dbdariusz Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Witam. Coś nie tak jest z wycieraczkami. Zaczęło strasznie wolno chodzić. Raz mi już w ogóle stanęły. Problem nagle zniknął i nadal sie pojawił. Jakiś czujnik czy co pada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Nie wiadomo jakim jeździsz samochodzikiem i jaki model. Ja najpierw bym się zainteresował mechanizmem. Najprawdopodobniej zaciera sie i przytrzymuje trzpienie. Może wystarczy oczyścić i przesmarować cały mechanizm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 prawdopodobnie zaciera się powoli zespół napędowy - trzeba zajrzeć do silniczka i przekładni, czasem zwykłe przesmarowanie pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dbdariusz Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Jak się do tego dobrać i co konkretnie przesmarować? Ma ktoś może jakieś zdjęcia tego, bo na forum nie znalazłem. Dzięki z góry Nissan Note 1.5 dCi Próbowałem te plastki zdjąć, ale nie dałem rady Może ktoś fotke trzasnać lub powiedzieć co odkręcić lub pociągnać aby dobrać się do mechanizmu. dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 (edytowane) Dariusz ,zdejmowałem te plastiki...dawno jak wygłuszałem autko.... Postaram sobie przypomnieć co i jak: Otóż,musisz zdjąć plastikowe zaślepki z ramion i odkręcić nakrętki,a następnie zdjąć ramiona,odłącz ,tylko delikatnie!gumowy łącznik uszczelki szyby,łączy się on z tym plastikowym podszybiem.Dla tego ostrożnie,bo w tym łączniku jest spinka plastikowa,która lubi się ułamać! W plastikowym podszybiu na wysokości kolumn znajdują się dwie śrubki ,wykręć je.Pod podszybiem masz chyba 5 zacisków które trzymają to podszybie,zdejmij je.Po tych czynnościach powinno wszystko wyjść odsłaniając mechanizm wycieraczek. Powodzenia Edytowane 7 Kwietnia 2012 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dbdariusz Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 kurde mógłbyś trzasnąć fotki? Boje się że połamie to dziadostwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 No kurde nie mam fotek... Połamać raczej nie połamiesz a fotki nic nie dadzą,nie zobrazuję Ci jak masz zdejmować uszczelki,musisz sam do tego swoją delikatnością dojść.Te zaciski są sprężynowe,tzeba je odchylić żeby zluzowały,jak to zrobisz to poczujesz że odchodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dbdariusz Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 dałem rade. Nasmarowałem działa póki co ale nie tak jak kiedyś ... pewnie silnik pada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 No to fajnie ,ze się przydałem A jakby co to już wiesz ,a sinik na alledrogo kosztuje parę groszy i już sobie poradzisz bez serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dbdariusz Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 (edytowane) no jednak niestety ale nie pomogło znowu zwolniło. teraz kupic silnik trzeba. nie takie groszke 250 zł i to używany. Pytanie czy w ogóle jest sens kupować uzywke.. na allegro nie widze w ogóle nowych Chyba trzeba silnik no nie Edytowane 24 Kwietnia 2012 przez dbdariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 sparwdź wszystkie połaczenia, żeby następnego znowu nie zatrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Dariusz.podzwoń do szrociarzy i popytaj o cały mechanizm,może za te same pieniądze kupisz prawie nową używkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dbdariusz Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Rozebrałem raz jeszcze. Tym razem wyciągnąłem mechanizm. Okazało się że jednak silnik działa poprawnie Mechanizm natomiast bardzo ciężko się ruszał... wręcz nie . Zrobiłem więc tak jak ktoś w innym wątku tj. spróbowałem to rozłożyć na części pierwsze. Kupiłem szczotke do rurek miedzianych 15 mm, papier ścierny 500, szczotke dzruciana, smar. Najpierw odkręciłem od mechanizmu silnik. Nie miałem czasu na moczenie mechanizmu w nafcie więc najpierw zdjąłem tam przy gwintach przy wycieraczkach zaślepke, później 2 podkłąki i zalałem wd40. Odczekałem chwile i udało mi się po prostu sworznie wybić błotkiem. Uważajcie aby nie uszkodzić gwintu najlepiej uderzać np