Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wycieraczki zwolniły


dbdariusz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Coś nie tak jest z wycieraczkami. Zaczęło strasznie wolno chodzić. Raz mi już w ogóle stanęły. Problem nagle zniknął i nadal sie pojawił. Jakiś czujnik czy co pada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo jakim jeździsz samochodzikiem i jaki model. Ja najpierw bym się zainteresował mechanizmem. Najprawdopodobniej zaciera sie i przytrzymuje trzpienie. Może wystarczy oczyścić i przesmarować cały mechanizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie zaciera się powoli zespół napędowy - trzeba zajrzeć do silniczka i przekładni, czasem zwykłe przesmarowanie pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się do tego dobrać i co konkretnie przesmarować? Ma ktoś może jakieś zdjęcia tego, bo na forum nie znalazłem. Dzięki z góry

 

Nissan Note 1.5 dCi

 

Próbowałem te plastki zdjąć, ale nie dałem rady :) Może ktoś fotke trzasnać lub powiedzieć co odkręcić lub pociągnać aby dobrać się do mechanizmu. dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dariusz ,zdejmowałem te plastiki...dawno :D jak wygłuszałem autko....

Postaram sobie przypomnieć co i jak:

Otóż,musisz zdjąć plastikowe zaślepki z ramion i odkręcić nakrętki,a następnie zdjąć ramiona,odłącz ,tylko delikatnie!gumowy łącznik uszczelki szyby,łączy się on z tym plastikowym podszybiem.Dla tego ostrożnie,bo w tym łączniku jest spinka plastikowa,która lubi się ułamać!

W plastikowym podszybiu na wysokości kolumn znajdują się dwie śrubki ,wykręć je.Pod podszybiem masz chyba 5 zacisków które trzymają to podszybie,zdejmij je.Po tych czynnościach powinno wszystko wyjść odsłaniając mechanizm wycieraczek.

Powodzenia :D

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurde nie mam fotek...

Połamać raczej nie połamiesz a fotki nic nie dadzą,nie zobrazuję Ci jak masz zdejmować uszczelki,musisz sam do tego swoją delikatnością dojść.Te zaciski są sprężynowe,tzeba je odchylić żeby zluzowały,jak to zrobisz to poczujesz że odchodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie ,ze się przydałem :D A jakby co to już wiesz ,a sinik na alledrogo kosztuje parę groszy i już sobie poradzisz bez serwisu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no jednak niestety ale nie pomogło znowu zwolniło. teraz kupic silnik trzeba.

 

nie takie groszke 250 zł i to używany.

 

Pytanie czy w ogóle jest sens kupować uzywke.. na allegro nie widze w ogóle nowych

 

Chyba trzeba silnik no nie

Edytowane przez dbdariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dariusz.podzwoń do szrociarzy i popytaj o cały mechanizm,może za te same pieniądze kupisz prawie nową używkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem raz jeszcze. Tym razem wyciągnąłem mechanizm. Okazało się że jednak silnik działa poprawnie :) Mechanizm natomiast bardzo ciężko się ruszał... wręcz nie :). Zrobiłem więc tak jak ktoś w innym wątku tj. spróbowałem to rozłożyć na części pierwsze. Kupiłem szczotke do rurek miedzianych 15 mm, papier ścierny 500, szczotke dzruciana, smar. Najpierw odkręciłem od mechanizmu silnik. Nie miałem czasu na moczenie mechanizmu w nafcie więc najpierw zdjąłem tam przy gwintach przy wycieraczkach zaślepke, później 2 podkłąki i zalałem wd40. Odczekałem chwile i udało mi się po prostu sworznie wybić błotkiem. Uważajcie aby nie uszkodzić gwintu :) najlepiej uderzać np przed deske. Po wybiciu przeczyściłem szczotką do rurek - kupe syfu tam było :) Sworzeń przeczyściłem papierem. Szczotką całość no i nasmarowałem sworzeń i założyłem. Chodzi leciutko :) Założyłem wszystko spowrotem i odpaliłem i działa jak nowe :) Ważna uwaga. Pamiętajcie aby przed założeniem silnika właczyć go i uruchomić wycieraczki aby się ustawił na pozycji początkowej. Mechanizm trzeba ustawić tak aby po uruchomieniu wycieraczki w dobrą strone się ruszały :) Potestujcie przed skręceniem całości bo ja musiałem wszystko jeszce raz rozbierać hehe ;)

 

powodzenia

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jednak znaczy perswazja waluty :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

I słusznie zrobiłeś,plusik dla Ciebie za decyzję,udaną zresztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. I mnie dopadła awaria wycieraczek. Dokładnie to samo , lecz dzięki dokładnemu opisowi całej operacji , pozwoliło mi zaoszczędzić kupę kasy (ponad 700 zł silnik + mechanizm).

