Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11.144 stukanie lewy przód


demano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc ,

 

Sprawa wyglada tak :

Stuka w momencie podjazdu na leżących policjantów .

Auto też wydaje z siebie dźwięki podobne do " łupania " chrupania "podczas delikatnego startu w momencie zapinania 2 biegu jakby auto nie bylo do konca rozkulane i w momencie wlaczenia 2 biegu gwałtownie "usztywnione".

Co to może być i jak najłatwiej to zdiagnozować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne wahacze lub łożyska zwrotnicy, ale jak mówisz o chrupaniu to wahacze, podnieś auto i złap koło na godzine 12 i 6 i ruszaj i się okaże czy to wahacz lub łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc ,

Sprawa wyglada tak :

Stuka w momencie podjazdu na leżących policjantów .

?

Sprawdź łączniki stabilizatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne wahacze lub łożyska zwrotnicy

 

Łożyska zwrotnicy to mocne stuknięcie najczęściej przy manewrowaniu w miejscu lub wolnej jeździe.

 

Górny wahacz jeśli auto pochyli się lub koło opadnie - najczęściej podczas słonecznych dni gdy guma na wahaczu nagrzeje się i staje się miękkia. Podnieś auto (przód) na lewarku i będziesz pewny czy to górny wahacz.

 

Jeśli coś stuka przy ruszaniu to może też być poduszka od silnika etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

 

Diagnoza to : poduszka skrzyni biegów pod akumulatorem !

Teraz musze ją tylko kupić.

Dziekuje za sugestie , dobrze że wymiana należy do tych " łatwych "

 

Niestety to nie była poduszka od skrzyni biegów , tzn tez byla zerwana ale to nie to.

Wali w momencie wpadnięcia w większą dziurę , w momencie podjazdu pod leżącego policjanta , w momencie zjazdu z wiekszego krawężnika na droge. Szarpałem kołem na godzinie 6/12 i nie wyczuwałem luzów. Ciężka sprawa kurcze , mechanik podnosił auto i tez nie mógł tego zdiagnozować ,a byłem przy nim i łyche do kół wsadzał wszędzie. Odgłos jest bardzo głośny.

Edytowane przez demano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam luz na łozysku zwrotnicy. Nie zawsze idzie sprawdzic ten luz za pomocą rąk. Jedz na szarpaki niech Ci kołem powyginaja zwracając uwage na łozysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wali w momencie wpadnięcia w większą dziurę , w momencie podjazdu pod leżącego policjanta , w momencie zjazdu z wiekszego krawężnika na droge. Szarpałem kołem na godzinie 6/12 i nie wyczuwałem luzów. Ciężka sprawa kurcze , mechanik podnosił auto i tez nie mógł tego zdiagnozować ,a byłem przy nim i łyche do kół wsadzał wszędzie. Odgłos jest bardzo głośny.

 

Witam, czy to stukanie to odgłos uderzenia metalem o metal czy też może takie skrzypnięcie jak by się coś na gumie ślizgało? Mam dokładnie takie same objawy, przy dużych jednostkowych nierównościach Primera mi skrzypu jak stary kuter rybacki :( Mechanik i diagnosta też nic nie znaleźli na szarpakach.

 

pozdrawiam

Marek Plutecki

Edytowane przez BagMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BagMan skrzypią Ci tuleje metalowo gumowe w górnym wahaczu. Niektórzy ratuja to smarem lub olejem wlewanym ze strzykawki.

 

Odkręć wahacze i nawal smaru do tulei tam gdzie wchodzi śruba. A i dokręcasz je do oporu dopiero wtedy gdy auto stoi na kołach bo inaczej zerwiesz tuleje w wahaczu.

Edytowane przez Depesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BagMan skrzypią Ci tuleje metalowo gumowe w górnym wahaczu. Niektórzy ratuja to smarem lub olejem wlewanym ze strzykawki.

