Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TEMPOMAT - Zasada działania / parametry do spełnienia ?


Gość DamianoLPG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DamianoLPG

Witanko.

 

Jak w temacie, co należy spełnić aby zalaczył się tempomat?

 

W moim aucie czasem potrafi mi się zejść sporo czasu zanim wlączy się. Napewno zależne to jest od jakiś parametrów. Czy można w jakiś sposób przeregulować jego czułość? :dj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DamianoLPG

Natychmiast? Umnie wygląda to następujaco: Na zimnym nie ma mowy aby go zalączyć, musi nagrzać sie do pelnej temperatury. Drugie to trzeba jechać ze stałą prędkością przez jakiś czas aby móc załączyć. Jeśli wtedy nie przyjmię to należy odczekać swoje, lub tez zainicjować na nowo tampomat a dopiero potem próbować ustawić na prędkość. Tej drugiej właśnie funkcji nie chcę przyjmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie można "to" włączyć jak tylko samochód rozpędzi się do 40km/h. Nie zdażyło się żeby nie zadziałał, a kożystam z niego codziennie jadąc S8.

Edytowane przez awol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Albo masz tempomat zepsuty albo robisz coś nie tak.

nie może reagować po jakimś czasie tylko natychmiast

Działa w zakresie prędkości (chyba właśnie) 40km/h do 167km/h benzyna i 170km/h diesel

Włączasz tempomat, wciskasz SET i noga z gazu

Zakładam, że albo znasz zasady działania tempomatu albo zapoznałeś się z instrukcją.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DamianoLPG

No właśnie jest dla mnie dziwne że to tak z opornoącią działa.

Tak więc włączam tempomat (dolnym przelącznikiem utrzymywania stałej prędkości), nastepnie dźwignia set i pociągnięcie w dół. I często jest tak że nic, ale przy jeździe równej (stała predkość) np 70km/h po przejechaniu 500m - 1000m wtedy jestem wstanie go zalączyć. Łatwej natomiast idzie znowienie pilnowania prędkości (set i w górę dzwignia). Tak więc coś musi być nie tak. Jutro zapytamy serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Zasada jet taka ze tmpoma działa od 40 km/h.le musi być spełniony jeden waruneuk!!!.

Podczas załączania nie wolno dotykać pedału sprzęgła i hamulca! Jeśli w trakcie zalaczania ktos trzyma noge na pedalach to nie zadziała.

Nawet minimalny nacisk na pedały powoduje to że czyjniki ktore sa przy nich zlokalizowane i odpowiedzialne za podawanie informacji do komputera pokladowego nie pozwolą na zalaczenie tempomatu.

Tak wiec: wlaczamy po prawej stronie kierownicy tempomat, noga z pedałow , potem set i jedziemy ustaloną predkością.

pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest tez napisane aby nie załaczac tempomatu w trakcie jazdy miejskiej , w jezdzie po zakretach i przy duzej roznicy wysokosci pokonywanych wzniesien . Ja ogólnie stosuje chyba tylko na A4-ce , owszem jest to wygodne ale raczej nie nan naszych drogach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DamianoLPG

Jak widze jedynie umnie taki objaw występuję. Może faktycznie któryś z czujników szaleje? hamulec bądź sprzęgło. Dziś dzwoniłem do serwisu może uda mi się w tym tygodniu do nich dostać. Zadziwiające jest to aby zadzialał tempomat musi bć auto nagrzane do pelnej temperatury, na zimnym nie ma mowy. I o co może w tym wszystkim chodzić? Czyli hamulec i sprzęglo nie do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat u mnie załącza się natychmiast.

Naciskam najniższy klawisz, uaktywniam tym tempomat- wyświetla się na tablicy, następnie kiedy chcę żeby zaczął działać naciskam w dół SET.

Jeśli chcę żeby jechał szybciej- SET do góry, wolniej SET w dół.

Jakikolwiek manewr hamulcem odłącza tempomat ale nadal jest aktywny i przyciskiem SET mogę go przywrócić.

Na wzniesieniach nie powinno się go używać gdyż będzie " żyłowany silnik " np. na 5 biegu i w pewnym momencie przed zachłyśnięciem silnika odłączy się- sprawdzałem to.

W ruchu miejskim chodzi o bezpieczeństwo- nie ma czujników bezpieczeństwa z przodu jak np. Volvo.

Ogólnie załączam go bardzo często i jestem z niego zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DamianoLPG

Panowie może spalę temat, ale tak jak Boss napisał, nie dotykać, nie głaskac pedału sprzegła. Gdzieś widocznie ta moja gic.. muskała pedał (to chyba już z przyzwyczajenia z poprzedniego auta) i to nie pozwalało uruchomić tempomatu, a tu trzeba nóżkę na bok odstawić ;). Dzięki Wszystkim za pomoc. Niebawem zapuszczę nowy temat -konwersja na lpg, za ktora się zabiorę w połowie kwietnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witanko.

 

Jak w temacie, co należy spełnić aby zalaczył się tempomat?

 

W moim aucie czasem potrafi mi się zejść sporo czasu zanim wlączy się. Napewno zależne to jest od jakiś parametrów. Czy można w jakiś sposób przeregulować jego czułość? :dj:

A ja myślałem ...

...że ten "temat" to kawał Prima Aprylisowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mażna chyba że zaingerujesz w układ połaczen elektrycznych radia.

pzdr

Edytowane przez boos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...