Przygotowania do sobotniej operacji , skład 3 osobowy , tzn ja jako osoba , która najmniej potrafi. Pracę zacząłem od zdjęcia plastikowych spinek ( 2 połamałem) i wykręcenia 2 śrubek. Zdjęcie osłony plastikowej i mamy pacjenta jak na dłoni. Na mechanizmy polało się sporo środków typu WD-40 itp.W trakcie przerwy pełna dyskusja i omawianie tego prostego zabiegu( nikt z nas nie wiedział co nas będzie czekać). Odkręcamy śruby utrzymujące silnik i mechanizm wycieraczek , odpinamy kostkę. Ściągamy zaślepki , gumowe okrągłe uszczelki , sworzeń nr 1 po delikatnym wybiciu wychodzi i na tym koniec.

Kolejny sworzeń nr 2 to totalna porażka, walczymy z nim ponad 30 minut . Smary , płyny , szczypce itp. Do akcji użyto 3 kg młota , ledwo się poruszył. Na koniec przy pomocy imadła , udało się , o dziwo nic nie zniszczono. Sworzeń ten w porównaniu z tym pierwszym wygląda naprawdę fatalnie , zardzewiały jakiś "opuchnięty" , wżery , szok. Ale mamy to porozkładane , do pracy rusza papier ścierny , szczotka druciana , różne pilniki. Wszystko jeszcze zostaje spryskane płynami usuwającymi niewidzialną dla oka korozję. Na koniec posmarowanie specjalnym smarem i złożenie .

Nadmienię może tylko ,że fajnym przyrządem do ściągania wycieraczek ze sworzni jest taki ściągacz z 3 ramionami.

 

http://allegro.pl/sc...2544078665.html

 

Trzeba tylko uważać na ustawienie wycieraczek , jak słusznie zaznaczył wcześniej kolega. Połamane 2 spinki zastąpiłem plastikowymi ściągaczami , zobaczymy jak się spiszą , a ja przy okazji dokupię gdzieś te połamane. Trwało to wszystko , około 4 godz. , wiem też , że sam nie podjąłbym się takiej naprawy. Wycieraczki chodzą wspaniale , cytrynówka wszystkim na koniec smakowała , dyskusje ciągnęły się przez jeszcze jakiś czas . Wklejam zdjęcie ze schematem wycieraczek i zaznaczonymi sworzniami. Może od siebie dodam tylko , że jak ktoś zauważy jakieś dziwne objawy ze spowalnianiem wycieraczek , chwilowym zatrzymaniem , czy też dziwnym ułożeniem ramion po zakończonym cyklu , to niech tego nie lekceważy , tak jak ja zrobiłem to wcześniej .

Nie jestem mechanikiem więc mój opis nie jest fachowy. Dziękuję Wszystkim , którzy wcześniej opisali i podpowiedzieli co należy zrobić

post-29530-0-31994300-1344629105_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i mnie to też dopadło :( Postaram się w weekend za to zabrać. Na razie pierwszy problem to zdjęcie samych ramion wycieraczek - musze poszukać ściągacza do łożysk. Jakieś wskazówki jeszcze przed rozwalaniem całości? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

 

Moje wycieraczki pracuja chyba z prawidlową predkoscia jednak

 

dzisiaj uslyszalem ze przy pracy ich pojawil sie dziwny dzwiek cos takiego jak chrupanie

 

macie jekies sugestie dlaczego pojawil sie ten dzwiek?

 

Dariusz ,zdejmowałem te plastiki...dawno :D jak wygłuszałem autko....

