demano Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Cześc , Sprawa wyglada tak : Stuka w momencie podjazdu na leżących policjantów . Auto też wydaje z siebie dźwięki podobne do " łupania " chrupania "podczas delikatnego startu w momencie zapinania 2 biegu jakby auto nie bylo do konca rozkulane i w momencie wlaczenia 2 biegu gwałtownie "usztywnione". Co to może być i jak najłatwiej to zdiagnozować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Górne wahacze lub łożyska zwrotnicy, ale jak mówisz o chrupaniu to wahacze, podnieś auto i złap koło na godzine 12 i 6 i ruszaj i się okaże czy to wahacz lub łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Kurcze nic nie dało szarpanie się z kołem , zero dźwięków ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Cześc , Sprawa wyglada tak : Stuka w momencie podjazdu na leżących policjantów . ? Sprawdź łączniki stabilizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin360 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Górne wahacze lub łożyska zwrotnicy Łożyska zwrotnicy to mocne stuknięcie najczęściej przy manewrowaniu w miejscu lub wolnej jeździe. Górny wahacz jeśli auto pochyli się lub koło opadnie - najczęściej podczas słonecznych dni gdy guma na wahaczu nagrzeje się i staje się miękkia. Podnieś auto (przód) na lewarku i będziesz pewny czy to górny wahacz. Jeśli coś stuka przy ruszaniu to może też być poduszka od silnika etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 (edytowane) Witam, Diagnoza to : poduszka skrzyni biegów pod akumulatorem ! Teraz musze ją tylko kupić. Dziekuje za sugestie , dobrze że wymiana należy do tych " łatwych " Niestety to nie była poduszka od skrzyni biegów , tzn tez byla zerwana ale to nie to. Wali w momencie wpadnięcia w większą dziurę , w momencie podjazdu pod leżącego policjanta , w momencie zjazdu z wiekszego krawężnika na droge. Szarpałem kołem na godzinie 6/12 i nie wyczuwałem luzów. Ciężka sprawa kurcze , mechanik podnosił auto i tez nie mógł tego zdiagnozować ,a byłem przy nim i łyche do kół wsadzał wszędzie. Odgłos jest bardzo głośny. Edytowane 2 Maja 2012 przez demano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 To może stabilizatory one też potrafią tłuc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 a jak moge sprawdzić czy są dobre ..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Odkręcić je trzeba na dole i poruszać tym drązkiem ja tak spr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Może sworzeń wahacza????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 ja obstawiam luz na łozysku zwrotnicy. Nie zawsze idzie sprawdzic ten luz za pomocą rąk. Jedz na szarpaki niech Ci kołem powyginaja zwracając uwage na łozysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BagMan Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 (edytowane) Wali w momencie wpadnięcia w większą dziurę , w momencie podjazdu pod leżącego policjanta , w momencie zjazdu z wiekszego krawężnika na droge. Szarpałem kołem na godzinie 6/12 i nie wyczuwałem luzów. Ciężka sprawa kurcze , mechanik podnosił auto i tez nie mógł tego zdiagnozować ,a byłem przy nim i łyche do kół wsadzał wszędzie. Odgłos jest bardzo głośny. Witam, czy to stukanie to odgłos uderzenia metalem o metal czy też może takie skrzypnięcie jak by się coś na gumie ślizgało? Mam dokładnie takie same objawy, przy dużych jednostkowych nierównościach Primera mi skrzypu jak stary kuter rybacki Mechanik i diagnosta też nic nie znaleźli na szarpakach. pozdrawiam Marek Plutecki Edytowane 4 Maja 2012 przez BagMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 (edytowane) BagMan skrzypią Ci tuleje metalowo gumowe w górnym wahaczu. Niektórzy ratuja to smarem lub olejem wlewanym ze strzykawki. Odkręć wahacze i nawal smaru do tulei tam gdzie wchodzi śruba. A i dokręcasz je do oporu dopiero wtedy gdy auto stoi na kołach bo inaczej zerwiesz tuleje w wahaczu. Edytowane 4 Maja 2012 przez Depesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BagMan Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 BagMan skrzypią Ci tuleje metalowo gumowe w górnym wahaczu. Niektórzy ratuja to smarem lub olejem wlewanym ze strzykawki. Pic polega na