Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z obrotami biegu jałowego


Gość viktorpl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość viktorpl

Witam, jestem tu nowy, przeczytalem wiele tematów, w sumie żaden nie odpowiedział na moje pytanie.

Mam problem z obrotami biegu jałowego. Napiszę swoje spostrzeżenia i uwagi również poniżej.

Od kiedy kupiłem primera czyli miesiąc temu, ciągle to samo, gdy odpalam samochód muszę z 5 sek pokręcić rozrusznikiem , dodać troszkęgazu i dopiero odpala, muszęokolo 4 sek trzymać go na 2 tys obrotów i dopiero puszczam gaz , jest zimny mam 1000 obrotów, zaczyna się nagrzewać. Auto posiada inst. gazową sekwencyjną. W momencie podnoszenia się wskazówki od temperatury cieczy chłodzącej , obroty zaczynają powoli spadać 700 gdzieś jest, wskazówka podnosi się lekko a juz silnik przygasa , dokładam jakieś obciążenie , np światła , silnik zgasnie. Ponowny rozruch wciskam pedał gazu, po chwili puszczam auto ma bardzo niskie obroty, czekam az silnik zacznie osiągać normalnątemp. okolo 90 stopni, w miedzy czasie podczas nagrzewania obroty ciągle powoli idą do góry aż do 900 obrotow kiedy jest ciepły, jeśli silnik jest ciepły albo zimny niemam problemu , kiedy ma okolo 40-65st obroty sa za niskie. Ogólnie nawet jak jest ciepły i mam 900 obrotów , włączam klimatyzacje i obroty spadaja do okolo 500-600, z tego co wiem powinny lekko wzrosnąć, każde obciążenie silnika powoduje spadek obrotów, niezaleznie od temperatury silnika. Najpierw wymieniłem silnik krokowy bo mówie pewnie to jego wina, bez zmian. Później sprawdzilem napięcie na sondzie lambda , jest ok. Po odłączeniu przepływomierza silnik ksztusi się , jeszcze napięcia na nim nie sprawdzałem , jutro mam to zamiar zrobić. Tak samo napięcie dochodzące do silnika krokowego chcę sprawdzić, co można by jeszcze sprawdzić i co sugerujecie że może być przyczyną takiego zachowania silnika na biegu jałowym ?

Dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już wszystko posprawdzasz, i będzie OK, to zakręć butlę od gazu i zobacz czy się poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz oporność czujnika temp. Oporność przy danych temp. masz w książce "Sam Naprawiam".

post-39523-0-90071100-1333101351_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość viktorpl

butla zakręcona , niema zmian. Napięcie na przepływomierzu ( są trzy przewody ) na jednym jest 14V , na dwoch pozostałych 0V , napięcie na obu wtyczkach przy kkrokowym mozna powiedzieć 0v , na jednej wtyczce pozkazywało 0,2V. Czemu niema napięcia na wtyczkach od krokowca , chyba powinno być prawda ?

 

Czujnik temp.cieczy chłodzącej sprawdzony , sprawny.

 

Zastanawiam się czy to nie komputer padł , wczesniej na niego mogło leciećz nagrzewnicy bo ostatnio wymieniałem ją, ale komputer by padł w sposób taki że tylko problem jest z obrotami biegu jałowego ? Bo to chyba z komputera powinno isc na pięcie na silnik krokowy ?

Edytowane przez viktorpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość viktorpl

napiecie aku 11,98v , odpalony bez obciazenia 14,3v obciazenie czyli wentylator i swiatla ma 14v , zaraz zobacze "na spinacz"

 

błąd 12 , 13 , 34 :| dziwne więc mam 3 rzecy do zrobienia ?

 

jak wykasowaćbłędy ? bo w sumie , przepływomierz odłączyłem , czujnik cieczy odłączałem wiec dwa błędy mogą być bo rozpinałem , ale ten czujnik spalania stukowego mnie zastanawia...

Edytowane przez viktorpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to akumulator ładowanie ok.

 

diagnostykę przepływomierza http://nissanklub.pl...-przepywomierza i napisz jakie wartości pokazuje na wolnych obrotach i na 4000 obrotów

 

 

 

12 Masowy czujnik przepływu powietrz

 

 

13 Obwód czujnika temperatury chłodziwa

 

 

34 Czujnik spalania stukowego

Edytowane przez cybul009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość viktorpl

a tak nie badałęm przepływomierza , lece zobaczyć jakie bedzie napięcie na biegu jałowym.

bieg jałowy 0,9-0,95v gaz w podłodze 3V , czyli do wymiany ? :/

Edytowane przez viktorpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pręciki przepływomierza umyj delikatnym pendzelkiem i spirytusem salicylowym tylko ostrożnie!!! Błędy kasuje sie wkładając drucik wtedy gdy skończy wywalać błędy i stacyjka na OFF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość viktorpl

ok dopiero w poniedzialek kupie ten spirytus i postaram sie przemyć i wykasować błędy, najwyżej jak zepsuje to widzialem ze na szrocie w Szczecinie jest dla mnie używany przepływomierz za 149zł, dzięki za rady i postaram się napisać w poniedziałek co udało mi się zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dopiero w poniedzialek kupie ten spirytus i postaram sie przemyć i wykasować błędy, najwyżej jak zepsuje to widzialem ze na szrocie w Szczecinie jest dla mnie używany przepływomierz za 149zł, dzięki za rady i postaram się napisać w poniedziałek co udało mi się zrobić.

