Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terkotanie silnika, rozrząd, turbina? R51 2,5 dCi


Gość sorry3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio w moim Pathfinderze zaczęło występować terkotanie silnika. Obroty i moc są w normie. Terkotanie czasem występuje, a czasem nie (raz jak wystąpiło, zgasiłem silnik i odpaliłem na nowo i owego terkotania już nie było). Wraz z dodawaniem gazu terkotanie robi się szybsze i głośniejsze. Czym może być spowodowane?

 

Pozdrawiam! ;)

Edytowane przez Sorry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw posłuchaj z której strony silnika jest bardziej donośny hałas. Czy masz odczucie że hamulec jest jakby ciut zapowietrzony ?

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hamulca to ja mam lekko zapowietrzony i za nic nieda się odpowietrzyć przepompowałem ze dwa litry płynu bez i z zapłonem

I d.pa

Co do terkotania to nie koniecznie musi być rozrząd mogą to być wtryskiwacze hodzą pogłoski że są wadliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

105000km op podpompowaniu podczas trzymania hamulca czuć jak opada do pewnego momentu jest tak od nowości ale dopiero teraz zwruciłem na to uwagę myślałem że ten typ tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie trafione ja terkotania nie man więc powinieneś wysłać to koledze Sorry bo może tak być u niego

U mnie serwo działa prawidłowo przyczyna leży w hydraulice podejżewam jedną sekcję w pompie lub korektor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie trafione ja terkotania nie man więc powinieneś wysłać to koledze Sorry bo może tak być u niego

U mnie serwo działa prawidłowo przyczyna leży w hydraulice podejżewam jedną sekcję w pompie lub korektor

 

Faktycznie, czeski błąd - nie o Ciebie chodziło, ale kolega sorry i tak się nie odzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotanie jest z przodu silnika. Jeśli to rzeczywiście wtryski, to hałas byłby przez cały czas, a nie od przypadku do przypadku? Z hamulcem jest wszystko okej, chociaż ostatnio założyłem większe obręcze, może to ma wpływ na hamulce? Jakieś inne sugestie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry - a czy przed tym terkotaniem, Ty lub ktoś grzebał Ci w silniku? Może jakieś inowacje, wymiany itp.?

Pytam, bo ostatnio też miałem takie terkotanie jak zawory, długo się rozpędzał a wczoraj naprawiony - w czasie 2 minut.!!!!!!!

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeżę temat. U mnie również występuje terkotanie. Szczególnie podczas odpalania rano gdy silnik jest wystygnięty po nocy. Można by rzec że im niższa temperatura na zewnątrz tym głośniejsze terkotanie. Po odpaleniu przez kilka sekund jest bardzo głośne (stuk metalu o metal). Później jest ciszej aż do momentu nagrzania się silnika. Terkotanie występuje tylko przy obrotach 2000 plus minus 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny a i zarazem gęsty olej np.10/30/40, powodują bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce).

Filtry wymieniane co drugi raz, olej - byle tańszy bo "to tylko olej". Do tego (prawdopodobnie) przesilanie zimnego silnika powoduje większe obciążenie zaworów a co za tym idzie - gorsze smarowanie wałka w głowicy (olej jest jeszcze zbyt zimny i zbyt gęsty) co może dodatkowo skutkować zmniejszeniem żywotności wałka.

 

10 przykazań Diesla

 

Przykazanie 4

- pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej.

Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka, niźli w dieslu twoim malutka usterka.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

 

To przykazanie wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...

Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka, DCI`ka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złotą, że wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali, wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj……..

Powiesz wtedy - że, diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej Motul wymieniany wraz z filtrami co 10-15 tyś. Przed ruszeniem podgrzewam silnik kilka minut aby go nie obciążać na zimno. Więc to nie jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś nic o parametrach Motula. Prócz tego gdzieś wyczytałem / i to w niejednej opini/ że rozgrzewanie na postoju nic nie daje. Wystarczy np. dwie minutki - przetrzesz lub oskrobiesz szybkę i ruszasz do przodu - ale po maluśku a nie na FUUL gazie, to jest lepsze dogrzanie. To co opisujesz, to tyczy sie benzyniaków.

Ale pewnie na zimnym nie dajesz od razu po "garach".

Większość naszych dieselków to ma i nic już tego chyba nie zmieni. Najważniejsze aby nie robić przygazówek i by silnik nie chodził jeszcze w tym czasie na sucho - gdyż olej jeszcze jest nie rozprowadzony.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość Szumi3miasto

Witam,

 

Wlasnie umarl moj Pathfinder. Mialem go (2008 diesel) od ponad mies. Silnik od pczatku trekotal troche na luzie. Rozpadlo sie sprzeglo kompresora klimy i lozysko zespawalo. Auto jechalo ok. Ale brak klimy byl dosc podejzany. Po 5 godz jazdy 140km/h zaparkowalem auto kolo stacji benz i juz noe odpalil. Efekt jak slaby aku czyli ledwo krecil. Po ogledzinach wyszlo ze sprzeglo sie rozsypalo. Auto ma 100 000 mil i wszystkie stample z serwisu nissan. Jak ma razie koszty to taxi i holowanie z autostrady w holandii i hotel...

Jutro spec z Holandii ma zamontowac tymczaspwa rolka i pasek by dojechac do Polski.

Dodam ze auto mialem w servisie Nissana by zdiagnozowali halas (tydz temu) i miala to byc turbina.. "Nic by sieartwic".

Jutro mapisze wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

ZAPRASZAM NA GLOSOWANIE:
 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89146-ii-edycja-konkursu-fotograficznego-m%C3%B3j-nissan-wiosna/page-4?do=findComment&comment=926342

 

 

 

 

Każdy kto bierze udział MUSI oddać głos!!!!
Powodzenia.!

 

GŁOSOWANIE TRWA DO 30.06.2013 DO GODZINY 00:00.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Szumi3miasto

Wreszcie w Gdyni. Pathi zajechal na lawecie do warsztatu. Usterka jak mowilem- sprzeglo climy sie rozlecialo a lozysko zapadlo i stopilo. Wszystkie czesci byly niebieskawe a tarcza z wielowpustem (otwor) ktora odpadla wtopila sie w jedna z plastikpwych oslon silnika.

Udalo sie pojechac dalej dzieki mega qmatemu Holenderskiemu mechanikowi co wymontowal konpresor i zalozyl krotszy pasek omojajacy kompresor klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz naprawa. Dziwne że tępaki w ASO nie mogły znaleźć przyczyny usterki. Przecież kończące się łożysko daje bardzo charakterystyczny dźwięk i to jeszcze przy sprężarce klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...