buladag Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 "Dawno" się nic nie działo. Jadę dziś, czasem przy delikatnym hamowaniu coś jakby lekko zgrzyta, czasem włacza się pompa ABS jak przy gwałtownym hamowaniu. Takie same objawy są czasem przy ruszaniu po hamowaniu. Kontrolka ABS nie świeci się. 3h wcześniej było wszystko OK. Płynu nie ubyło, okolice przewodów ham. z przodu i okolice pompy ABS są suche w miejscach widocznych. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Pewnie podobny problem jak w P11, sprawdź czujniki kable przy nich, czy pierścienie absu nie są brudne a na końcu jak wszystko okaże się ok odłącz kostki od czujników i i pomierz ich oporność (na 99% coś z czujnikami przednimi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Pęknięty któryś pierścień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Na dniach będe badał o co chodzi, ceny czujników już mw. znam (jakaś masakra), ciekawe jak z pierścieniami. Da sie w N16 zdjąć je z przegubu wogole? Może do czasu usunięcia usterki lepiej wyjąć bezpiecznik od ABS i jeździć bez niego? I przy okazji drugie pytanko, ELM327 można kasować błędy ABS? Bo jak mniemam tak czy tak niebawem uraczy mnie ta kontrolka. Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Niestety ELM tylko do silnika. Sam pierścień powinno dać się wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Chyba to czujnik, wywaliło w pewnym momencie kontrolkę ABS, po zgaszeniu auta i odpaleniu zgasła ale później znów się zapaliła na stałe, aktualnie jadac powyżej 40km/h "zamykam licznik" jadąc rzekomo 250km/h Po wymianie czujnika kontrolka zgaśnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Zgaśnie, system ABS diagnozuje się po odpaleniu i ruszeniu, więc za każdym razem się jakby resetuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 To teraz tak, jaką oporność powinien mieć sprawny czujnik? Skoro wariuje licznik to będzie to pewnie któryś z czujników z przodu czy niekoniecznie? Mozna odpinać czujniki przy zgaszonym aucie bez odpinania akumulatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Można odpinać. Czujniki w P11 powinny mieć koło 1,6 - 1,7kohma. Podejrzewam, że w N16 podobnie. Spróbuj wymrugać błąd ABS-u, powinno pokazać który czujnik ( http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68400-n16-check-engine-pytania/ tutaj jest apropo CE, z ABS-em jest podobnie tylko inne piny trzeba zewrzeć). Oporność czujników warto mierzyć w 2 osoby. Jedna mierzy przy wtyczce a druga rusza przewodem czujnika przy kole jeśli oporność się zmienia to kabel/czujnik do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Sprawa jest ciekawa, wczoraj kontrolka zgasla, po ruszeniu objawy jak wczesniej. Dzis odpalam kontrolki nie ma, abs dziala normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Nie jest to nic dziwnego, usterki które Ci podałem wcześniej właśnie się tak objawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Zrzuciłem koła przednie, przewody i czujniki z zewnątrz wyglądają OK, odkręcenie czujnika bez rozwiercania resztek gwintu ze zwrotnicy niewykonalne, do wtyczki jednego z nich udało mi się dostać - oporność 1,6, do drugiego dostęp jest niemożliwy bez wyjęcia puszki dolotu, śruby jak z plasteliny więc nie ma możliwości jego wyjęcia. Przy okazji obok puszki filtra jest masa wiązki, przy czym jeden z przewodów jest w kiepskim stanie, bo ktoś kiedyś w ASO musiał mi go przytrzasnąć przy wymianie filtra - nissan poskąpił na peszlu czy przynajmniej taśmie izolacyjnej.. Ciekawe czy masa jest też w innym miejscu/jest zdublowana czy moze musze wziąć lutownicę w dłoń i to poprawić. A i gdzie wchodzi wiązka - konkretnie dwa przewody - za wtyczką od czujnika ABS, tak się tam przeglądałem i idą dwa gołe kable i wygląda jakby wchodziły pod puszkę filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 One wchodzą w nadkole i tamtędy idą. Jak zdejmniesz błotnik to masz dostęp do wiązki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.