nie używaj pędzelka ,bo łatwo uszkodzić pręciki a i salicylowy się nie nadaje,bo nie ma typowych własciwości rozpuszczających,kup preparat w spreju marki CRC -AIR SENSOR CLEANER jest specialnie przeznaczony do przepływek czyszczenia,you tubie jest demonstracja tego,ja to kupilem za 22zl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna i tak jak radzi kolega efej1. Ja osobiście delikatnym pedzlem czyściłem przepływki w trzech ga16de i zawsze pomagało ale fakt faktem przez nieostrożność mozna uszkodzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz zmieniony , napięcia na nim takie same :| problem dalej ten sam , zrobilem reset kompa , odpaliłem pojeździłem , znowu diagnostyka i pokazuje błąd czujnika spalania stukowego , ale czy ten blad ma znaczenie jesli chodzi o sterowanie biegiem jałowym ? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapłon mam na 15st przed gmp , cofnąłem na max ile sie dało , zresetowałem kompa , znowu czujnik wywaliło , jednak po dłuższej jeździe około 20 min , wywala mi tez błąd obwodu czujnika TPS, jednak dalej problem z obrotami na biegu jałowym , czyli przygasanie przy 40-60 st i brak reakcji na jakie kolwiek obciążenie silnika został :/ jak i co dalej mierzyć ? :P

 

P.S podsumowując nie wiem czy mam racje , ale błąd czujnika spalania stukowego nie powinien miec wpływu na obroty biegu jałowego.

 

Napięcie na zaworze biegu jałowego ile powinno wynosić? z tego co już wiem 12v... U mnie przy nie wpiętej wtyczce w końcu znalazłem 5V , a przy wpiętej wtyczce 1V :/

 

oporność zaworu to 11ohm.

 

Podłączenie go pod zasilacz komputerowy 12v powoduje całkowite otwarcie zaworu więc raczej sprawny.

 

Tylko co może być przyczyną 5v na wtyczce zamiast 12v ?

 

Znalazłem jakiś przewód przy tps który był zaizolowany i do niczego nie wpięty, na stacyjka on ma 5v , po odpaleniu silnika ma 14v , czasem spada na chwilke do 0 , więc poprowadzilem go do "krokowego" i zwiekszyly sie odrazu obroty na 1500 , potem spadly lekko na 1200 , po wlaczeniu klimatyzacji ma 1300 jak by wzrastaly i niby silnik krokowy zaczyna chodzic , mowie zmniejsze obroty sruba regulacyjna przy tym zaworze , wkrecam na max i dalej 1200 obrotow , probowalem uczyc go go wg metody z odpinaniem tps , jednak niema rezultatu, gorzej schodzi z obrotow i jak by nie odcinał wtryskow podczas hamowania biegami , takie mam odczucie :/

 

Zamówiłem komputer , zobaczymy czy pomoże ...

 

Komputer przyszedł , jednak nie wiem czy jakiś inny czy dlaczego jest problem, pt. miga check ciągle , auto nie odpala, sprawdziłem błędy 141 , 142 wymigało. To oznacza że inny komputer przyszedł czy jakiś problem z immo ?

 

Czy wg sam naprawiam dobrze czytam że czujnik położenia przepustnicy dla silnika 2.0 powinien pokazywać 2-11kohm zamkniete 2 otwarta 11 ? , mierzylem swoj pokazuje na zamknietej 4kohm a na otwartej 1kohm , co to ma byc ? czy ja znowu coś zle mierze ?

Edytowane przez viktorpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik stuku masz przykrecony do bloku, skoro jest błąd to wymień dziada, pozbądz się najpierw błedów w kompie później szukaj przyczyn technicznych typu dłubanie przeplywki mycie pomiary, póki masz check to nie wykombinujesz wiele, problem najprawdopodobniej tkwi właśnie w tym czujniku albo przepustnicy. pozdrawiam!!

Edytowane przez BartekHS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wg sam naprawiam dobrze czytam że czujnik położenia przepustnicy dla silnika 2.0 powinien pokazywać 2-11kohm zamkniete 2 otwarta 11 ? , mierzylem swoj pokazuje na zamknietej 4kohm a na otwartej 1kohm , co to ma byc ? czy ja znowu coś zle mierze ?

TPS z tego co pamiętam jest napięciowy. Przy zamkniętej przepustnicy na rozgrzanym silniku napięcie powinno być kolo 0,5V. U mnie jest 0,48V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stukowego na razie nigdzie nie znajdę w normalnej cenie, koles na allegro chce 450zl za uzywany ... , check się nie świeci , tylko przy autodiagnostyce mam błąd. jak znajdę któryś z czujników w przystępnej cenie to zacznę dalej robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...