alkaspaw Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Czy ktoś z was wymieniał uszczelkę pod głowicą ? Jakie są koszty ? Od jakiegoś czasu zaczoł znikać mi płyn chłodniczy wycieków żadnych silnik nie dymi równo pracóje i co najbardziej dziwne po ostygnięciu silnika w układzie jest nadal małe nadciśnienie Kiedyś ubywało 1 litr na 700km teraz na 300km Sprawdziłem wszystkie elementy osprzętu silnika chłodzone przez układ oprócz uszczelki pod głowicą i turbiny bo też jest chłodzona a od czasu odkrycia ubytku ma trochę inny dźwięk Może ktoś się z tym spotkał bo już głupi się zrobiłem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 czesc. Mysle ze 300zl za robote + czesci (uszcelka , sruby , ewentualnie planowanie glowicy ) . Wiesz przy takim zuzyciu plynu (300kmi litr ) to jesli by byla uszczelka padnieta to on by strasznie kopcil na bialo. Najpierw posprawdzaj moze takie rzeczy ktore by wskzywaly na peknieta uszczelke a mianowicie czy masz bulgotanie w zbiorniku wyrownawczym, czy masz maslo na korku wlewu oleju, czy masz plyn w oleju i czy silnik sie grzeje. . Piszesz ze jak silnik ostygnie(nie chodzi) to masz nadcisnie w ukladzie to znaczy ze jak odkrecisz korek z chlodnicy (lub ze zbiorniczka wyrownawczego bo nie wiem jak tu jest ) to jest takie syczenie jak na goracym . jesli tak jest to moze wymien sam korek (moze sie nie otwierac) przy odpowiednim cisnieniu (chyba jest to 0,9-1,1 bara ) Wedlug mnie przy tak duzym zuzyciu musza byc wycieki na laczeniach wezy. No ale skoro piszesz ze nie ma to tak ma byc. Mozesz jeszcze zrobic pomiar cisnienia sprezanie i wtedy bedziesz tez wiedzial czy to uszczelka. Wiesz ja bym zaczal od wymiany korka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Właśnie dlatego już zgłupiałem od tego w oleju zero śladów wilgoci zbiorniczek żadnych osadów i większego ciśnienia niż normalnie przy rozgrzanym silniku. Temperatura też w normie Co do korka to założyłem buteleczkę po frugo na kruciec wylotowy aby sprawdzić czy nie wyrzuca i nie wyrzuca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Miałem ostatnio ciekawy przypadek w ciężarowym mercedesie. Płynu ubywało ale nie pojawiał się w żadnym innym miejscu. Uszczelka była wydmuchana i tylko na nagrzanym silniku pomału wywalało wodę na gorący blok silnika po czym od razu odparowywała. Ogrzewanie działa w porządku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 To też sprawdziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Moze jeszcze zobacz czy czasami nie cieknie z otworu technologicznego pompy wodnej (ten na dole pompy) Moze tam sa krople plynu.Juz pisales z e sprawdziles ale moze jeszcze raz sprawdz dobrze czy nie cieknie spod samej pompy wodnej. Jesli nie cieknie to prosze poszukac warsztatu co ma przyrazd do badania korkow i chlodnic (taka pompka ) i wtedy bedziesz na 100% wiedzial czy nie ma wyciekow i ewentualnie gdzie sa. MOze tez zrob pomiar cisnienia sprezanie zeby wykluczyc ewentualnie peknieta uszczelke wewnatrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Przy okazji sprawdź i wewnątrz pojazdu. Może jest nieszczelność na nagrzewnicy i płyn leci pod wykladzinę lub na nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Wszystko to sprawdziłem nawet sprawdzałem jak smakóją skropliny z klimatyzacji i nic wieczorem zabieram się za rozbieranie silnika Zacznę od turbiny i reszty osprzętu chłodzonego przez układ sprawdzę wszystko jeszcze raz jak nic nie wykryje to ściągam głowicę Zestaw uszczelek już zamówiony Zrobiłem jak napisałem wcześniej rozebrałem cały osprzęt po stronie wydechowej wnioski w turbinie mnustwo bardzo słonego osadu po przepalonym płynie to samo w katalizatorze zdjełem kolektor wydechowy i na drugim cylindrze ten sam osad przy okazji sprzęgło