Bombi Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Witam Wymienial ktos z was klocki i tarcze z przodu w T30 ? Jak sie do tego zabrac jakie klucze i jaka kolejnosc prac . Dziekuje za pomoc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam Wymienial ktos z was klocki i tarcze z przodu w T30 ? Jak sie do tego zabrac jakie klucze i jaka kolejnosc prac . Dziekuje za pomoc . Cześć Wymieniałem i z przodu i z tyłu, wymiana jest banalna: 1. Podnośnik i odkręcasz koło (pod autko w celu zabezpieczenia podkładam drewniany pień - w razie czego ) 2. Odkręcasz zacisk hamulca (bodajże klucz 14 i jest przykręcony dwoma śrubami), potem wyciągasz zacisk i stare klocki i zostaje ci taka "prowadnica" (tak to sobie nazwałem) zacisku, która nachodzi na tarczę i też odkręcasz abyś mógł zdjąć tarczę (klucz chyba 19 i też dwie śruby) - wszystko robiłem grzechotką. 3. Delikatnie pukasz w tarczę i powinna odejść - wyjmujesz zakładasz nową, przykręcasz "prowadnicę". 4. Oczyszczasz miejsce w którym chodzi klocek (też prowadnica ) i smarujesz delikatnie smarem miedziowym (UWAGA: inny smar się zapieka, koszt puszki około 25 zł) - chodzi o to, aby klocek odbijał i nie tarł w czasie jazdy gdy nie hamujemy. 5. Odkręcasz korek od płynu hamulcowego, wciskasz tłoczek zacisku, abyś można było założyć nowe klocki i po tym zabiegu je zakładasz. Skręcasz zacisk, przykręcasz koło i zabierasz się za drugą stronę. 6. Gdy już zrobisz wszystko, odpalasz samochód i pompujesz pedałem hamulca, wtedy mozesz zakręcić korek od płynu hamulcowego i jedziesz na test. Tylko przez pierwsze 200-300 km hamuj delikatnie, żeby ci się klocki nie zeszkliły - jak tak się stanie to musisz wymieniać na nowe. Mam nadzieję, że mój opis ci pomoże Edytowane 3 Kwietnia 2012 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombi Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Cześć Wymieniałem i z przodu i z tyłu, wymiana jest banalna: 1. Podnośnik i odkręcasz koło (pod autko w celu zabezpieczenia podkładam drewniany pień - w razie czego ) 2. Odkręcasz zacisk hamulca (bodajże klucz 14 i jest przykręcony dwoma śrubami), potem wyciągasz zacisk i stare klocki i zostaje ci taka "prowadnica" (tak to sobie nazwałem) zacisku, która nachodzi na tarczę i też odkręcasz abyś mógł zdjąć tarczę (klucz chyba 19 i też dwie śruby) - wszystko robiłem grzechotką. 3. Delikatnie pukasz w tarczę i powinna odejść - wyjmujesz zakładasz nową, przykręcasz "prowadnicę". 4. Oczyszczasz miejsce w którym chodzi klocek (też prowadnica ) i smarujesz delikatnie smarem miedziowym (UWAGA: inny smar się zapieka, koszt puszki około 25 zł) - chodzi o to, aby klocek odbijał i nie tarł w czasie jazdy gdy nie hamujemy. 5. Odkręcasz korek od płynu hamulcowego, wciskasz tłoczek zacisku, abyś można było założyć nowe klocki i po tym zabiegu je zakładasz. Skręcasz zacisk, przykręcasz koło i zabierasz się za drugą stronę. 6. Gdy już zrobisz wszystko, odpalasz samochód i pompujesz pedałem hamulca, wtedy mozesz zakręcić korek od płynu hamulcowego i jedziesz na test. Tylko przez pierwsze 200-300 km hamuj delikatnie, żeby ci się klocki nie zeszkliły - jak tak się stanie to musisz wymieniać na nowe. Mam nadzieję, że mój opis ci pomoże Dzieki bardzo A jakiej firmy załozyles do siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Dzieki bardzo A jakiej firmy załozyles do siebie Zakładałem TRW - Lucas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Zapomniałeś jeszcze o paru szczegółach. Np. -po zdemontowaniu zacisku należy wyjąć prowadnice - takie metalowe okrągłe trzpienie, które trzeba wyczyścić ze starego smaru i nałożyć nowego-tam nie potrzeba miedzianego. -tłoczki trzeba kilka razy obkręcić w zacisku np. za pomocą żabki, a podczas tej czynności strzykaweczką prysnąć płyn hamulcowy pomiędzy gumową osłonkę a tłoczkiem i wtym samym czasie wciskamy tłoczek. Dla lepszego efektu czynność można powtórzyc 2-3 razy /wciskamy i wyciskamy tłoczek. Tylny jest wkręcany. Jeśli zmieniamy tarcze, to