Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uszczelka pod głowicą


alkaspaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z was wymieniał uszczelkę pod głowicą ? Jakie są koszty ?

Od jakiegoś czasu zaczoł znikać mi płyn chłodniczy wycieków żadnych silnik nie dymi równo pracóje i co najbardziej dziwne po ostygnięciu silnika w układzie jest nadal małe nadciśnienie

Kiedyś ubywało 1 litr na 700km teraz na 300km

Sprawdziłem wszystkie elementy osprzętu silnika chłodzone przez układ oprócz uszczelki pod głowicą

i turbiny bo też jest chłodzona a od czasu odkrycia ubytku ma trochę inny dźwięk

Może ktoś się z tym spotkał bo już głupi się zrobiłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc. Mysle ze 300zl za robote + czesci (uszcelka , sruby , ewentualnie planowanie glowicy ) .

Wiesz przy takim zuzyciu plynu (300kmi litr ) to jesli by byla uszczelka padnieta to on by strasznie kopcil na bialo. Najpierw posprawdzaj moze takie rzeczy ktore by wskzywaly na peknieta uszczelke a mianowicie czy masz bulgotanie w zbiorniku wyrownawczym, czy masz maslo na korku wlewu oleju, czy masz plyn w oleju i czy silnik sie grzeje. . Piszesz ze jak silnik ostygnie(nie chodzi) to masz nadcisnie w ukladzie to znaczy ze jak odkrecisz korek z chlodnicy (lub ze zbiorniczka wyrownawczego bo nie wiem jak tu jest ) to jest takie syczenie jak na goracym . jesli tak jest to moze wymien sam korek (moze sie nie otwierac) przy odpowiednim cisnieniu (chyba jest to 0,9-1,1 bara ) Wedlug mnie przy tak duzym zuzyciu musza byc wycieki na laczeniach wezy. No ale skoro piszesz ze nie ma to tak ma byc. Mozesz jeszcze zrobic pomiar cisnienia sprezanie i wtedy bedziesz tez wiedzial czy to uszczelka. Wiesz ja bym zaczal od wymiany korka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego już zgłupiałem od tego w oleju zero śladów wilgoci zbiorniczek żadnych osadów i większego ciśnienia niż normalnie przy rozgrzanym silniku. Temperatura też w normie

 

Co do korka to założyłem buteleczkę po frugo na kruciec wylotowy aby sprawdzić czy nie wyrzuca i nie wyrzuca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio ciekawy przypadek w ciężarowym mercedesie. Płynu ubywało ale nie pojawiał się w żadnym innym miejscu. Uszczelka była wydmuchana i tylko na nagrzanym silniku pomału wywalało wodę na gorący blok silnika po czym od razu odparowywała.

 

Ogrzewanie działa w porządku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jeszcze zobacz czy czasami nie cieknie z otworu technologicznego pompy wodnej (ten na dole pompy) Moze tam sa krople plynu.Juz pisales z e sprawdziles ale moze jeszcze raz sprawdz dobrze czy nie cieknie spod samej pompy wodnej.

Jesli nie cieknie to prosze poszukac warsztatu co ma przyrazd do badania korkow i chlodnic (taka pompka ) i wtedy bedziesz na 100% wiedzial czy nie ma wyciekow i ewentualnie gdzie sa.

MOze tez zrob pomiar cisnienia sprezanie zeby wykluczyc ewentualnie peknieta uszczelke wewnatrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to sprawdziłem nawet sprawdzałem jak smakóją skropliny z klimatyzacji i nic wieczorem zabieram się za rozbieranie silnika

Zacznę od turbiny i reszty osprzętu chłodzonego przez układ sprawdzę wszystko jeszcze raz jak nic nie wykryje to ściągam głowicę

Zestaw uszczelek już zamówiony

 

Zrobiłem jak napisałem wcześniej rozebrałem cały osprzęt po stronie wydechowej wnioski w turbinie mnustwo bardzo słonego osadu

po przepalonym płynie to samo w katalizatorze zdjełem kolektor wydechowy i na drugim cylindrze ten sam osad

 

przy okazji sprzęgło alternatora do wymiany słyszalny szum przy gaszeniu silnika myślałem że to dwumasa się kończy

 

Jutro zabieram się za stronę dolotu rozrząd i demontaż głowicy

 

A tak na margineśie za 300zł to mechanik musiał by tak lubić swą pracę żeby robić to za tak mało za tyle to nawet turbiny nie odkręci

według mnie to ta robocizna jest warta co naj mniej 2tyś a serwis to aż strach pomyśleć na demontaż potrzeba ok 8 godzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz podalem Ci cene ktora kolega mechanik wzial za wymiane uszczelki pod glowice 2 lata temu ale w golfie 2 .I tak sobie napisalem . Tutaj w tym aucie jest wiecej rototy wiec cena wieksza. Ale bylo by milo gdyby taka cena byla. Pozdrawiam i zycze wesolych swiat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica wczoraj zdjęta dziś była sprawdzona na szczelność i niestety pęknięta w komoże wydechowej nadaje się tylko na złom

dowiedziałem się też że nie jest to jedyny przypadek być może wyszła jakaś wadliwa seria szukam teraz nowej

a jeszcze zapomniałem napisać turbina łańcuchy rozrządu prowadnice w stanie idealnym jednak warto wymieniać olej co 10tk

 

Wesołych świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo nie płaczę mam kilka aut więc mam czym jeździć zresztą zawsze chciałem troszkę wiecej pogrzebać sobie przy autku

więc moje pragnienie się spełniło he he co do głowicy to spokojnie mogłem tak jeździć aż się katalizator zapcha musiałem go dziś

całego wyczyścić bo był prawie zapchany czymś podobnym do zbrylonej soli wcześniej czy puźniej by się zapchał

Koszt głowicy regenerowanej ok 3tyś szukam tańszej plus uszczelki ok 1tyś i płyny ok 600zł więc troszkę ta zabawa kosztowna

dobrze że robię to sam chociaż na tym się zaoszczędzi napewno sporo

Pozdro i wesołych świąt

 

Witam ponownie autko dziś odpalone śmiga aż miło montaż nowej głowicy zają prawie 8 godzin

koszty części i płynów tylko 4000zł bo głowica rebenerowana a nie nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam dokładnie to samo w swojej. Na pozu żadnych objawów, auto jeździ bez roblemów, olej jest czyty, auto nie dymi, tempreatura jest ok, jedyne co zauwałyłem do ubytek płynu w zbiorniku wyrównawczym i to w ilości 1l na 800-1000km. Co mnie dziwi to fakt że auto się nie grzeje. Zawsze byłem przekoany że jak poleci uszczelka pod głowicą to nawet stojąc w korku tempreatura będzie rosła. Jedyny wzrost temperatury jaki zauważyłem to jadąć na trasie 160km/h na 6 biegu i przy obrotach 3,5-4 tys to wówczas rośnie temperatura, ale wystarzy zdjąć nogę z gazu i gwałtownie wraca do nowmy. Mechanicy nie są w stanie jednoznacznie powiedzieć mi co to jest. Jedne twierdzi że to są początki pęknięca uszczelki, inni stawiają na wyciek z chłodnicy, podczas pracy silnika i dlatego nie widać żadnych plam pod autem czy innych wycieków. Ja sam nie wiem co robić, czy brać się za uszczelkę, czy szukać wycieku z chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij szukać głowicy

zdejmij katalizator i wszystko będzie jasne zobaczysz w środku mnustwo osadu po płynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...