 

Pic polega na tym ze zakupiłem całe nowe, górne wahacze, dałem mechanikowi do wymiany. Uśmiech z twarzy zmiótł mi przeciągłe skrzypnięcie przy wyjściu z progu jak wyjeżdżałem od mechanika :wtf2:

Czy w górnym mocowaniu przednich amortyzatorów też może jest guma? Nic innego nie przychodzi mi do głowy :iiam:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo z lewej strony wahacze wszystkie cztery nowe i nie lipne luzu na łozysku nie ma sprawdzane , łaczniki wymieniłem gumy stabilizatora tez amory po 70 pare maja , sprezyny nie pekniete poduszki amorów ok

MA KTOŚ JESZCE JAKIEŚ POMYSŁY ? tylko nie takie zebym sprawdził cos jeszcze raz bo za takie rady dziekuje juz teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BagMan masz gwarancje na wahacze/? jesli masz to je wymień bo to na pewno one sa sprawca calego zamieszania albo nawal do nich smaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam tak samo, przy wolnej jeździe na 1 lub 2 biegu po sporych nierównościach gdy auto przechyla się na boki. Na diagnostyce sprawdzane było całe zawieszenie, i nic... Podejrzewam górne wachacze ale w ciemno nie chce wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a więc jeżeli to nie wahacze to który element/ zespól elementów w zawieszeniu primery może wydawać taki skrzypiący dźwięk przy pokonywaniu dużej nierówności? Można tu chyba założyć że dźwięk powstaje na wskutek ślizgania się gumy o metal lub metalu po gumie. :iiam:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne wachacze na 1000% ja też bawiłem się nie raz w smarowanie, puszki z piwa itd. pomaga na kilka tys. km. jedyne rozwiązanie na jakieś 20-30tys km. to wachacze lemfordera, boli przy kupnie ale to górna półka z górnych półek, w nowych samochodach są zawieszenia lemforder, Co do łączników i końcówek i swożni to febi i lemforder, kosztuje 15zł więcej, a żyje 2x dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi cos pukało byłem u kilku mechaników i nic nie wykryli aczkolwiek sugestie były na napęd przegub wew.maglownice .Wymieniłem wachacze górne amorki sworznie i nic jak pukało tak pukało Dzisiaj wymieniłem końcówki drążka i cisza jak makiem zasiał , objawy miałem takie że na nierównościach mi ciągle pukało coś z lewej strony , przy skręconej kierownicy troszke mniej , przy zmianie biegów tez pukało (myślałem że poduszki silnika albo skrzyni) a okazało sie że to tylko końcówki Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja na chwile obecną dałem sobie z tym spokój , mechanik po podniesieniu na windzie auta szarpał nim na prawo i lewo , góra / dół i nic.. A jak stukało tak stuka i czuje to pod lewą nogą :) Za tydzień kończy mi się przegląd , zobaczymy co tam wyjdzie

Edytowane przez demano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie masz luzu na zawiasach drzwi, otwórz je, złap za koniec i podnoś, lub też przejedź się po nierównościach z otwartymi drzwiami i zobacz czy coś się zmieniło. To potrafi naprawdę głośno stukać, u mnie teraz to wyszło, a już zmieniłem i wahacz i łączniki stabilizatora :). Na przeglądzie też nic mi nie wykryli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To niestety nie to ;) wczoraj auto mialo robiony przeglad , przednie amorki na poziomie 75% , koncówki , sworznie wszystko ok , zero luzów ;-) widać chyba ten typ auta tak MA ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety nie to ;) wczoraj auto mialo robiony przeglad , przednie amorki na poziomie 75% , koncówki , sworznie wszystko ok , zero luzów ;-) widać chyba ten typ auta tak MA ..

te kontrole to jaks lipa chyba. Ja mam 79% przód i 73 i 75% tył. A dla mnie te amory są podejżane :) buja przy zmianie pasa itp.

Edytowane przez jarlew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...