Postaram sobie przypomnieć co i jak:

Otóż,musisz zdjąć plastikowe zaślepki z ramion i odkręcić nakrętki,a następnie zdjąć ramiona,odłącz ,tylko delikatnie!gumowy łącznik uszczelki szyby,łączy się on z tym plastikowym podszybiem.Dla tego ostrożnie,bo w tym łączniku jest spinka plastikowa,która lubi się ułamać!

W plastikowym podszybiu na wysokości kolumn znajdują się dwie śrubki ,wykręć je.Pod podszybiem masz chyba 5 zacisków które trzymają to podszybie,zdejmij je.Po tych czynnościach powinno wszystko wyjść odsłaniając mechanizm wycieraczek.

Powodzenia :D

 

mozesz napisac czy zdejmowanie gumowych uszczelek zaczac od szyby czy od podszybia?

Edytowane przez Moby7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma znaczenia,chociaż lepiej zdejmować jak jeszcze wszystko jest przykręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Na mnie też przyszedł czas. Od jakiegoś czasu wycieraczki chodziły coraz wolniej, potem po zejściu w dół jakby "drgały". W końcu zaczęły się zatrzymywać na środku szyby. Silniczek nowy - do dostania tylko oryginalny (i to tylko w komplecie z całym mechanizmem wycieraczek) w ASO 1300zł + robocizna (!). To skłoniło mnie do poszukiwania alternatywnych sposobów naprawy. Na portalach aukcyjnych niestety brak używek. Znalazłem nieduży zakład elektromechaniki samochodowej na Mokotowie. Po demontażu okazało się, ze silniczek na szczęście jest zdrowy, ale sam mechanizm wycieraczek strasznie skorodowany i zapieczony. Ze względu na brak używek trzeba było naprawić mechanizm. Po odrdzewieniu, przesmarowaniu i złożeniu - działa gładko i cicho jak nigdy wcześniej. Jak ktoś ma podobny problem w okolicach Wawy - mogę podać namiar na zakład. 

Edytowane przez note1.4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trzeba mieć ściągacz do sworzni/wycieraczek. W dodatku mój mechanizm był tak skorodowany, ze dwóch mechaników męczyło się ok. 2h z jego demontażem i przesmarowaniem. Nie wiem skąd w miarę nowym i garażowanym samochodzie tak skorodowaney element?. Zmontowanie układu było już przyjemnością.

Ja sam bym się nie zdecydował wykonać naprawę za te chyba 150zł, ale kto ma większe zacięcie do majsterkowania i przede wszystkim - narzędzia, pewnie będzie w stanie taka naprawę wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba mieć ściągacza.Ale ktoś kto nigdy nie ściągał ramion wycieraczek ,może mieć problemy.Trzeba odkręcić nakrętki i mocno u podstawy rozruszać góra dół jednocześnie ciągnąc. Sworzeń jest stożkiem i puści prędzej ....lub później :devil: Sam mechanizm to o ile pamiętam trzy nakrętki.oczywiście jeszcze podszybie ,ale to proste.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Bez ściągacza się da, ale z nim jest dużo łatwiej i przyjemniej.


Po okolo poltorej roku czasu po raz kolejny akcja serwisowa - znow to samo - zapieczony, zasyfiony sworzeń nr 2 czyli ten w srodku samochodu. Ten skrajny czysty jak łza, a ten srodkowy - syf, rdza, wżery itp. Czyszczenie, polerowanie, smarowanie - chodzi jak nowe. Cos wydaje mi sie, ze bedzie to coroczna robota, jak wymiana oleju w silniku ...

 

Mysle, czy nie da sie tego bardziej uszczelnic - jakies Oringi czy coś?

Edytowane przez MarcinJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przerabiałem tematu mechanizmu wycieraczek, odpukać, w żadnym z dotychczas posiadanych samochodach. Ale z tego co pisze przedmówca wydaje mi się że to nie jest normalne by co 1,1/2 roku przerabiać temat wymiany, naprawy czy regeneracji mechanizmu tychże. Nie da się tego jakoś zabezpieczyć...?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi, u mnie również pojawił się problem z wycieraczkami. Na wszystkich prędkościach wycieraczki działają tak samo wolno i dodatkowo wolniej niż zwykle na najwolniejszym trybie (jednak bez dziwnych dźwieków).

Czy Wasze objawy były podobne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...