Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Cos bije podczas jazdy


muchamati2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj zmieniłem koła z zimowych na alufelgi wraz z oponami letnimi i od razu po pierwszysch kilometrach odczułem ze cos w samochodzie podczas jazdy mi bije (czuc takie podrygi)

nie wiedziałem co to, myslałem ze to wina alufelg ale gdy wróciłem spowrotem na zimówi drgania ustały ale nie do konca, po prostu stały sie mniej zauwazalne, (moze dlatego ze zimówki mam r15 195/65 a letnie r16 205/55) co to moze byc?? obawiam sie ze to tarcze hamulcowe bija, klocki sprawdzałem i sa jescze w połowie dobre. ale ostatnio tez odczułem ze pogorszyły sie hamulce oraz podczas hamowania cos szumi (wczesniej tego nie było) próbowałem nawet odpowietrzyc ale nic nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że gdy zmieniałeś koła, to nie wyczyściłeś piasty tak jak należy. Gdy przykręciłeś inne koła, to zebrana rdza oraz brud, przeszkadzają. Jeśli spowrotem założyłeś poprzednie koła a i tak troszke trzęsie, to jest prawdopodobne że i tak nie założyłes koła na to samo miejsce i brud nadal przeszkadza.

Wyczyść dokładnie płaszczyznę piasty jak i felgi. Jeśli na zimówkach znów będzie ok., to na letnich będzie problem z felgami lub z oponami. Opona może sie jeszcze ułożyć, ale uzależnione to jest od sposobu przechowywania koła gdy nie było używane.

Jeśli tarcza by była krzywa, to wibracje byś czuł tylko przy hamowaniu. Obcieranie przy hamowaniu, to: klocki, lub opona ociera sie np. o nadkole. Podczas hamowania przód samochodu "siada" i może wtedy ocierać opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód sprawdzony na diagnostyce, koła wywarzone jescze raz, hamulce sprawdzone. A i tak bije :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na obu kompletach bije, więc zostaje do sprawdzenia zawieszenie, ale piszesz że diagnostyka ok. Więc ktoś, gdzieś, coś przegapił. Zmieniałeś koła przód z tyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz koncowki na skreconych kołach juz drugi raz tak miałem ze na prostych nic nie znajdywali na diagnostyce a po skreceniu kołami był wyczuwalny delikatny luz wraz z twardym zawieszeniem daja stuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...