Gość APZ Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Wiadomo, że rodzaj bieżnika opony istotnie wpływa na komfort jazdy i również zużycie paliwa. Ale nie wiedziałem, że aż tak istotnie. Kto jeździ dużo po asfalcie, a mało w terenie (np. 85/15 %), to moim zdaniem nie ma co w Navarach, wymieniać opon na AT zamiast szosowych. Jeździłem dużo na AT, obecnie mam nowemalne szosowe. Jest duuuuużo ciszej, lepsze hamowanie i trzymanie ścieżki no i paliwa mniej pije, o ok. 1 litr na 100 km (tak mi wyszło w testach). Niby nie dużo, ale zakładając przebieg roczny ok. 30.000 km, ten 1 litr powoduje stratę finansową ok. 1700 zł/rok. Czy warto dla wyglądu auta lub sporadycznych walk w terenie tracic tyle kasy ? Jeżeli założymy, że komplet opon przezyje dwa lata, to strata wynosi ok. 3400 zł. Niezły fundusz na naprawy stracony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jankbkak Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 no zawsze możesz zainwestować w drugi komplet kół i masz po kłopocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Dokladnie tutaj nie ma kompromisu albo jedno albo drugie a wyprawa na silkach ktore beda palic o 1L mniej mija sie z celem male bagno i siostra musiala mnie wyciagac ;( w tym sezonie bedzie odwrotnie ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Jakie opony polecacie, jesli chodzi o ciszę i komfort na asfalcie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70026-kacik-oponiarski-letnie-zimowe-tu-i-tylko-tu/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Ja mam Nokian HT SUV. Bardzo ciche. Do nowych navar producent pakuje Continental ContiCross. Jestem ze swoich zadowolony. Cena ok. 550-650 zł/szt. brutto. Potwierdzam, że gdy ktoś wjeżdża w trudny teren to trzeba mieć drugi komplet na teren (może nawet MT ?). A trzeci na zimę-szosa ? Robi się duży skład oponiarsko-felgowy. Ale pamiętajcie, że zapasowy komplet, poza zamrożeniem kasy, nie jeździ, więc się nie zużywa i taki wydatek nie jest stratą kasy. Niestety nie ma nic uniwersalnego. Jak mówią - do wszystiego, czyli do niczego. Tak jest również z bieżnikami opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.