Gość sorry3 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 (edytowane) Ostatnio w moim Pathfinderze zaczęło występować terkotanie silnika. Obroty i moc są w normie. Terkotanie czasem występuje, a czasem nie (raz jak wystąpiło, zgasiłem silnik i odpaliłem na nowo i owego terkotania już nie było). Wraz z dodawaniem gazu terkotanie robi się szybsze i głośniejsze. Czym może być spowodowane? Pozdrawiam! Edytowane 28 Marca 2012 przez Sorry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) Najpierw posłuchaj z której strony silnika jest bardziej donośny hałas. Czy masz odczucie że hamulec jest jakby ciut zapowietrzony ? Edytowane 1 Kwietnia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Co do hamulca to ja mam lekko zapowietrzony i za nic nieda się odpowietrzyć przepompowałem ze dwa litry płynu bez i z zapłonem I d.pa Co do terkotania to nie koniecznie musi być rozrząd mogą to być wtryskiwacze hodzą pogłoski że są wadliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 (edytowane) Czyli mam rozumieć, że jak kilka razy nadepniesz, to hamulec "rośnie"? Ile masz przejechane? Edytowane 1 Kwietnia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 105000km op podpompowaniu podczas trzymania hamulca czuć jak opada do pewnego momentu jest tak od nowości ale dopiero teraz zwruciłem na to uwagę myślałem że ten typ tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 (edytowane) Info poszło na PW. Edytowane 1 Kwietnia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Zupełnie nie trafione ja terkotania nie man więc powinieneś wysłać to koledze Sorry bo może tak być u niego U mnie serwo działa prawidłowo przyczyna leży w hydraulice podejżewam jedną sekcję w pompie lub korektor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Zupełnie nie trafione ja terkotania nie man więc powinieneś wysłać to koledze Sorry bo może tak być u niego U mnie serwo działa prawidłowo przyczyna leży w hydraulice podejżewam jedną sekcję w pompie lub korektor Faktycznie, czeski błąd - nie o Ciebie chodziło, ale kolega sorry i tak się nie odzywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sorry3 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Terkotanie jest z przodu silnika. Jeśli to rzeczywiście wtryski, to hałas byłby przez cały czas, a nie od przypadku do przypadku? Z hamulcem jest wszystko okej, chociaż ostatnio założyłem większe obręcze, może to ma wpływ na hamulce? Jakieś inne sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Wtryskiwacze dają dźwięk podobny do klepania zaworów najczęściej w trakcie mocnego przyśpieszania z niskich obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sorry3 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 A jeśli to wtryskiwacze to co moge zrobić? Jedynym rozwiązaniem jest wymiana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Regeneracja: http://bosch-service.pl/diesel_service/docs/index.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) Sorry - a czy przed tym terkotaniem, Ty lub ktoś grzebał Ci w silniku? Może jakieś inowacje, wymiany itp.? Pytam, bo ostatnio też miałem takie terkotanie jak zawory, długo się rozpędzał a wczoraj naprawiony - w czasie 2 minut.!!!!!!! Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy1978 Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Odświeżę temat. U mnie również występuje terkotanie. Szczególnie podczas odpalania rano gdy silnik jest wystygnięty po nocy. Można by rzec że im niższa temperatura na zewnątrz tym głośniejsze terkotanie. Po odpaleniu przez kilka sekund jest bardzo głośne (stuk metalu o metal). Później jest ciszej aż do momentu nagrzania się silnika. Terkotanie występuje tylko przy obrotach 2000 plus minus 200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 (edytowane) Zimny a i zarazem gęsty olej np.10/30/40, powodują bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce). Filtry wymieniane co drugi raz, olej - byle tańszy bo "to tylko olej". Do tego (prawdopodobnie) przesilanie zimnego silnika powoduje większe obciążenie zaworów a co za tym idzie - gorsze smarowanie wałka w głowicy (olej jest jeszcze zbyt zimny i zbyt gęsty) co może dodatkowo skutkować zmniejszeniem żywotności wałka. 10 przykazań Diesla Przykazanie 4 - pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka, niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. To przykazanie wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ... Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka, DCI`ka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złotą, że wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali, wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj…….. Powiesz wtedy - że, diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz. Edytowane 4 Listopada 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy1978 Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Olej Motul wymieniany wraz z filtrami co 10-15 tyś. Przed ruszeniem podgrzewam silnik kilka minut aby go nie obciążać na zimno. Więc to nie jest przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 (edytowane) Nie napisałeś nic o parametrach Motula. Prócz tego gdzieś wyczytałem / i to w niejednej opini/ że rozgrzewanie na postoju nic nie daje. Wystarczy np. dwie minutki - przetrzesz lub oskrobiesz szybkę i ruszasz do przodu - ale po maluśku a nie na FUUL gazie, to jest lepsze dogrzanie. To co opisujesz, to tyczy sie benzyniaków. Ale pewnie na zimnym nie dajesz od razu po "garach". Większość naszych dieselków to ma i nic już tego chyba nie zmieni. Najważniejsze aby nie robić przygazówek i by silnik nie chodził jeszcze w tym czasie na sucho - gdyż olej jeszcze jest nie rozprowadzony. Edytowane 5 Listopada 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szumi3miasto Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Witam, Wlasnie umarl moj Pathfinder. Mialem go (2008 diesel) od ponad mies. Silnik od pczatku trekotal troche na luzie. Rozpadlo sie sprzeglo kompresora klimy i lozysko zespawalo. Auto jechalo ok. Ale brak klimy byl dosc podejzany. Po 5 godz jazdy 140km/h zaparkowalem auto kolo stacji benz i juz noe odpalil. Efekt jak slaby aku czyli ledwo krecil. Po ogledzinach wyszlo ze sprzeglo sie rozsypalo. Auto ma 100 000 mil i wszystkie stample z serwisu nissan. Jak ma razie koszty to taxi i holowanie z autostrady w holandii i hotel... Jutro spec z Holandii ma zamontowac tymczaspwa rolka i pasek by dojechac do Polski. Dodam ze auto mialem w servisie Nissana by zdiagnozowali halas (tydz temu) i miala to byc turbina.. "Nic by sieartwic". Jutro mapisze wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Masz na myśli sprzęgło alternatora wyraźny szum po wyłączeniu silnika to pierwszy objaw z użycia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 ZAPRASZAM NA GLOSOWANIE: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89146-ii-edycja-konkursu-fotograficznego-m%C3%B3j-nissan-wiosna/page-4?do=findComment&comment=926342 Każdy kto bierze udział MUSI oddać głos!!!!Powodzenia.! GŁOSOWANIE TRWA DO 30.06.2013 DO GODZINY 00:00. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szumi3miasto Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Wreszcie w Gdyni. Pathi zajechal na lawecie do warsztatu. Usterka jak mowilem- sprzeglo climy sie rozlecialo a lozysko zapadlo i stopilo. Wszystkie czesci byly niebieskawe a tarcza z wielowpustem (otwor) ktora odpadla wtopila sie w jedna z plastikpwych oslon silnika. Udalo sie pojechac dalej dzieki mega qmatemu Holenderskiemu mechanikowi co wymontowal konpresor i zalozyl krotszy pasek omojajacy kompresor klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 No to teraz naprawa. Dziwne że tępaki w ASO nie mogły znaleźć przyczyny usterki. Przecież kończące się łożysko daje bardzo charakterystyczny dźwięk i to jeszcze przy sprężarce klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.