Loopezik Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Witam. Padł mi silnik i muszęgo wymienić. Pytanie na co zwrócić uwagę przy zakupie silnika 2.0 TD do tego auta? Czy pasują wszystkie z p11? (np. 1998 r., bo taki mam na oku) Jakie powinno być ciśnienie w cylindrach? Z góry dzięki za wszystkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 nie ma złotego środka żeby kupić coś dobrego . Jakie jest ciśnienie w CD2T to sprawdź sobie w manualu ale najważniejsze żeby była jak najmniejsza rozbieżność między cylindrami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Ok. Ciśnienie powinno wynosić 31,5 bar, dopuszczalne 24,5, różnica pomiędzy cylindrami max 4,9. A jak sprawdza się ciśnienie? Sorry za pytanie, ale wykręcamy wtryski, tak? kręcimy i czytamy z miernika? I jak z pasowaniem silników, każdy powinien pasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saf Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zalezy od kogo kupujesz,nie kazdy chce zyby bawic sie w wykrecanie wtrysków,niektóre firmy udzielają gwarancji rozruchowej na na kupiny silnik,ale takie silniki kosztują więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Musisz zobaczyc jaki ma osprzet bo Ty masz boscha (p11.144) a z 1998r moze byc Zexel i nie wiem czy komputer bedzie taki sam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 (edytowane) Wykręca się wtryskiwacze wszystkie, i po kolei w otwory wkręca się manometr dostępny w dobrych sklepach motoryzacyjnych, a w agromach już napewno dostępnych, koszt do 200zł, następnie włancza się rozrusznik i patrzy się na zegar do ilu bije na każdym z cylindrów, następnie leje się do każdego cylindra ok 5-10cm3 oleju, i znów powtórka z rozrusznikiem, jeżeli ciśnienie wzrośnie w znacznym stopniu, czyli olej uszczelnił przedmuchy=silnik ma przedmuchy=zużyty silnik. Nie mam pojęcia jak to zrobisz na silniku bez skrzyni na szrocie, bo gdzie rozrusznik? trzeba brać z gwarancją rozruchową, i w razie gwarancji sprzedawcy, powinien przyjąć silnik z powrotem oddać kase i zwrócić za montaż. Czujniki i pompę można poprzekładać, pasuje, słupek silnika jest ten sam. Edytowane 5 Kwietnia 2012 przez bobytempelton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Silnik jest w budzie jeszcze, można nawet pojeździć, tylko też się zastanawiam, czy gość się zgodzi na badanie ciśnień. A jak tam jest pompa zexel a ja mam boscha, to jak wezmę goły słupek i założę swoją pompę, to powinno śmigać? Poniżej zdjęcia. Silnik mój: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10aedaac43281650.html Silnik do kupienia: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1824699b4c532f42.html Pompy wyglądaja podobnie, ale różni się trochę pokrywa zaworów, czy to problem? Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez Loopezik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 ciśnienie się sprawdza wkręcając końcówkę w gniazda po świecach. to jeden i ten sam silnik tylko że twój jest z roczników po 2000roku a tamten przed 2000 rokiem , ale to to samo różnią się tylko pokrywą zaworową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Czyli pompa też będzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Jak silnik jest jeszcze w nadwoziu to masz ułatwione zadanie. Odpal, posłuchaj jak chodzi, zobacz czy nie dymi, pojeździj troche i będziesz wiedział czego jest wart, tym bardziej że znasz już ten silnik. Zwróć też uwagę na uszczelke pod głowicą, poobserwuj zbiornik płynu chłodzącego czy nie ma tam bąbli powietrza lub oleju. To tak jakbyś kupował samochód. Przy kupnie samochodu też raczej nie sprawdza się ciśnienia cylindrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bula Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Jakieś 2 lata temu zmieniałem silnik z rocznika 2000 (P11.144 anglik) do mojego P11 (1997). Przełożyłem swój osprzęt (pompa - inne końcówki elektryczne, wtryski, czujnik wału) i do tej pory śmigam bezproblemowo. Był tylko jeden problem - impulsator (czy jakoś tak się to nazywało) - na dolnym kole z rozrządu w silniku P11.144 był impulsator z 4 wypustkami a w moim P11 był impulsator z 2 wypustkami i musiałem do nowszego silnika przełożyć impulsator ze starego. (inaczej silnik głupiał na wolnych obrotach - podłączony komputer pokazywał na wolnych obrotach ok 1400 obrotów z poczwórnym impulsatirem). W razie czego posiadam cały stary silnik z pękniętą głowicą (złożony), pompą Boscha i wtryskami (bez sterującymi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Oj nie wiem czy silnik z Zexlem podejdzie do boscha O ile się nie mylę to jest różnica w średnicy wtryskiwaczy, no i sprawa oczywista to osprzęt inny Co do silników z boschem to te z 2001 miały lekie zmiany w osprzęcie w postaci usunięcia czujnika podciśnienia i jakiegoś obok filtra paliwa (zawodnienia czy czegoś innego) Ja do swojego z 2001 robiłem przekładkę z angola 99 i wsio pasowało, tak że braki tych czujników nie są problemem. Zmiany też były w samej pokrywie zaworów. Po za kolorem to jest też innej budowy, ma inną zupełnie uszczelkę i profil niż starsze CD20T Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Musisz kolego zobaczyc jaki to osprzet dokladnie . Poznasz to np. po przeplywce. Bosch jest 4 lub 5 przwewodowa a zexel 3 przewodowa . I tu jest pierwsza roznica . Druga roznica bedzie taka jesli ten silnik co masz kupic jest zexela i chcialbys go wsadzic bez niczego to musisz zauawazyc ze zexel ma jeszcze czujnik polozenia walka rozrzadu (blad nr 11) i jak go podlaczysz do instalacji skoro w boschu nie ma tej wtyczki do tego czujnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Loopezik Trochę ci namieszałem. Tak jak ci pisze Gawa Ten silnik podejdzie co chcesz kupić Jest on z przed 2000 Twój po. Z tym zexlem to chodziło mi tylko o to, abyś nie brał takiego, jak ewentualnie ten okazałby się padliną. Posprawdzaj mu ciśnienie i zobacz przede wszystkim czy czapa nie jest walnięta Zajrzyj też pod spód czy oliwa nie kapie z miski lub czy nie jest ona już spawana. Najczęściej koroduje w okolicach wydechu, bo po prostu się tam przepala od niego Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Ok, kupiłem. Jak poskładam do kupy to napiszę co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.