alternatora do wymiany słyszalny szum przy gaszeniu silnika myślałem że to dwumasa się kończy Jutro zabieram się za stronę dolotu rozrząd i demontaż głowicy A tak na margineśie za 300zł to mechanik musiał by tak lubić swą pracę żeby robić to za tak mało za tyle to nawet turbiny nie odkręci według mnie to ta robocizna jest warta co naj mniej 2tyś a serwis to aż strach pomyśleć na demontaż potrzeba ok 8 godzin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Wiesz podalem Ci cene ktora kolega mechanik wzial za wymiane uszczelki pod glowice 2 lata temu ale w golfie 2 .I tak sobie napisalem . Tutaj w tym aucie jest wiecej rototy wiec cena wieksza. Ale bylo by milo gdyby taka cena byla. Pozdrawiam i zycze wesolych swiat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Głowica wczoraj zdjęta dziś była sprawdzona na szczelność i niestety pęknięta w komoże wydechowej nadaje się tylko na złom dowiedziałem się też że nie jest to jedyny przypadek być może wyszła jakaś wadliwa seria szukam teraz nowej a jeszcze zapomniałem napisać turbina łańcuchy rozrządu prowadnice w stanie idealnym jednak warto wymieniać olej co 10tk Wesołych świąt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Nom to pozostaje tylko wspolczuc koledze taki zonk jeszcze na swieta ;( Jaki koszt glowicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Bardzo nie płaczę mam kilka aut więc mam czym jeździć zresztą zawsze chciałem troszkę wiecej pogrzebać sobie przy autku więc moje pragnienie się spełniło he he co do głowicy to spokojnie mogłem tak jeździć aż się katalizator zapcha musiałem go dziś całego wyczyścić bo był prawie zapchany czymś podobnym do zbrylonej soli wcześniej czy puźniej by się zapchał Koszt głowicy regenerowanej ok 3tyś szukam tańszej plus uszczelki ok 1tyś i płyny ok 600zł więc troszkę ta zabawa kosztowna dobrze że robię to sam chociaż na tym się zaoszczędzi napewno sporo Pozdro i wesołych świąt Witam ponownie autko dziś odpalone śmiga aż miło montaż nowej głowicy zają prawie 8 godzin koszty części i płynów tylko 4000zł bo głowica rebenerowana a nie nowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daz Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Mam dokładnie to samo w swojej. Na pozu żadnych objawów, auto jeździ bez roblemów, olej jest czyty, auto nie dymi, tempreatura jest ok, jedyne co zauwałyłem do ubytek płynu w zbiorniku wyrównawczym i to w ilości 1l na 800-1000km. Co mnie dziwi to fakt że auto się nie grzeje. Zawsze byłem przekoany że jak poleci uszczelka pod głowicą to nawet stojąc w korku tempreatura będzie rosła. Jedyny wzrost temperatury jaki zauważyłem to jadąć na trasie 160km/h na 6 biegu i przy obrotach 3,5-4 tys to wówczas rośnie temperatura, ale wystarzy zdjąć nogę z gazu i gwałtownie wraca do nowmy. Mechanicy nie są w stanie jednoznacznie powiedzieć mi co to jest. Jedne twierdzi że to są początki pęknięca uszczelki, inni stawiają na wyciek z chłodnicy, podczas pracy silnika i dlatego nie widać żadnych plam pod autem czy innych wycieków. Ja sam nie wiem co robić, czy brać się za uszczelkę, czy szukać wycieku z chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 17 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Zacznij szukać głowicy zdejmij katalizator i wszystko będzie jasne zobaczysz w środku mnustwo osadu po płynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daz Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Też tak przypuszczam, ale stawiam jeszcze na to że może to tylko uszczelka pod głowicą poleciała, a nie cała głowica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Justyna85 Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Jestem kolejnym przypadkiem , Pęknięta głowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.