Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Wymiana klocków i tarcz przód


Bombi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wymienial ktos z was klocki i tarcze z przodu w T30 ?

Jak sie do tego zabrac jakie klucze i jaka kolejnosc prac .

Dziekuje za pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymienial ktos z was klocki i tarcze z przodu w T30 ?

Jak sie do tego zabrac jakie klucze i jaka kolejnosc prac .

Dziekuje za pomoc .

 

Cześć

Wymieniałem i z przodu i z tyłu, wymiana jest banalna:

 

1. Podnośnik i odkręcasz koło (pod autko w celu zabezpieczenia podkładam drewniany pień - w razie czego :) )

2. Odkręcasz zacisk hamulca (bodajże klucz 14 i jest przykręcony dwoma śrubami), potem wyciągasz zacisk i stare klocki i zostaje ci taka "prowadnica" (tak to sobie nazwałem) zacisku, która nachodzi na tarczę i też odkręcasz abyś mógł zdjąć tarczę (klucz chyba 19 i też dwie śruby) - wszystko robiłem grzechotką.

3. Delikatnie pukasz w tarczę i powinna odejść - wyjmujesz zakładasz nową, przykręcasz "prowadnicę".

4. Oczyszczasz miejsce w którym chodzi klocek (też prowadnica :) ) i smarujesz delikatnie smarem miedziowym (UWAGA: inny smar się zapieka, koszt puszki około 25 zł) - chodzi o to, aby klocek odbijał i nie tarł w czasie jazdy gdy nie hamujemy.

5. Odkręcasz korek od płynu hamulcowego, wciskasz tłoczek zacisku, abyś można było założyć nowe klocki i po tym zabiegu je zakładasz. Skręcasz zacisk, przykręcasz koło i zabierasz się za drugą stronę.

6. Gdy już zrobisz wszystko, odpalasz samochód i pompujesz pedałem hamulca, wtedy mozesz zakręcić korek od płynu hamulcowego i jedziesz na test. Tylko przez pierwsze 200-300 km hamuj delikatnie, żeby ci się klocki nie zeszkliły - jak tak się stanie to musisz wymieniać na nowe.

 

Mam nadzieję, że mój opis ci pomoże

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Wymieniałem i z przodu i z tyłu, wymiana jest banalna:

 

1. Podnośnik i odkręcasz koło (pod autko w celu zabezpieczenia podkładam drewniany pień - w razie czego :) )

2. Odkręcasz zacisk hamulca (bodajże klucz 14 i jest przykręcony dwoma śrubami), potem wyciągasz zacisk i stare klocki i zostaje ci taka "prowadnica" (tak to sobie nazwałem) zacisku, która nachodzi na tarczę i też odkręcasz abyś mógł zdjąć tarczę (klucz chyba 19 i też dwie śruby) - wszystko robiłem grzechotką.

3. Delikatnie pukasz w tarczę i powinna odejść - wyjmujesz zakładasz nową, przykręcasz "prowadnicę".

4. Oczyszczasz miejsce w którym chodzi klocek (też prowadnica :) ) i smarujesz delikatnie smarem miedziowym (UWAGA: inny smar się zapieka, koszt puszki około 25 zł) - chodzi o to, aby klocek odbijał i nie tarł w czasie jazdy gdy nie hamujemy.

5. Odkręcasz korek od płynu hamulcowego, wciskasz tłoczek zacisku, abyś można było założyć nowe klocki i po tym zabiegu je zakładasz. Skręcasz zacisk, przykręcasz koło i zabierasz się za drugą stronę.

6. Gdy już zrobisz wszystko, odpalasz samochód i pompujesz pedałem hamulca, wtedy mozesz zakręcić korek od płynu hamulcowego i jedziesz na test. Tylko przez pierwsze 200-300 km hamuj delikatnie, żeby ci się klocki nie zeszkliły - jak tak się stanie to musisz wymieniać na nowe.

 

Mam nadzieję, że mój opis ci pomoże

 

Dzieki bardzo

A jakiej firmy załozyles do siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo

A jakiej firmy załozyles do siebie

 

Zakładałem TRW - Lucas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś jeszcze o paru szczegółach. Np.

-po zdemontowaniu zacisku należy wyjąć prowadnice - takie metalowe okrągłe trzpienie, które trzeba wyczyścić ze starego smaru i nałożyć nowego-tam nie potrzeba miedzianego.

