Gość viktorpl Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Witam, jestem tu nowy, przeczytalem wiele tematów, w sumie żaden nie odpowiedział na moje pytanie. Mam problem z obrotami biegu jałowego. Napiszę swoje spostrzeżenia i uwagi również poniżej. Od kiedy kupiłem primera czyli miesiąc temu, ciągle to samo, gdy odpalam samochód muszę z 5 sek pokręcić rozrusznikiem , dodać troszkęgazu i dopiero odpala, muszęokolo 4 sek trzymać go na 2 tys obrotów i dopiero puszczam gaz , jest zimny mam 1000 obrotów, zaczyna się nagrzewać. Auto posiada inst. gazową sekwencyjną. W momencie podnoszenia się wskazówki od temperatury cieczy chłodzącej , obroty zaczynają powoli spadać 700 gdzieś jest, wskazówka podnosi się lekko a juz silnik przygasa , dokładam jakieś obciążenie , np światła , silnik zgasnie. Ponowny rozruch wciskam pedał gazu, po chwili puszczam auto ma bardzo niskie obroty, czekam az silnik zacznie osiągać normalnątemp. okolo 90 stopni, w miedzy czasie podczas nagrzewania obroty ciągle powoli idą do góry aż do 900 obrotow kiedy jest ciepły, jeśli silnik jest ciepły albo zimny niemam problemu , kiedy ma okolo 40-65st obroty sa za niskie. Ogólnie nawet jak jest ciepły i mam 900 obrotów , włączam klimatyzacje i obroty spadaja do okolo 500-600, z tego co wiem powinny lekko wzrosnąć, każde obciążenie silnika powoduje spadek obrotów, niezaleznie od temperatury silnika. Najpierw wymieniłem silnik krokowy bo mówie pewnie to jego wina, bez zmian. Później sprawdzilem napięcie na sondzie lambda , jest ok. Po odłączeniu przepływomierza silnik ksztusi się , jeszcze napięcia na nim nie sprawdzałem , jutro mam to zamiar zrobić. Tak samo napięcie dochodzące do silnika krokowego chcę sprawdzić, co można by jeszcze sprawdzić i co sugerujecie że może być przyczyną takiego zachowania silnika na biegu jałowym ? Dziękuje za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lancer901 Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) najpierw mozże spróbuj wyczyścić krokowy Edytowane 30 Marca 2012 przez PrzemekFF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 jak już wszystko posprawdzasz, i będzie OK, to zakręć butlę od gazu i zobacz czy się poprawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viktorpl Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ok, krokowca najpierw czyściłem , potem zmieniłem na inny używany , na obu jest identycznie, ok zakręce jeszcze butlę i sprawdze w południe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Sprawdz oporność czujnika temp. Oporność przy danych temp. masz w książce "Sam Naprawiam". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viktorpl Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) butla zakręcona , niema zmian. Napięcie na przepływomierzu ( są trzy przewody ) na jednym jest 14V , na dwoch pozostałych 0V , napięcie na obu wtyczkach przy kkrokowym mozna powiedzieć 0v , na jednej wtyczce pozkazywało 0,2V. Czemu niema napięcia na wtyczkach od krokowca , chyba powinno być prawda ? Czujnik temp.cieczy chłodzącej sprawdzony , sprawny. Zastanawiam się czy to nie komputer padł , wczesniej na niego mogło leciećz nagrzewnicy bo ostatnio wymieniałem ją, ale komputer by padł w sposób taki że tylko problem jest z obrotami biegu jałowego ? Bo to chyba z komputera powinno isc na pięcie na silnik krokowy ? Edytowane 30 Marca 2012 przez viktorpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 A robiłeś diagnostyke. Moze masz jakiś błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viktorpl Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 wiem że gdzieś jest ten temat z diagnostyką na spinacz, można podrzucić link ? z gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/46-inne/81-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14 tu masz link jakie napięcie ma akumulator. nie uruchomione auto uruchomione bez obciążenie i z obciążeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viktorpl Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) napiecie aku 11,98v , odpalony bez obciazenia 14,3v obciazenie czyli wentylator i swiatla ma 14v , zaraz zobacze "na spinacz" błąd 12 , 13 , 34 dziwne więc mam 3 rzecy do zrobienia ? jak wykasowaćbłędy ? bo w sumie , przepływomierz odłączyłem , czujnik cieczy odłączałem wiec dwa błędy mogą być bo rozpinałem , ale ten czujnik spalania stukowego mnie zastanawia... Edytowane 30 Marca 2012 przez viktorpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) no to akumulator ładowanie ok. diagnostykę przepływomierza http://nissanklub.pl...-przepywomierza i napisz jakie wartości pokazuje na wolnych obrotach i na 4000 obrotów 12 Masowy czujnik przepływu powietrz 13 Obwód czujnika temperatury chłodziwa 34 Czujnik spalania stukowego Edytowane 30 Marca 2012 przez cybul009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viktorpl Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) a tak nie badałęm przepływomierza , lece zobaczyć jakie bedzie napięcie na biegu jałowym. bieg jałowy 0,9-0,95v gaz w podłodze 3V , czyli do wymiany ? :/ Edytowane 30 Marca 2012 przez viktorpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ===================================================================================================== Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://www.auto-swia...san-klub-polska ===================================================================================================== Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Pręciki przepływomierza umyj delikatnym pendzelkiem i spirytusem salicylowym tylko ostrożnie!!! Błędy kasuje sie wkładając