Gość perzot Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Witam Jestem posiadaczem Micry K12 z 2003 roku (przebieg 140000) z silnikiem 1.2. Niedawno wymieniłem rozrząd ( na nieoryginalny - OSK), musiałem to zrobić ponieważ wyświetlał się błąd czujnika wałka rozrządu. Po wymianie pojawił się dodatkowo błąd czujnika wału korbowego. Oba czujniki wymienione. I wszystko byłoby OK, silnik pali na dotyk i pracuje jak pszczółeczka tylko że po dłuższym postoju (np. przez noc) po odpaleniu silnika przez ok. 15 sek. nie gaśnie kontrolka od ciśnienia oleju, zdąży wyświetlić błąd który znika jak zgaśnie kontrolka. Czujnik ciśnienia wymieniony. Po wpięciu się manometrem faktycznie przez kilkanaście sekund (czas zależy od długości postoju) nie ma ciśnienia a później na wolnych obrotach 1,5b na wysokich przeszło 3bary. Wygląd jakby olej ściekał z silnika i trzeba kilkunastu sekund żeby układ ponownie "nabić" olejem. Mój mechanik się poddał. Jakieś sugestie? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Witam Jestem posiadaczem Micry K12 z 2003 roku (przebieg 140000) z silnikiem 1.2. Niedawno wymieniłem rozrząd ( na nieoryginalny - OSK), musiałem to zrobić ponieważ wyświetlał się błąd czujnika wałka rozrządu. Po wymianie pojawił się dodatkowo błąd czujnika wału korbowego. Oba czujniki wymienione. I wszystko byłoby OK, silnik pali na dotyk i pracuje jak pszczółeczka tylko że po dłuższym postoju (np. przez noc) po odpaleniu silnika przez ok. 15 sek. nie gaśnie kontrolka od ciśnienia oleju, zdąży wyświetlić błąd który znika jak zgaśnie kontrolka. Czujnik ciśnienia wymieniony. Po wpięciu się manometrem faktycznie przez kilkanaście sekund (czas zależy od długości postoju) nie ma ciśnienia a później na wolnych obrotach 1,5b na wysokich przeszło 3bary. Wygląd jakby olej ściekał z silnika i trzeba kilkunastu sekund żeby układ ponownie "nabić" olejem. Mój mechanik się poddał. Jakieś sugestie? pozdrawiam może olej o wyższej lepkości zastosuj.np10w40.Poza tym może luzy na pierścieniach?Bo zakładam ze łancuch wymieniony wraz z napinaczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość perzot Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 może olej o wyższej lepkości zastosuj.np10w40.Poza tym może luzy na pierścieniach?Bo zakładam ze łancuch wymieniony wraz z napinaczem. Dokladnie takim olejem zalalem (mobil 10W40) do tego filtr oryginalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaw-8 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Dokladnie takim olejem zalalem (mobil 10W40) do tego filtr oryginalny. Dokladnie takim olejem zalalem (mobil 10W40) do tego filtr oryginalny. A może tak, wymiana oleju gdzie wchodzi 3 litry i zalać ok 200 ml do filtra oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.