Gość APZ Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 ASO po badaniu mojej D40, zaleca wymianę obu piast z łożyskami kół z przodu (wycie podczas jazdy 40-100 km/g). cena ok. 2500 zł za 1 komplet, czyli 5k razem. Czy nie ma innych sposobów, np. wymiany samego łożyska, itp. ? Jakieś zestawy naprawcze z USA, czy coś w tym stylu ? Prosze o podpowiedź. Mechanicy są przekonani, że to na pewno piasty z przodu do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 (edytowane) Hehe stary kupujesz Piasty na allegro za gora 400 zł/szt wymiana to max 200 zł za strone ceny w ASO sa z kosmosu Piasty na allegro sa identyczne jak w Serwisie tez razem z lozyskiem. Edytowane 27 Marca 2012 przez NuMeR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Dzięki. Doszedłem do tego samego wniosku po poszukiwaniach w necie. Ceny kompletnej piasty z łożyskiem i czujnikiem ABS są od 490 do 2500 zł brutto. Straszne rozbieżności. Zamienniki niemieckiej produkcji - ok. 650 zł, a zamienniki japońskiej produkcji ok. 550 zł, od firmy OPTIMAL - ok. 1000 zł. Dostawy z dnia na dzień. Ceny w ASO są przegięciem. Czyhają chyba na naiwnych. Mam jeszcze pytanie do praktyków: czy wycie na przednich kołach (nie takie znowu wielkie, ale jednak) - przy przebiegu ok. 120k km to normalne ? Czas wymieniać czy podgłośnić radio ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 (edytowane) Wiadomo że wyje łożysko, a jak się rozleci na trasie i przyblokuje? Edytowane 29 Marca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Już wymieniłem. Zrobiło się cicho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ===================================================================================================== Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://www.auto-swia...san-klub-polska ===================================================================================================== Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyi Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Dzięki. Doszedłem do tego samego wniosku po poszukiwaniach w necie. Ceny kompletnej piasty z łożyskiem i czujnikiem ABS są od 490 do 2500 zł brutto. Straszne rozbieżności. Zamienniki niemieckiej produkcji - ok. 650 zł, a zamienniki japońskiej produkcji ok. 550 zł, od firmy OPTIMAL - ok. 1000 zł. Dostawy z dnia na dzień. Ceny w ASO są przegięciem. Czyhają chyba na naiwnych. Mam jeszcze pytanie do praktyków: czy wycie na przednich kołach (nie takie znowu wielkie, ale jednak) - przy przebiegu ok. 120k km to normalne ? Czas wymieniać czy podgłośnić radio ? Jestem właśnie świeżo po wymianie prawego łożyska (piasty) po przebiegu 114 tyś km. U mnie wyło jak zaczynałem skręcać w lewo - nawet delikatnie przy małych prędkościach. Kupiłem OPTIMAL-a - według sklepu w którym kupowałem są lepsze od fabrycznych, bo na kilkadziesiąt sprzedanych jszcze nikt do nich nie wrócił po nowe. Podobno w Navkach wycie piast to standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Po 100.000 km coś się musi od czasu do czasu zepsuć. Łożyska i piasty też nie sa wieczne. Dobrze, że komplet na jedno koło przednie kosztuje ok. 500-650 zł (zamiennik), a nie 2550 zł - jak oryginał. Da się żyć. Do tylnych niestety jest drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery112 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witam. Czy piastę da się wymienić samodzielnie? Jeśli tak to poproszę o jakieś wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budmiller Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) Jeśli chodzi o przednią to wymieniałem samodzielnie bez kanału jest troche roboty ale nie ma tragedi.zestaw kluczy i jak dobrze pamiętam chyba 34 do odkręcenia śruby półosi. Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez budmiller Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery112 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Wielkie dzięki za manuala. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 mi w sobotę wymieniał łożysko znajomy mechanik to nawet zwrotnicy nie odkręcał , wymiana zajeła mu 45min. Łożysko OPTIMALa kosztowało mnie 860zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery112 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Witam. Piasta wymieniona we własnym zakresie. Założyłem firmy NTY - zobaczę ile pojeżdżę. Wycie ucichło. Dzięki z pa pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lesio77 Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Witam. Piasta wymieniona we własnym zakresie. Założyłem firmy NTY - zobaczę ile pojeżdżę. Wycie ucichło. Dzięki z pa pomoc. Pozdrawiam Jeśli chodzi o przednią to wymieniałem samodzielnie bez kanału jest troche roboty ale nie ma tragedi.zestaw kluczy i jak dobrze pamiętam chyba 34 do odkręcenia śruby półosi. Witam. Chcę samodzielnie wymienić piastę. Czy do ściągnięcia piasty z wałka półosi wystarczy trójramienny ściągacz? Proszę o info. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budmiller Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Piasta jest przykręcona do zwrotnicy żaden ściągacz nie jest potrzebny,w moim cytowanym poście masz załączony schemat z serwisówki jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lesio77 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Piasta jest przykręcona do zwrotnicy żaden ściągacz nie jest potrzebny,w moim cytowanym poście masz załączony schemat z serwisówki jak to wygląda. Zrobione. Trochę pozapiekane, ale poszło. Faktycznie wszystko zgodnie ze wskazówkami. Dzięki serdeczne. Pozdrawiam. A Piasta za 365PLN z Allegro. Wygląda pożądnie i 2 lata gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomala1974 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Wiadomo że wyje łożysko, a jak się rozleci na trasie i przyblokuje? Wiadomo że wyje łożysko, a jak się rozleci na trasie i przyblokuje? A czy uszkodzona piastę poznam tylko po hałasie podczas jazdy, czy może jakość jeszcze inaczej np po luzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Podlewaruj i szarp kolem jesli bedzie luzno to wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 A czy uszkodzona piastę poznam tylko po hałasie podczas jazdy, czy może jakość jeszcze inaczej np po luzie? Tak jak wspomniał kolega wyżej - na podlewarowanym również - po luzie i też możliwym szumieniu przy zakręceniu kołem. Lecz podczas jazdy jest wyraźniejsze, gdyż koło w ruchu daje różne naciski na łożysko i to pod różnymi kątami, oraz działania siły odśrodkowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 D40 nie ma z przodu patentu na kasowanie luzu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Chyba tylko tradycyjny. Tzn. nakrętka na półosi i docisnąć łożysko. Ale również luzy mogą być spowodowane obrceniem się płaszczyzny łożyska w piaście a nie tylko łożyska-kulki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kowalius Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Witam. Trochę odświeżę temat ale zacznę od tego, że "Jak trwoga to do ...użytkowników forum". Otóż mam małe pytanie zanim któryś z "majstrów" zacznie mnie naciągać na wymianę połowy samochodu. Problem z jakim się teraz borykam to szum wydostający się z przednich kół. Podczas jazdy strasznie szumi, buczy coś z okolic przedniej osi. Do samego odgłosu dochodzi jeszcze drżenie podłogi zarówno u kierowcy jak i u pasażera. Prawie jakbym miał zamontowany masażer pod nogami. Dodam, że niedawno wymieniałem dwie piasty i wszystko było ok aż do niedawna. Podpowiedzcie czy i czego mam szukać. Na moje "oko" to tak jakby zużyte łożysko ale ono chyba jest w piaście. Nie wiem, może jeszcze krzyżak? Najlepiej jest jak wyskoczę na prostą i wtedy powyżej 130 nie słychać nic ale to chyba tylko dlatego, że przy tej prędkości i tak jest głośno w kabinie. Z góry dzięki za jakąkolwiek podpowiedź. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Najpierw zamień koła z przodu na tył. Będziemy już mieli jeden element zdiagnozowany lub wyeliminowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkiler Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 witam wszystkich przy przebiegu 120 tyś wymieniałem jedną piastę następną po 150 tyś zamontowałem łożyska Optimala i jest ok nie ma co nabijać kasy do ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Ale są osoby które na to stać i sobie to chwalą, tym bardziej jeśli zbierają fakturki i lubią "podkładki". Może wtedy nie będą miały problemu z odsprzedażą, bo samochód serwisowany w ASO. Wszystko zależy od zasobności portfela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.