przed deske. Po wybiciu przeczyściłem szczotką do rurek - kupe syfu tam było Sworzeń przeczyściłem papierem. Szczotką całość no i nasmarowałem sworzeń i założyłem. Chodzi leciutko Założyłem wszystko spowrotem i odpaliłem i działa jak nowe Ważna uwaga. Pamiętajcie aby przed założeniem silnika właczyć go i uruchomić wycieraczki aby się ustawił na pozycji początkowej. Mechanizm trzeba ustawić tak aby po uruchomieniu wycieraczki w dobrą strone się ruszały Potestujcie przed skręceniem całości bo ja musiałem wszystko jeszce raz rozbierać hehe powodzenia 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Co to jednak znaczy perswazja waluty :rolleyes: I słusznie zrobiłeś,plusik dla Ciebie za decyzję,udaną zresztą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareke Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Witam. I mnie dopadła awaria wycieraczek. Dokładnie to samo , lecz dzięki dokładnemu opisowi całej operacji , pozwoliło mi zaoszczędzić kupę kasy (ponad 700 zł silnik + mechanizm). Przygotowania do sobotniej operacji , skład 3 osobowy , tzn ja jako osoba , która najmniej potrafi. Pracę zacząłem od zdjęcia plastikowych spinek ( 2 połamałem) i wykręcenia 2 śrubek. Zdjęcie osłony plastikowej i mamy pacjenta jak na dłoni. Na mechanizmy polało się sporo środków typu WD-40 itp.W trakcie przerwy pełna dyskusja i omawianie tego prostego zabiegu( nikt z nas nie wiedział co nas będzie czekać). Odkręcamy śruby utrzymujące silnik i mechanizm wycieraczek , odpinamy kostkę. Ściągamy zaślepki , gumowe okrągłe uszczelki , sworzeń nr 1 po delikatnym wybiciu wychodzi i na tym koniec. Kolejny sworzeń nr 2 to totalna porażka, walczymy z nim ponad 30 minut . Smary , płyny , szczypce itp. Do akcji użyto 3 kg młota , ledwo się poruszył. Na koniec przy pomocy imadła , udało się , o dziwo nic nie zniszczono. Sworzeń ten w porównaniu z tym pierwszym wygląda naprawdę fatalnie , zardzewiały jakiś "opuchnięty" , wżery , szok. Ale mamy to porozkładane , do pracy rusza papier ścierny , szczotka druciana , różne pilniki. Wszystko jeszcze zostaje spryskane płynami usuwającymi niewidzialną dla oka korozję. Na koniec posmarowanie specjalnym smarem i złożenie . Nadmienię może tylko ,że fajnym przyrządem do ściągania wycieraczek ze sworzni jest taki ściągacz z 3 ramionami. http://allegro.pl/sc...2544078665.html Trzeba tylko uważać na ustawienie wycieraczek , jak słusznie zaznaczył wcześniej kolega. Połamane 2 spinki zastąpiłem plastikowymi ściągaczami , zobaczymy jak się spiszą , a ja przy okazji dokupię gdzieś te połamane. Trwało to wszystko , około 4 godz. , wiem też , że sam nie podjąłbym się takiej naprawy. Wycieraczki chodzą wspaniale , cytrynówka wszystkim na koniec smakowała , dyskusje ciągnęły się przez jeszcze jakiś czas . Wklejam zdjęcie ze schematem wycieraczek i zaznaczonymi sworzniami. Może od siebie dodam tylko , że jak ktoś zauważy jakieś dziwne objawy ze spowalnianiem wycieraczek , chwilowym zatrzymaniem , czy też dziwnym ułożeniem ramion po zakończonym cyklu , to niech tego nie lekceważy , tak jak ja zrobiłem to wcześniej . Nie jestem mechanikiem więc mój opis nie jest fachowy. Dziękuję Wszystkim , którzy wcześniej opisali i podpowiedzieli co należy zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinJ Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 No i mnie to też dopadło Postaram się w weekend za to zabrać. Na razie pierwszy problem to zdjęcie samych ramion wycieraczek - musze poszukać ściągacza do łożysk. Jakieś wskazówki jeszcze przed rozwalaniem całości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 (edytowane) Witam Moje wycieraczki pracuja chyba z prawidlową predkoscia jednak dzisiaj uslyszalem ze przy pracy ich pojawil sie dziwny dzwiek cos takiego jak chrupanie macie jekies sugestie dlaczego pojawil sie ten dzwiek? Dariusz ,zdejmowałem te plastiki...dawno jak wygłuszałem autko.... Postaram sobie przypomnieć co i jak: Otóż,musisz zdjąć plastikowe zaślepki z ramion i odkręcić nakrętki,a następnie zdjąć ramiona,odłącz ,tylko delikatnie!gumowy łącznik uszczelki szyby,łączy się on z tym plastikowym podszybiem.Dla tego ostrożnie,bo