Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] światła do jazdy dziennej


Nowek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

ma ktos moze jakieś zdjecie almy n16 z światłami do jazdy dziennej?, bo zastanawiam się czy nie założyć sobie lecz niewiem jak to by wyglądało i gdzie dokladnie umieścic bo również są wytyczne narzucone gdzie powinny sięznajdować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem więc wklejam

almeraled.jpg

 

Podłączenie pod zasilanie postojówki

almeraledin.jpg

 

Podłączenie pod + po stacyjce w tej wiązce kabli do zasilania wycieraczek jest zielony kabel pod który można się podpiąć (jest jeszcze dwa zielone ale z paskiem a ten jest cały zielony)

 

 

almeraledins.jpg

 

Masę podłączyłem bezpośrednio do akumulatora i wszystko działa zgodnie z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche wiecej roboty u mnie bo wypalałem otwory lutownica raz policja pomyliła z halogenami ale gdy sie przyjzała to wszystko ok homologacja jest

post-46256-0-18167400-1334328224_thumb.jpg

post-46256-0-57870400-1334328246_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum p12 przerobiono całą gamę świateł i możliwości ich podłączenia

Możecie próbować przejśc przez otwarte drzwi może komus sie przydać

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/77574-swiatla-do-jazdy-dziennej-drl/

i po krótce

kolega kmiart wygrzebał

 

 

1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

 

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

****************************************************************************************************************************************

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć nieusuwalne oznaczenie homologacji E oraz RL.

Lampy do jazdy dziennej muszą być zainstalowane:

  • Symetrycznie względem osi pojazdu
  • Na równej wysokości
  • W odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
  • Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
  • Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
  • Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu)

montaz-cz.jpg

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

Przepisy prawne w Europie

 

Przepisy prawne są w tym zakresie w Europie niejednolite. Niektóre kraje, jak np. Białoruś, Wielka Brytania, Irlandia, Monako, Holandia, Turcja i Cypr, nie posiadają przepisów prawnych na ten temat, inne nakładają na kierowców obowiązek, jeszcze inne jedynie tylko zalecają używanie świateł w ciągu dnia a są i takie, które wręcz zakazują używania świateł w ciągu dnia (np. Grecja). Istnieją też różnice w zależności od rodzju pojazdu (jednośladowy czy wielośladowy). Inną prawną ciekawostką jest obowiązek posiadania zapasowych żarówek w samochodzie (np. w Bośni, Chorwacji, Macedonii, Słowenii, Hiszpanii i Czechach) co można uznać za absurd biorąc pod uwagę, że w konstrukcji samochodów doszło do takiego paradoksu, że często zwykła wymiana zarówki wymaga wielu narzędzi i niemałej wiedzy, co często kończy się wizytą w warsztacie elektromechanicznym.

Przepis ECE-R87 (wyciąg)

  • Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
  • Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²
  • Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.
  • Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
  • Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat solidnie zdublowany

 

Temat dotyczący różnych modeli Nissana problemem jest tylko podłączenie i montaż w danym modelu bo lampy i przepisy ich dotyczące pozostają bez zmian.

 

Mam pytanko ile trzeba zapłacić za takie swiatełka zeby mialy homologacje i jakiej firmy najlepiej? sami montowaliscie czy przez jakis warsztat?

 

wszystko o "światełkach" masz w "necie" na forum są opisy jak i gdzie podłączyć kabelki,sam skorzystałem z tego i wkleiłem fotki,żadnego warsztatu nie potrzeba jeśli masz choć trochę zdolności manualnych.Cena takich "światełek" to już kwestia indywidualna moje kosztowały 190 zł. choć byłem nastawiony na podobne lampy z aledrogo za 103 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczący różnych modeli Nissana problemem jest tylko podłączenie i montaż w danym modelu bo lampy i przepisy ich dotyczące pozostają bez zmian.

 

 

Yyyy, wszystkie wklejone przeze mnie linki są z kategorii:

  1. Forum Nissan Klub PolskaSamochodyAlmera

Nie jestem tu od moderacji ani marudzenia, ale myślę że lepiej byłoby się podpiąć pod istniejący wątek na ten temat dotyczący tego samego modelu nissana. Oczywiście nic się nie stało, ale Twój komentarz jest mylący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację mój błąd bo nie sprawdziłem tych linków a tylko dlatego że jak napisałem wcześniej problem sprowadza się do tego gdzie te lampy upchamy gdzie wpinamy kable,lampy dalej zostają te same.

Moje ostatnie wypowiedzi można skasować jesli komuś coś mylą nie mam nic przeciwko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

czym sie roznia swiatelka za 200 zl np Philipsa od takich tanich?

prosze o rade bo zastanawiam sie na kupnem...

http://allegro.pl/oszczedz-paliwo-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-i2347687355.html

http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-led-dzienne-automat-nowosc-i2385258568.html

http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-wbudowany-automat-i2381884670.html

 

drozsze:

http://allegro.pl/philips-swiatla-dzienne-daylight-5-led-drl-wawa-i2367609621.html

 

dlaczego jest tak duza rozbierznosc w cenach?!

kabelki podlacza sie pod maska czy trzeba ciagnac do kabiny pasazera?

czyli niema obowiazku podswietlania ani tablicy ani tylu auta tylko przod?

 

kupilem za 30zl zaloze i dam znac jak swieca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakością

trwałością

szczelnością

kolega po misiącu wymienił na te za 200 nie miał szczęscia i kupił nieudane

jedna zaczeła cieniować i słaniej swiecic a druga wyłaczała po kolei diody az wszystkie zgasły

owszem możesz trafic na dobre i tanie i niemusisz się porywac od razu na drogie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...