damiano120 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Witam, nabyłem dopiero co Almerę N16, pojechałem ustawić zbieżność ponieważ kierownica stała krzywo, po ustawieniu zbieżności dostałem wydruk z wszystkimi kątami itd. Dopiero w domu zauważyłem, że jeden parametr świeci na czerwono i jest mocno poza zakresem. Chodzi o przednią oś "wyp. oś. zwr. 10" tj. chyba wyprzedzenie osi zwrotnicy. Mam pytanie czy można tak jeździć czy mogą być jakieś poważne konsekwencje? Od czego generalnie ten kąt może się przestawić? Czy jest to związane z krzywym zawieszeniem (czytaj - auto uderzone)?? Załączam skan wydruku który dostałem. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kusmierczak.l Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Przykłady skutków błędnego ustawienia wyprzedzenia sworznia zwrotnicy: wyprzedzenie sworznia zwrotnicy zbyt duże w kierunku jazdy (dodatnie): wysokie siły kierowania i utrzymywania kierunku; wyprzedzenie sworznia zwrotnicy zbyt duże w kierunku przeciwnym (ujemne): niezadowalające powracanie w położenie do jazdy na wprost, wrażliwość na wady opon, skłonność do ściągania, zwiększona wrażliwość na wiatr boczny; różne wartości pochylenia sworznia zwrotnicy po lewej i prawej stronie: skłonność do ściągania w bok, zwłaszcza w połączeniu z odpowiednimi reakcjami nawierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.