Gość gonzoleum Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam, na początku chciałem się przywitać bo jestem tu nowy. Mam pewien problem ze swoją almerą 1.5 benzyna, mianowicie szarpie, wyraźnie coś ją dusi na średnich obrotach i jest mega zmulona, dużo pali (ok. 15l/100km) nikt nie wie co się z nią dzieje... objezdzilem wszystkich mechanikow w okolicy i przeczytalem wszystkie tego typu tematy jakie znalazlem. Wymieniłem już: Rozrząd Przepływkę Świece Czujnik połozenia wału Czyściłem krokowca i przepustnice Co ciekawe po wymianie świec zapalił się błąd czujnika połozenia wału którego nie da się skasować a zarówno czujnik jak i rozrządu nie wymienialem dalej niż 2 miesiące temu... Jestem wyczerpany psychicznie i finansowo... Macie moze jakies pomysły? Pozdro Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez gonzoleum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Skoro zapala się błąd czujnika wału to najprawdopodobniej ten czujnik jest uwalony A jak się ma sytuacja z sondą lambda? Ktoś z miernikiem pokusił się o sprawdzenie? I najprostsza rzecz - jak wygląda sprawa filtra powietrza? Z nietypowych rzeczy to może być jeszcze zapchany katalizator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 miałem podobny problem, kupowałem czujniki połozenia wału (używane z dobrych aut) chyba ze 3 sztuki i wiele sie nie zmienialo, w końcu szarpnąłem sie na nowy i po problemie;) jeśli jest błąd czujnika to tylko on będzie winny szarpaniom do 3 tys obrotow wyzej bedzie wporzadku bo sie parametr zmienia. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Obstawiam źle złożony rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gonzoleum Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) Obstawiam źle złożony rozrząd. Powiedzieli mi ze rozrząd się samoczynnie ustawia położenie ciśnieniem oleju(czy czegoś tam...) i w środę jade zeby mi to zobaczyli. Skoro zapala się błąd czujnika wału to najprawdopodobniej ten czujnik jest uwalony A jak się ma sytuacja z sondą lambda? Ktoś z miernikiem pokusił się o sprawdzenie? I najprostsza rzecz - jak wygląda sprawa filtra powietrza? Z nietypowych rzeczy to może być jeszcze zapchany katalizator. Czujnik byl wymieniany i dalej to samo... błąd którego nie da się skasować, odczyty przepływki, przepływomierza, sond lambda itd. wydają się być prawidłowe, samochod byl sprawdzany na 4 komputerach. A co powiecie o cewkach zaplonowych? Może to przez nie? Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez gonzoleum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Skoro błąd nadal się świeci to musisz znaleźć tego przyczynę może nie jest winny czujnik ale obwód tego czujnika sprawdź kable rozwiąż najpierw jeden problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 to jest ewidentnie wina czujnika, instalacje rozprujesz i nic nie znajdziesz, bierz schemat kości komputera miernik i oscyloskop. sprawdź parametry jakie podaje czujnik do komputera, napięcie i częstotliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gonzoleum Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 to jest ewidentnie wina czujnika, instalacje rozprujesz i nic nie znajdziesz, bierz schemat kości komputera miernik i oscyloskop. sprawdź parametry jakie podaje czujnik do komputera, napięcie i częstotliwość. niemożliwe ze 3 czujniki były złe... postaram się to sprawdzic w przyszlym tygodniu i napisze co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 u mnie 4 czujniki były złe:P w końcu szarpnąłem sie na nowy w serwisie i po problemie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gonzoleum Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 u mnie 4 czujniki były złe:P w końcu szarpnąłem sie na nowy w serwisie i po problemie;) 3 nowe nie mogą być złe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 widzę kolega nieźle szasta pieniędzmi 3x 370zł w serwisie;) no to skoro tak to albo komputer, albo instalacja, albo masz zęby popękane na kole, czyli wał do wyjęcia i do wymiany tryb z którego czujnik czyta obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gonzoleum Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 widzę kolega nieźle szasta pieniędzmi 3x 370zł w serwisie;) no to skoro tak to albo komputer, albo instalacja, albo masz zęby popękane na kole, czyli wał do wyjęcia i do wymiany tryb z którego czujnik czyta obroty nie kasiasty, tylko stary wymienilem, blad sie powtarzal... zrobilem rozrzad, blad znow po jakims czasie sie zapalil, serwis zamowil czujnik zeby sprawdzic czy to przez niego ten błąd. To nie wina czujnika więc nie poniosłem za niego kosztów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Przyczyna leży gdzieś wcześniej, natomiast komputer łapie sygnał z ostatniego elementu, czyli z tego czujnika, który i tak jest dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gonzoleum Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Problem rozwiązany w 100%. Przewód w wiązce dający sygnal na wałek rozrządu i czujnik był uszkodzony. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Nie żebym o tym wspominał na początku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gonzoleum Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Nie żebym o tym wspominał na początku... Stąd też wzięło się rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.