tym ze zakupiłem całe nowe, górne wahacze, dałem mechanikowi do wymiany. Uśmiech z twarzy zmiótł mi przeciągłe skrzypnięcie przy wyjściu z progu jak wyjeżdżałem od mechanika Czy w górnym mocowaniu przednich amortyzatorów też może jest guma? Nic innego nie przychodzi mi do głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkrab Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 mam to samo z lewej strony wahacze wszystkie cztery nowe i nie lipne luzu na łozysku nie ma sprawdzane , łaczniki wymieniłem gumy stabilizatora tez amory po 70 pare maja , sprezyny nie pekniete poduszki amorów ok MA KTOŚ JESZCE JAKIEŚ POMYSŁY ? tylko nie takie zebym sprawdził cos jeszcze raz bo za takie rady dziekuje juz teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 BagMan masz gwarancje na wahacze/? jesli masz to je wymień bo to na pewno one sa sprawca calego zamieszania albo nawal do nich smaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Witam. Mam tak samo, przy wolnej jeździe na 1 lub 2 biegu po sporych nierównościach gdy auto przechyla się na boki. Na diagnostyce sprawdzane było całe zawieszenie, i nic... Podejrzewam górne wachacze ale w ciemno nie chce wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BagMan Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Ok, a więc jeżeli to nie wahacze to który element/ zespól elementów w zawieszeniu primery może wydawać taki skrzypiący dźwięk przy pokonywaniu dużej nierówności? Można tu chyba założyć że dźwięk powstaje na wskutek ślizgania się gumy o metal lub metalu po gumie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jojolpdwo Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 A może to przegub od skrzyni bo mi się też tłucze jak jadę a najbardziej jak ruszam i zmieniam na 2 bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Górne wachacze na 1000% ja też bawiłem się nie raz w smarowanie, puszki z piwa itd. pomaga na kilka tys. km. jedyne rozwiązanie na jakieś 20-30tys km. to wachacze lemfordera, boli przy kupnie ale to górna półka z górnych półek, w nowych samochodach są zawieszenia lemforder, Co do łączników i końcówek i swożni to febi i lemforder, kosztuje 15zł więcej, a żyje 2x dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruniak30 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 też mi cos pukało byłem u kilku mechaników i nic nie wykryli aczkolwiek sugestie były na napęd przegub wew.maglownice .Wymieniłem wachacze górne amorki sworznie i nic jak pukało tak pukało Dzisiaj wymieniłem końcówki drążka i cisza jak makiem zasiał , objawy miałem takie że na nierównościach mi ciągle pukało coś z lewej strony , przy skręconej kierownicy troszke mniej , przy zmianie biegów tez pukało (myślałem że poduszki silnika albo skrzyni) a okazało sie że to tylko końcówki Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 (edytowane) Ja na chwile obecną dałem sobie z tym spokój , mechanik po podniesieniu na windzie auta szarpał nim na prawo i lewo , góra / dół i nic.. A jak stukało tak stuka i czuje to pod lewą nogą Za tydzień kończy mi się przegląd , zobaczymy co tam wyjdzie Edytowane 30 Maja 2012 przez demano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Zobacz czy nie masz luzu na zawiasach drzwi, otwórz je, złap za koniec i podnoś, lub też przejedź się po nierównościach z otwartymi drzwiami i zobacz czy coś się zmieniło. To potrafi naprawdę głośno stukać, u mnie teraz to wyszło, a już zmieniłem i wahacz i łączniki stabilizatora . Na przeglądzie też nic mi nie wykryli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 To niestety nie to wczoraj auto mialo robiony przeglad , przednie amorki na poziomie 75% , koncówki , sworznie wszystko ok , zero luzów ;-) widać chyba ten typ auta tak MA .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 (edytowane) To niestety nie to wczoraj auto mialo robiony przeglad , przednie amorki na poziomie 75% , koncówki , sworznie wszystko ok , zero luzów ;-) widać chyba ten typ auta tak MA .. te kontrole to jaks lipa chyba. Ja mam 79% przód i 73 i 75% tył. A dla mnie te amory są podejżane buja przy zmianie pasa itp. Edytowane 12 Czerwca 2012 przez jarlew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.