 120 tyś wymieniałem jedną piastę następną po 150 tyś zamontowałem łożyska Optimala i jest ok 

nie ma co nabijać kasy do ASO  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale są osoby które na to stać i sobie to chwalą, tym bardziej jeśli zbierają fakturki i lubią "podkładki".

Może wtedy nie będą miały problemu z odsprzedażą, bo samochód serwisowany w ASO.

Wszystko zależy od zasobności portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...