Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem Z ABS w Primerze P12


Gość peteronyx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość peteronyx

Witam kolegów.

Od pewnego czasu mam problem z ABS- em w mojej Primerze P12 !.8 benzyna.

Jakiś czas temu po przejechaniu dłuższego dystansu na ekranie monitorka zaczynał mi sie wyświetlać komunikat o problemach Z ABS i zapalała sie lampka kontroli ABS..

Po naciśnięciu gałki np od radia komunikat znikał.

Ostatnio komunikat zapala się coraz częsciei a podczas hamowania nawet delikatnego na suchej nawierzchni czasami włącza się system ABS co jest wyraznie odczuwalne.

Moje pytanie jest takie -co może byc przyczyną tej usterki?

Z góry dziękuję za pomoc

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • A NIE DRIFTUJESZ ZA CZĘSTO
  • Błotnych przygód nie miałeś

Przy stałych różnicach obrotów kół przednich i tylnych komp podaje sygnał ABS i ESP jeśli takowe posiadasz.

Ale zdejmij kółka i dokładnie obejżyj przewody i taką zębatke przy osłonie gumowej przegubu pod amortyzatorem. Czy nie jest to zabłocone lub uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość peteronyx

Bardzo dziękuję za podpowiedzi.

Nie driftowałem (: ale może i są zabłocone.

ESP nie mam

Ale jak odkręcę kola to gdzie szukać czujników .

A ta zębatka jest z obydwu stron ?

Przepraszam że marudzę (:

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% pęknięty któryś pierścień ABS-u tylko musisz zlokalizować który. Pierścień znajduję się na przegubie, a czujnik to chyba nie będziesz miał problemu znaleść, jak ściągniesz koło to będzie widać kabelek który idzie do czujnika. Musisz dokładnie się przyjrzeć przednim pierścieniom, czy któryś nie ma gdzieś pęknięcia, tyllne raczej rzadko padają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz koło i skręcisz je na maxa tak by tylna jego część skręcała się na zewnątrz.

Nad wachaczem jest ośka napędowa zakończona gumową osłoną przegubu. Jak kończy sie ta osłona przy kole to za chwilę powinno być widać harakterystyczną zębatkę. Takie kwadraciki wokół kręcące się razem z kołem.

Gdzies w okolicy są przewody elektryczne idące od dziury silnika do czujnika ABS

To wszystko trzeba dokładnie obejżeć i oczyścić

BAw sie dobrze :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie byl to pierscien ABS. Zrob tak jak chlopaki pisza. Przejrzyj pierscienie ABS na przegubach jesli ktorys jest pekniety to trzeba kupic caly przegub z pierscieniem. Za porada mechanika kupilem na szrocie bo podobno zamienniki sa do bani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Ja mam problem z ABS i nie wiem co jest już wymieniłem czujniki i dalej to samo przy 100 na godzinę się załącza mi kontrolka od ABS

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...