Corey Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Straciłem prędkościomierz w swoim pickupie. Przewertowałem forum i jednym z porad w podobnym temacie było sprawdzenie wtyczek - tu wszystko ok. Kolejną częścią podejrzana o brak wskazywania prędkości to ten element w skrzyni - drogi i nie do dostania. Pogodziłem się że ponownie straciłem wskazania prędkości. Minął tydzień i z żona wybraliśmy sie na piknik. Gdy cofaliśmy w terenie usłyszałem stuki - w jeździe na wprost stuki były tylko chwilę - dalsza jazda bez dźwięków. Zatrzymałem auto z ciekawości wszedłem na pakę i sprawdziłem co tam jest luźnego co może wydawać podobny dźwięk - ale nic niepokojącego tam nie znalazłem. Dojechaliśmy do znajomych na grilla i z ciekawości wszedłem pod auto. I tu wielkie zaskoczenie uchwyt wału jest pod dziwnym kątem, wszystko się ruszało. Poszukałem 17 i ostrożnie co by się nie poparzyć tłumikiem /poparzyłem sie :D/ zluzowałem dwie śruby. Przy pomocy młotka dobiłem uchwyt by wszedł jak mógł głęboko i dokręciłem. Zauważyłem przy tym dwie dziwne rzeczy - i tu proszę o pomoc. - jedna ze śrub po dokręceniu prawie do końca zaczyna sie kręcić - coś jakby przekręcony gwint? czy druga nakrętka ustabilizuje to i sie nie poluźni? - mocowanie samego uchwytu wału to takie "U" w manualu jest zupełnie to inne. moje U otwartą strona jest skierowane w stronę frontu - gdzie mi logika podpowiada że powinna być odwrotnie - w przypadku zluzowania śrub to trzyma sie chociażby na oparciu. Czy ktoś może zerknąć jak ma to u siebie? Po skręceniu całości pojawił się stan licznika kilometrów a także aktualna prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 pomoge ci jak tylko zrobisz fote bo ni cholery nie potrafie dokładnie zrozumiec o co chodzi uchwyt wału ?? w sensie podpora guma z łożyskiem w środku? orginalnie jest obejma od dołu i od góry, ja miałem swojego z jakąą dziwną obejmą ... dospawana do podpory ktos kombinował, teraz mam ok. może w moich fotach coś znajdziesz. bardzo ciekawe czemu ci prędkość sie pojawiła ... czyżby to wpłyneło na zębatkę w skrzyni drugie u które tam widzę to zabezpieczenie wału w przypadku gdyby sie urwało coś - mocowane do podłogi. ani jedno a ni drugie nie wychodzi mi żeby było do przodu lub tyłu jedynie góra dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Prędkość i zegary, sytuacja wskazuje na problemy z masą, jeśli nie ma linki, a jest prądnica. Jeśli jest linka, wskazuje na zwarcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Prędkość i zegary, sytuacja wskazuje na problemy z masą, jeśli nie ma linki, a jest prądnica. Jeśli jest linka, wskazuje na zwarcie... prądnica w tym modelu nie ma masy na "budzie", działa jak jest zasilanie na zegary i tyle, po prostu kable - może poruszał i zadziałało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corey Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Prędkość i zegary, sytuacja wskazuje na problemy z masą, jeśli nie ma linki, a jest prądnica. Jeśli jest linka, wskazuje na zwarcie... raczej nie - tu nie ma linki, jest ten impulsator - to już sprawdzone. Połączenie jest sprawne. Nie sadzę też że jest zwarcie. Natomiast po skręceniu tego uchwytu - tak jak fachowo opisał to Hugh "w sensie podpora guma z łożyskiem w środku" wróciło wskazanie prędkościomierza oraz liczba przejechanych kilometrów. Zdjęcie tego uchwytu ew mocowania wstawię by było wiadomo jak jest ono skierowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 nie widzę związku, no chyba że ci wał wypadł z wieloklina, a jeździłeś z przodem tu mam taką fotę w tle widać mocowanie podpory i zabezpieczenie wału, o ile kojarzę masz spory lift, więc może u ciebie ktoś to zmieniał na inna konstrukcję http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/Stripped%20to%20frame%20%5Bfinished%5D%20%28remont%20od%20do%C5%82u%29/Breakes/slides/P1060145.JPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corey Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Obiecana fotka - widać na niej jak mało jest wkręcona - dlatego sądzę że jest źle zamontowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 podpora jest jakaś kombinowana jak kiedyś u mnie, po za tym że jest chyba trochę wyżej niż oryginalna i mocno odsunięta do tyłu to nie widzę nic podejrzanego, na fotce wyżej chyba widzisz jak to powinno wyglądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.