Gość lukaszov Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Witam serdecznie Mam problem z moją Almerką 2.2di z 2000r. Do tej zimy autko sprawowało sie idealnie. Mam ją od nowości i zrobiłem 290tys. Pewnego dnia tej zimy zaparkowałem go na parkingu na jakieś 10 godzin przy około -10stopniach na zewnątrz. Autka nie udało mi się już uruchomić. I od tego momentu zaczęły się schody. Przy niskich temp. ratował go rano PLAK innej opcji nawet nie przyjmował. Po długiej trasie i zgaszeniu silnika nigdy nie załapał za 1 razem tylko za 2. Dziś (przy temp dodatnich) zapala tylko w jeden sposób: *przekręcam kluczyk na zapłon aż do momentu zgaszenia podstawowych żarówek na tablicy i cofam natychmiast kluczyk na off po czym natychmiast zaczynam odpalanie i zapala za każdym razem (obojętnie jaka jest temp tylko tym jedynym sposobem i nawet nie myśli inaczej) *wszystkie filtry wymienione jak zawsze co rok (filtr paliwa przed tą zimą) *świece żarowe mają rok (oryginalne, nie jakiś szajs ) Kolega mówił że może to być problem pompy. Macie może jakieś pomysły jak można usunąć tą usterkę? Jeśli zdarzył się komuś taki problem to proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 jak masz alme od nowosci to czy regenerowałes juz pompe? pompa u mnie jak i wiekszosci przypadkow padła nagle czyli wogole nie odpala lub po odpaleniu duzo dymu i brak mocy ale problem moze wskazywac na pompe bo nie ma odpowiedniej ilosci paliwa na rozruch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Nie koniecznie pompa. Może byc zapowietrzony układ paliwowy i cofa się paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Tak jak wyżej kolega pisze możesz sprawdzić wężyk po prawej stronie silnika od podszybia,jest tam taki cienki taki jaki stosuje się do nadmiaru z wtrysków,po wymianie na nowy nie mam problemów z zapaleniem silnika.Wężyk już swoje przeżył i przez to układ paliwowy się zapowietrzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 to jak już posprawdzasz układ paliwowy i wyeliminujesz nieszczelności,to sprawdz,czy na świese żarowe dochodzi prąd, jeśli nie to sprawdz bezpieczniki, lub przekaźnik(stojąc przed silnikiem,jest po prawej stronie blizko kierunkowskazu)U mnie się zpierdaczył,chyba przez wilgoć i też miałem problem z uruchamianiem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Możesz dać fotkę w którym miejscu dokładnie jest ten przekaźnik, o którym mówisz? Czy ma on być w puszce czy przy karoserii. Może mam w podobie /choć w profilu nie napisałeś jaki masz silnik/. Z fotkami zawsze lepiej. Już gdzieś proponowałem aby założyć temat czujników i przekaźników w raz z fotkami w którym miejscu się znajdują, ale jakoś cisza, a zapewne każdemu by sie przydały. Często ktoś wymienia jakieś czujniki, lecz fotki nie da, a takie wygodne są teraz telefony komórkowe. Swego czasu zrobiłem fotki bezpieczników i dokładne opisy, ale nikt nic nowego nie wniósł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AlmeraKRK Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Koledzy, chciałbym zwrócić uwagę na fragment wpisu, który rozpoczał ten temat: "Dziś (przy temp dodatnich) zapala tylko w jeden sposób: *przekręcam kluczyk na zapłon aż do momentu zgaszenia podstawowych żarówek na tablicy i cofam natychmiast kluczyk na off po czym natychmiast zaczynam odpalanie i zapala za każdym razem(obojętnie jaka jest temp tylko tym jedynym sposobem i nawet nie myśli inaczej)" Ja mam podobnie w swojej Almerze 2.2 Di z 2000 roku, czyli auto lepiej zapala na zimnym silniku, jeśli zastosuje w/w procedurę z cofaniem kluczykna na off i ponownym kręcieniu jednak spokojnym po zgaszeniu kontrolek, nie "nastychmiastowym";. Jest to dla mnie ciekawostka. Jednak wyjaśnienia o przyczynie tej ciekawostki tkwiącej w pompie paliowej, wężyku, świecach i bezpiecznikach mnie nie przekonują, gdyż w takiej sytuacji po tym jakby "resecie", czyli cofaniu kluczyka na off i ponownym zapalaniu sytuacja byłaby identyczna tzn. auto zapalałoby z oporami, albo w ogóle nie zapalało. Jak dla mnie to przyczyna tkwi w konieczności "wzbudzenia" komputera pokładowego i elektroniki. Przecież chociaz bardzo uboga, to jednak jakaś elektronika w tym aucie jest i pewne ustawienia "ładują się na starcie"; więc przyszedł widac taki czas po 12 latach, że nie wszystko ładuje się już "od strzała" i jeśli najpierw "wzbudzimy" elektronikę, póżniej off i znowu załączymy kluczyk, to za drugim podejściem samochód zapala szybciej. Sytuacja dotyczy tylko zimnego silnika, bo na ciepłym zapala od dotknięcia kluczyka. Jeśli ktoś ma lepsze/konkretne wyjasnienie takiej ciekawostki to chętnie przeczytam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Możesz dać fotkę w którym miejscu dokładnie jest ten przekaźnik, o którym mówisz? Czy ma on być w puszce czy przy karoserii. Może mam w podobie /choć w profilu nie napisałeś jaki masz silnik/. Z fotkami zawsze lepiej. Już gdzieś proponowałem aby założyć temat czujników i przekaźników w raz z fotkami w którym miejscu się znajdują, ale jakoś cisza, a zapewne każdemu by sie przydały. Często ktoś wymienia jakieś czujniki, lecz fotki nie da, a takie wygodne są teraz telefony komórkowe. Swego czasu zrobiłem fotki bezpieczników i dokładne opisy, ale nikt nic nowego nie wniósł. Przy karoserii pojedynczy przekaźnik,ja mam zamontowany teraz inny od Forda(mała przeróbka)a starego nie ma bo wyrzuciłem.Gdzieś na forum była fotka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 sprawdź na zimnym silniku kody błędów i parametry testerem po nieudanej próbie odpalenia, podejżewałbym któryś z czujników przyspieszających zapłon zmieniających dawke paliwa, czujniki temp silnika płynu kąta zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 (edytowane) pojedynczy przekaźnik przy karoserii.Ja mam teraz inny zamontowany od Forda(mała przeróbka )gdzieś na forum była fotka,ale nie pamiętam tematu.Sorki że się powtarzam,ale myślałem,że poprzedni post nie wysłałem Edytowane 5 Kwietnia 2012 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.