Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11.144 TD - wymiana skrzyni


Gość benek_n14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pytanie do forumowiczów. Czy jest szansa, żeby zamontować automatyczną skrzynię biegów CVT z P11 benzyny do CD20T? Właśnie pada mi manual, a auta nie chce się pozbywać. Jako, że jestem fanem automatów, pomyślałem o takim swapie. Wiem, że w dieslach nie montowali automatów. Pytanie, czy skrzynia (flansza, podłączenia) bardzo się różni i ile/jakich przeróbek by to wymagało.

 

Dzięki z góry za podpowiedzi

 

Benek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim sensie ci padła? Nawet skrzynie lecą w tych silnikach? No porażka. Raczej wątpię żeby skrzynia podeszła od benzyny, nic nie słyszałem o tym żeby ktoś to robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5tka mi nie wchodzi, tzn. pod ręką czuć, że wbiłeś, ale puszczasz sprzęgło i masz luz - a bieg wygląda na wbity, muszę z 5-10 razy poprawić, dopiero zahacza i idzie. Na niskich obrotach też ją potrafi samo wyrzucić na luz, chociaż lewarek jest na 5tce. Do tego coś nie trybi synchronizacja jedynki, jak się ledwo auto toczy, próbuję wbić 1kę i wchodzi, ale chrupie jak cholera. Dopiero jak stanę całkiem, to wchodzi bezboleśnie. Wsteczny też 1/5 razy nie wejdzie. Nie wiem, czy jest sens remontować, czy przerzucić skrzynie używaną z allegro. Dlatego pomyślałem o automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynowych silnikach są skrzynie o innym przełożeniu niż w dislach, benzynowe kręcą się do 7tys a disla do 4.5-5tys, po za tym dislem jeździ się na zupełnie innych obrotach do 3-3,5tys, ma inny moment obrotowy....itp, nic z tego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynowych silnikach są skrzynie o innym przełożeniu niż w dislach, benzynowe kręcą się do 7tys a disla do 4.5-5tys, po za tym dislem jeździ się na zupełnie innych obrotach do 3-3,5tys, ma inny moment obrotowy....itp, nic z tego nie będzie.

 

To na podstawie czego automat CVT w benzynie przerzuca biegi góra/dół? Wg mnie na podstawie prędkości obrotowej silnika, np. przy 3500obr/min w górę i 1200obr/min w dół. Moim zdaniem o ile flanszę dałoby się zapiąć i elektrykę jakoś podpiąć (nie wiem co ma podpięty automat do kompa, czy jakieś sygnały daje i soft w kompie musiałby być zmieniony), to auto by śmigało, tylko zmieniało by biegi przy innej prędkości niż w benzynie ze względu na inne prędkości obrotowe. Przełożenia poszczególnych biegów przecież automat CVT ma zawsze stałe, niezależnie od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg serwisówki wygląda to tak:

Silnik CD20T - skrzynia RS5F32A

Silniki QG16DE, QG18DE, SR20DE - skrzynia RS5F70A

 

Jeżeli chodzi o przełożenia, to tu z kolei są jednakowe dla CD20T i QG16DE i jednakowe sla QG18DE i SR20DE.

Poza tym typ skrzyni do danego silnika ma inny kod więc czymś się różnią.

Skrzynia CVT tak samo jak i inne automaty w Primerze były montowane jedynie w silnikach 2,0 benzyna.

Poza tym komputer pokładowy ma tutaj na pewno też swój udział.

Nie wsadzisz komputera z SR20DE bo niby jak ma poprawnie sterować np.dawkowaniem paliwa w Dieslu?

Mimo ciekawego pomysłu tez mi się wydaje że nic się z tego nie urzeźbi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nic z tego nie bedzie, poszperałem i 1;2;3 ma inne przełożenia w dieslu, wolniejsze, natomiast 4i5 jest ta sama.

Nam tak właśnie facet w robocie przywiózł skrzynię do audi 1.9tdi tylko że jak się okazało od 2.0B założyliśmy, pasowała idealnie, tyle że na jedynce samochód łapie 60km/godz i niemoże się zebrać, nic z tego nie będzie jeszcze raz powtarzam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...