w tym łączniku jest spinka plastikowa,która lubi się ułamać! W plastikowym podszybiu na wysokości kolumn znajdują się dwie śrubki ,wykręć je.Pod podszybiem masz chyba 5 zacisków które trzymają to podszybie,zdejmij je.Po tych czynnościach powinno wszystko wyjść odsłaniając mechanizm wycieraczek. Powodzenia mozesz napisac czy zdejmowanie gumowych uszczelek zaczac od szyby czy od podszybia? Edytowane 11 Marca 2013 przez Moby7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Raczej nie ma znaczenia,chociaż lepiej zdejmować jak jeszcze wszystko jest przykręcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość note1.4 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) Na mnie też przyszedł czas. Od jakiegoś czasu wycieraczki chodziły coraz wolniej, potem po zejściu w dół jakby "drgały". W końcu zaczęły się zatrzymywać na środku szyby. Silniczek nowy - do dostania tylko oryginalny (i to tylko w komplecie z całym mechanizmem wycieraczek) w ASO 1300zł + robocizna (!). To skłoniło mnie do poszukiwania alternatywnych sposobów naprawy. Na portalach aukcyjnych niestety brak używek. Znalazłem nieduży zakład elektromechaniki samochodowej na Mokotowie. Po demontażu okazało się, ze silniczek na szczęście jest zdrowy, ale sam mechanizm wycieraczek strasznie skorodowany i zapieczony. Ze względu na brak używek trzeba było naprawić mechanizm. Po odrdzewieniu, przesmarowaniu i złożeniu - działa gładko i cicho jak nigdy wcześniej. Jak ktoś ma podobny problem w okolicach Wawy - mogę podać namiar na zakład. Edytowane 21 Listopada 2013 przez note1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinJ Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Taką robotę można zrobić samodzielnie - nie jest to trudne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość note1.4 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Trzeba mieć ściągacz do sworzni/wycieraczek. W dodatku mój mechanizm był tak skorodowany, ze dwóch mechaników męczyło się ok. 2h z jego demontażem i przesmarowaniem. Nie wiem skąd w miarę nowym i garażowanym samochodzie tak skorodowaney element?. Zmontowanie układu było już przyjemnością. Ja sam bym się nie zdecydował wykonać naprawę za te chyba 150zł, ale kto ma większe zacięcie do majsterkowania i przede wszystkim - narzędzia, pewnie będzie w stanie taka naprawę wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 (edytowane) Nie trzeba mieć ściągacza.Ale ktoś kto nigdy nie ściągał ramion wycieraczek ,może mieć problemy.Trzeba odkręcić nakrętki i mocno u podstawy rozruszać góra dół jednocześnie ciągnąc. Sworzeń jest stożkiem i puści prędzej ....lub później Sam mechanizm to o ile pamiętam trzy nakrętki.oczywiście jeszcze podszybie ,ale to proste. Edytowane 12 Grudnia 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinJ Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 (edytowane) Bez ściągacza się da, ale z nim jest dużo łatwiej i przyjemniej. Po okolo poltorej roku czasu po raz kolejny akcja serwisowa - znow to samo - zapieczony, zasyfiony sworzeń nr 2 czyli ten w srodku samochodu. Ten skrajny czysty jak łza, a ten srodkowy - syf, rdza, wżery itp. Czyszczenie, polerowanie, smarowanie - chodzi jak nowe. Cos wydaje mi sie, ze bedzie to coroczna robota, jak wymiana oleju w silniku ... Mysle, czy nie da sie tego bardziej uszczelnic - jakies Oringi czy coś? Edytowane 24 Maja 2015 przez MarcinJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Nie przerabiałem tematu mechanizmu wycieraczek, odpukać, w żadnym z dotychczas posiadanych samochodach. Ale z tego co pisze przedmówca wydaje mi się że to nie jest normalne by co 1,1/2 roku przerabiać temat wymiany, naprawy czy regeneracji mechanizmu tychże. Nie da się tego jakoś zabezpieczyć...????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomdef Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Hi, u mnie również pojawił się problem z wycieraczkami. Na wszystkich prędkościach wycieraczki działają tak samo wolno i dodatkowo wolniej niż zwykle na najwolniejszym trybie (jednak bez dziwnych dźwieków). Czy Wasze objawy były podobne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.