-tłoczki trzeba kilka razy obkręcić w zacisku np. za pomocą żabki, a podczas tej czynności strzykaweczką prysnąć płyn hamulcowy pomiędzy gumową osłonkę a tłoczkiem i wtym samym czasie wciskamy tłoczek. Dla lepszego efektu czynność można powtórzyc 2-3 razy /wciskamy i wyciskamy tłoczek. Tylny jest wkręcany.

Jeśli zmieniamy tarcze, to należy przed zalożeniem nowej, dokładnie oczyścić piastę z rdzy i brudu. Nowa tarcza może inaczej dolegać do piasty a będzie się to objawiać "biciem-trzęsieniem kierownicy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś jeszcze o paru szczegółach. Np.

-po zdemontowaniu zacisku należy wyjąć prowadnice - takie metalowe okrągłe trzpienie, które trzeba wyczyścić ze starego smaru i nałożyć nowego-tam nie potrzeba miedzianego.

-tłoczki trzeba kilka razy obkręcić w zacisku np. za pomocą żabki, a podczas tej czynności strzykaweczką prysnąć płyn hamulcowy pomiędzy gumową osłonkę a tłoczkiem i wtym samym czasie wciskamy tłoczek. Dla lepszego efektu czynność można powtórzyc 2-3 razy /wciskamy i wyciskamy tłoczek. Tylny jest wkręcany.

Jeśli zmieniamy tarcze, to należy przed zalożeniem nowej, dokładnie oczyścić piastę z rdzy i brudu. Nowa tarcza może inaczej dolegać do piasty a będzie się to objawiać "biciem-trzęsieniem kierownicy"

 

No widzisz, człowiek uczy się całe życie :). Dzięki za info

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, człowiek uczy się całe życie :). Dzięki za info

 

Dziekuje wszystkim za pomoc .

Tarcze wymienione czas 1,5 h narazie wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja też wymieniłem w swiom t30 ale nie obyło się bez problemów. wymiana poszła szybko i sprawnie ale po tygodniu zaczelo coś piszczeć w lewym przodzie. zdiołem koło i okazało się że jedna z śrób trzymająca zacisk odkręciła się i wyleciała. dobrze że nie obie bo by było nie ciekawie. dziś jadę do serwisu po śróbę bo raczej ciężko bedzie coś dobrać. ciekawi mnie tylko czemu się wykręciła bo daję głowę że dwa razy je sprwadzałem czy są dobrze przykręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wczoraj również wymieniałem klocki z przodu!  Sama wymiana raczej prosta, ale  uwaga na dwie śruby trzymające zacisk z jarzmem. Są z bardzo delikatnego materiału ,u mnie przy próbie mocniejszego dokręcęnia , jedna ze śrub ukręciła się ! 

Tylko teraz mam problem ,ponieważ po wymianie klocków ,pedał hamulca przy mocnym wciśnięciu i trzymaniu  wpada w podłogę i hamulce są słabe! Natomiast po parokrotnym wciskaniu-podpompowaniu  go jest twardy i po chwili znowu wpada w podłogę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i najlepiej zaopatrzyć się w zestaw naprawczy i nowe tłoczki bo w większości będą zardzewiałe. No i warto mieć specjalną szczotkę do czyszczenia cylindrów tłoczków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat wymieniałem tarcze i klocki 3 dni temu.Śruby trzymające zacisk są tak miękkie,że obrabiają się przy odkręcaniu.Na tyle w dodatku są bardzo długie i w większości pewnie zapieczone(tak jak u mnie).Ciężko to cholerstwo wykręcić i trzeba się nakombinować.Niestety brakło czasu na przegląd tłoczków i cylinderków

Komplet 4 tarcz i klocków Brembo 950 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj również wymieniałem klocki z przodu!  Sama wymiana raczej prosta, ale  uwaga na dwie śruby trzymające zacisk z jarzmem. Są z bardzo delikatnego materiału ,u mnie przy próbie mocniejszego dokręcęnia , jedna ze śrub ukręciła się ! 

Tylko teraz mam problem ,ponieważ po wymianie klocków ,pedał hamulca przy mocnym wciśnięciu i trzymaniu  wpada w podłogę i hamulce są słabe! Natomiast po parokrotnym wciskaniu-podpompowaniu  go jest twardy i po chwili znowu wpada w podłogę !

 

masz zapowietrzone hamulce, musisz odpowietrzyć. Nie jeździj autem z niesprawnymi hamulcami.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko jak mogły się zapowietrzyć? Do wciskania tłoczków użyłem ściskacza przeznaczonego do wymiany klocków! Zbiorniczek płynu był zakręcony! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...