Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gorące tarcze hamulcowe


Gość polikasa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś przejrzałem wszystkie tematy dotyczące QQ i w sumie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a polega o na tym, że w listopadzie 2011 roku a ASO był robiony drugi przegląd mojego QQ ( 1,6 benzyna , 2009 r). Przegląd obejmował między innymi sprawdzenie hamulców: klocki, tarcze nawet płyn rewelacja. Zaraz po tym przeglądzie zmieniłem opony na zimówki na mniejszych felgach z 18 na 16 cali i zauważyłem, że wzrosło spalanie gdzieś o niecały litr. Dorobiłem sobie ideologie typu inna opona , większe opory toczenia, zima, zimno, śnieg, no są powody tego stanu. Ale przyszła wiosna opony znowu wiosenne na alusach, ale spalanie do tego co było przed tym przeglądem nie powróciło gdzieś około 0,5 litra więcej. Wiec przy okazji wizyty w ASO teraz przed świętami w związku z inną drobną awarią kazałem przeprowdzić diagnostyke pracy silinika. Wynik rewelacyjny. Wracając do domu myślałem co się dzieje może noga zrobiła mi się cięższa. Ale po powrocie do domu dotknałem tarcz hamulcowych a one wszystkie cztery gorące. Następnie nazajutrz robie test, cztery kilometry bez użycia hamulca a tarcze gorące. Chce wyjaśnić że tarcze są gorące ale można je dotknącnie parząc dłoni. Proszę o radę co jest bo świętach chce jechać do ASO i chce być partnerem do dyskucji na temat tego stanu rzeczy. Za rady i opinie dziękuje. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ręczny jest zaciągnięty? :P Oczywiście, żartuję, ale mam znajomą, która całą Warszawę przejechała na ręcznym i dziwiła się czemu samochód jest taki zamulony, a gdy wyszła z samochodu zobaczyła, że tarcze są rozgrzane do czerwoności...

Ręczny trzymał by tylko tył,a tu wszystki gorące.Zablokowane wszystkie klocki ?też mało prawdopodobne.Może modół ESP ma jakiś błąd i przyblokowuje kola??? Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak CI kolega napisal trzymaja klocki jak sie grzeja tarcze. Zrob to jak najszybciej bo pojda lozyska w piastach i koszt to duzy. Moze wez sciagnij klocki i dobrze oczysc tam gdzie klocek chodzi w zacisku i . Poza tym kup sobie taki smar w szszettkach do hamulcow (ja dalem 2,5 ) i posmaruj te miejsca. . Oczywiscie przod i tyl tak zrob. Jeszcze sprawdz czy dobrze sa odpowietrzone hamulce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak CI kolega napisal trzymaja klocki jak sie grzeja tarcze. Zrob to jak najszybciej bo pojda lozyska w piastach i koszt to duzy. Moze wez sciagnij klocki i dobrze oczysc tam gdzie klocek chodzi w zacisku i . Poza tym kup sobie taki smar w szszettkach do hamulcow (ja dalem 2,5 ) i posmaruj te miejsca. . Oczywiscie przod i tyl tak zrob. Jeszcze sprawdz czy dobrze sa odpowietrzone hamulce .

Ale wszystkie 4 tarcze jednocześnie zablokowane przez klocki????Nie sadzisz że to baaardzo dziwne?Pozatym ma gwarancję,niech to sprawdzą.I to szybko. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej niż pewne, że zaciski nie odbijają do końca i trzymają klocki. O tym świadczyć może także nadmierne zużycie paliwa.

Samochód masz na gwaracji więc udaj się jak najszybciej do ASO i zgłoś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Podczas drugiego przeglądu powinien być wymieniany płyn hamulcowy, może masz za wysoki poziom i tłoczki nie odbijają po zahamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Raczej koledzy mają rację - zaciski nie odbijają i stąd pojawia się tarcie i temperatura. Chyba, że ktoś wymieniał tarcze, Bo może zostały zamontowane tarcze niewentylowane, które dużo szybciej się grzeją - wentylowane poprzecznie posiadają "szparę" między tarczami tak jak te - tarcze hamulcowe TRW, ale to raczej o tym byś od razu wspomniał...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co wiadomo co i jak? Mi też ostatnio wzrosło spalanie o około 1,5 l po wymianie przednich klocków i tarcz. Nie sprawdzałem jeszcze tylko, czy tarcze są gorące po jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Podczas drugiego przeglądu powinien być wymieniany płyn hamulcowy, może masz za wysoki poziom i tłoczki nie odbijają po zahamowaniu.

Poziom płynu hamulcowego nie ma związku z "odbijaniem" tłoczków!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...