należy przed zalożeniem nowej, dokładnie oczyścić piastę z rdzy i brudu. Nowa tarcza może inaczej dolegać do piasty a będzie się to objawiać "biciem-trzęsieniem kierownicy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) Zapomniałeś jeszcze o paru szczegółach. Np. -po zdemontowaniu zacisku należy wyjąć prowadnice - takie metalowe okrągłe trzpienie, które trzeba wyczyścić ze starego smaru i nałożyć nowego-tam nie potrzeba miedzianego. -tłoczki trzeba kilka razy obkręcić w zacisku np. za pomocą żabki, a podczas tej czynności strzykaweczką prysnąć płyn hamulcowy pomiędzy gumową osłonkę a tłoczkiem i wtym samym czasie wciskamy tłoczek. Dla lepszego efektu czynność można powtórzyc 2-3 razy /wciskamy i wyciskamy tłoczek. Tylny jest wkręcany. Jeśli zmieniamy tarcze, to należy przed zalożeniem nowej, dokładnie oczyścić piastę z rdzy i brudu. Nowa tarcza może inaczej dolegać do piasty a będzie się to objawiać "biciem-trzęsieniem kierownicy" No widzisz, człowiek uczy się całe życie . Dzięki za info Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombi Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 No widzisz, człowiek uczy się całe życie . Dzięki za info Dziekuje wszystkim za pomoc . Tarcze wymienione czas 1,5 h narazie wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brandziol Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 ja też wymieniłem w swiom t30 ale nie obyło się bez problemów. wymiana poszła szybko i sprawnie ale po tygodniu zaczelo coś piszczeć w lewym przodzie. zdiołem koło i okazało się że jedna z śrób trzymająca zacisk odkręciła się i wyleciała. dobrze że nie obie bo by było nie ciekawie. dziś jadę do serwisu po śróbę bo raczej ciężko bedzie coś dobrać. ciekawi mnie tylko czemu się wykręciła bo daję głowę że dwa razy je sprwadzałem czy są dobrze przykręcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VASQUEZ Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Wczoraj również wymieniałem klocki z przodu! Sama wymiana raczej prosta, ale uwaga na dwie śruby trzymające zacisk z jarzmem. Są z bardzo delikatnego materiału ,u mnie przy próbie mocniejszego dokręcęnia , jedna ze śrub ukręciła się ! Tylko teraz mam problem ,ponieważ po wymianie klocków ,pedał hamulca przy mocnym wciśnięciu i trzymaniu wpada w podłogę i hamulce są słabe! Natomiast po parokrotnym wciskaniu-podpompowaniu go jest twardy i po chwili znowu wpada w podłogę ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 no i najlepiej zaopatrzyć się w zestaw naprawczy i nowe tłoczki bo w większości będą zardzewiałe. No i warto mieć specjalną szczotkę do czyszczenia cylindrów tłoczków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Ja akurat wymieniałem tarcze i klocki 3 dni temu.Śruby trzymające zacisk są tak miękkie,że obrabiają się przy odkręcaniu.Na tyle w dodatku są bardzo długie i w większości pewnie zapieczone(tak jak u mnie).Ciężko to cholerstwo wykręcić i trzeba się nakombinować.Niestety brakło czasu na przegląd tłoczków i cylinderków Komplet 4 tarcz i klocków Brembo 950 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Wczoraj również wymieniałem klocki z przodu! Sama wymiana raczej prosta, ale uwaga na dwie śruby trzymające zacisk z jarzmem. Są z bardzo delikatnego materiału ,u mnie przy próbie mocniejszego dokręcęnia , jedna ze śrub ukręciła się ! Tylko teraz mam problem ,ponieważ po wymianie klocków ,pedał hamulca przy mocnym wciśnięciu i trzymaniu wpada w podłogę i hamulce są słabe! Natomiast po parokrotnym wciskaniu-podpompowaniu go jest twardy i po chwili znowu wpada w podłogę ! masz zapowietrzone hamulce, musisz odpowietrzyć. Nie jeździj autem z niesprawnymi hamulcami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VASQUEZ Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Pytanie tylko jak mogły się zapowietrzyć? Do wciskania tłoczków użyłem ściskacza przeznaczonego do wymiany klocków! Zbiorniczek płynu był zakręcony! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.