drucik wtedy gdy skończy wywalać błędy i stacyjka na OFF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viktorpl Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 ok dopiero w poniedzialek kupie ten spirytus i postaram sie przemyć i wykasować błędy, najwyżej jak zepsuje to widzialem ze na szrocie w Szczecinie jest dla mnie używany przepływomierz za 149zł, dzięki za rady i postaram się napisać w poniedziałek co udało mi się zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 zanim kupisz na szrocie używaną przepływkę, poczytaj ten temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70131-p11-sr20de-przeplywomierz/ bo w tej cenie możesz mieć nową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 ok dopiero w poniedzialek kupie ten spirytus i postaram sie przemyć i wykasować błędy, najwyżej jak zepsuje to widzialem ze na szrocie w Szczecinie jest dla mnie używany przepływomierz za 149zł, dzięki za rady i postaram się napisać w poniedziałek co udało mi się zrobić. nie używaj pędzelka ,bo łatwo uszkodzić pręciki a i salicylowy się nie nadaje,bo nie ma typowych własciwości rozpuszczających,kup preparat w spreju marki CRC -AIR SENSOR CLEANER jest specialnie przeznaczony do przepływek czyszczenia,you tubie jest demonstracja tego,ja to kupilem za 22zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Mozna i tak jak radzi kolega efej1. Ja osobiście delikatnym pedzlem czyściłem przepływki w trzech ga16de i zawsze pomagało ale fakt faktem przez nieostrożność mozna uszkodzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viktorpl Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 przepływomierz zmieniony , napięcia na nim takie same problem dalej ten sam , zrobilem reset kompa , odpaliłem pojeździłem , znowu diagnostyka i pokazuje błąd czujnika spalania stukowego , ale czy ten blad ma znaczenie jesli chodzi o sterowanie biegiem jałowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 a co robiłeś z zapłonem?? kręciłeś aparatem?? może za daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viktorpl Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) zapłon mam na 15st przed gmp , cofnąłem na max ile sie dało , zresetowałem kompa , znowu czujnik wywaliło , jednak po dłuższej jeździe około 20 min , wywala mi tez błąd obwodu czujnika TPS, jednak dalej problem z obrotami na biegu jałowym , czyli przygasanie przy 40-60 st i brak reakcji na jakie kolwiek obciążenie silnika został :/ jak i co dalej mierzyć ? P.S podsumowując nie wiem czy mam racje , ale błąd czujnika spalania stukowego nie powinien miec wpływu na obroty biegu jałowego. Napięcie na zaworze biegu jałowego ile powinno wynosić? z tego co już wiem 12v... U mnie przy nie wpiętej wtyczce w końcu znalazłem 5V , a przy wpiętej wtyczce 1V :/ oporność zaworu to 11ohm. Podłączenie go pod zasilacz komputerowy 12v powoduje całkowite otwarcie zaworu więc raczej sprawny. Tylko co może być przyczyną 5v na wtyczce zamiast 12v ? Znalazłem jakiś przewód przy tps który był zaizolowany i do niczego nie wpięty, na stacyjka on ma 5v , po odpaleniu silnika ma 14v , czasem spada na chwilke do 0 , więc poprowadzilem go do "krokowego" i zwiekszyly sie odrazu obroty na 1500 , potem spadly lekko na 1200 , po wlaczeniu klimatyzacji ma 1300 jak by wzrastaly i niby silnik krokowy zaczyna chodzic , mowie zmniejsze obroty sruba regulacyjna przy tym zaworze , wkrecam na max i dalej 1200 obrotow , probowalem uczyc go go wg metody z odpinaniem tps , jednak niema rezultatu, gorzej schodzi z obrotow i jak by nie odcinał wtryskow podczas hamowania biegami , takie mam odczucie :/ Zamówiłem komputer , zobaczymy czy pomoże ... Komputer przyszedł , jednak nie wiem czy jakiś inny czy dlaczego jest problem, pt. miga check ciągle , auto nie odpala, sprawdziłem błędy 141 , 142 wymigało. To oznacza że inny komputer przyszedł czy jakiś problem z immo ? Czy wg sam naprawiam dobrze czytam że czujnik położenia przepustnicy dla silnika 2.0 powinien pokazywać 2-11kohm zamkniete 2 otwarta 11 ? , mierzylem swoj pokazuje na zamknietej 4kohm a na otwartej 1kohm , co to ma byc ? czy ja znowu coś zle mierze ? Edytowane 10 Kwietnia 2012 przez viktorpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) czujnik stuku masz przykrecony do bloku, skoro jest błąd to wymień dziada, pozbądz się najpierw błedów w kompie później szukaj przyczyn technicznych typu dłubanie przeplywki mycie pomiary, póki masz check to nie wykombinujesz wiele, problem najprawdopodobniej tkwi właśnie w tym czujniku albo przepustnicy. pozdrawiam!! Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez BartekHS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Czy wg sam naprawiam dobrze czytam że czujnik położenia przepustnicy dla silnika 2.0 powinien pokazywać 2-11kohm zamkniete 2 otwarta 11 ? , mierzylem swoj pokazuje na zamknietej 4kohm a na otwartej 1kohm , co to ma byc ? czy ja znowu coś zle mierze ? TPS z tego co pamiętam jest napięciowy. Przy zamkniętej przepustnicy na rozgrzanym silniku napięcie powinno być kolo 0,5V. U mnie jest 0,48V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viktorpl Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 stukowego na razie nigdzie nie znajdę w normalnej cenie, koles na allegro chce 450zl za uzywany ... , check się nie świeci , tylko przy autodiagnostyce mam błąd. jak znajdę któryś z czujników w przystępnej cenie to zacznę dalej robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Tu masz nowy: http://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-nissan-nowy-i2266713336.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.