Gość brzeszczot Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam wszystkich mam problem z primerką p12 1.9 dci prod 2004, do tej pory nie było problemu z autkiem wymiana oleju co 10 tys km aktualnie półsyntetyk shell pomiędzy wymianami brak potrzby dolewania bo nie brala ani kropli, aktualnie mam 204 tys km i zaczął uciekać olej, podobno nie ma wyciekow, nie ma plam pod autem a dolałem około 2 litrów na 3 tys km co to może być , jak się zabrać do tematu pozdr Edytowane 22 Kwietnia 2012 przez brzeszczot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Odkręć osłone pod silnikiem i wtedy bedziesz wiedział ile siuwaxu tam jest. Problem z dolewke w tym motorze to kwestia nogi. U mnie jak daje w palnik to moge litr dolewac co chwila generalnie przy piłowaniu szła miarka 200ml na 400km a w miescie 200 na tydzień. jesli nie piłwałem to od wymiany do wymiany 15000km nic nie dolewałem.Jak robiłem ostatnio wachacz to wytrzepałem pare kilo ziemi z osłony i była zdecydowanie lżejsza. a silnik z przodu pod głowicą nie jest zasmarkany - przy rozrządzie - przy skrzyni - przy misce olejowej????? Osłone pociagnij do góry sama z zaczepów kulkowych wyskoczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzeszczot Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 tylko przez ostatnie 200 tys km mimo cięzkiej nogi nic nie dolewałem:) - osłonkę zdejmowałem i nie ma wycieków , dziś byłem u mechanika i tak: - silnik suchy nigdzie nie cieknie,sprawdzone naprawdę wszedzie; - turbiną nie bierze; - turmina działa poprawnie; - w płynie chłodnicczym nie ma oleju; - auto nie dymi;- - auto przyśpiesze bez problemu w pełnym zakresie; - zuzycie paliwa bez zmian; - nie ma cofki na korku wlewu paliwa; nominalnie wszysto ok i cięzko sie do czegoś doczepić Dodam że byłem u innego mechanika niż u tego co autko serwisowane ostatnie było, skończyło sien tym ze wymieniliśmy olej, filtr spisaliśmy dokładnie licznik i zobaczymy co będzie, jedna żecz ktorą zauwazył "ten nowy" mechanik to to że olej jest bardzo zużyty jak na 7 tys przebiegu od wymiany i jeszcze w między czasie dolanio około 3 litrów, dlatego zdecydowaliśmy się na wymianę oleju aby wyeliminować" czynnik ludzki a wlaściwie nieludzki czyli oszutwo wcześniejszego mechanika. Zbliża się weeken majowy takze w wydziań zrobie z 2 do 3 tys km i zobaczymy.Ale jak ktoś ma jakiś pamysł co to moze być innego, nawen najbardziej błach to zamieniam sie w słuch:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 tylko przez ostatnie 200 tys km mimo cięzkiej nogi nic nie dolewałem:) Tzn?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzeszczot Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 tzn. pomimo dynamicznej jazdy przez ostatnie 200 tys km pomiędzy wymianami nie dolewalem ani kropli bo nie było takiej potrzeby:) nie mówię o piskach na kazdych światłach ale raczej zawalidrogą to nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 niestety kolego to jest turbina , jak ją się sprawdza jest tu na postach, diabli wzięli panewkę turbiny i stąd ten ubytek, jakby był wyciek na simeringach wału korbowego to musiałby być ślad, zdejmij rurę tłoczącą turbiny i zobacz czy jest mokra , jak tak to wyjmij interculer i z niego też wylejesz duuużo oleju, innej przyczyny nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Tak ale kolega pisał, ze turbina nie bierze. Chyba, że nie dokonał pełnej dziagnostyki - trzeba zajżec gdzie niewidać jak pisał VOyager Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzeszczot Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 niestety kolego to jest turbina , jak ją się sprawdza jest tu na postach, diabli wzięli panewkę turbiny i stąd ten ubytek, jakby był wyciek na simeringach wału korbowego to musiałby być ślad, zdejmij rurę tłoczącą turbiny i zobacz czy jest mokra , jak tak to wyjmij interculer i z niego też wylejesz duuużo oleju, innej przyczyny nie widzę własnie zawiezlem autko do mechanika i mają posprawdzać to co zasugerowałeś dam znać czy to turbina czy szukamy dalej:( Właśnie rozmawiałem z mechanikiem i tak: rura tłocząca turbiny sucha, w interculerze sucho, turbina jest sprawdzona i jest ok; pomocy bo ja już nie wiem co mozna jeszcze sprawdzić czy już zostaje tylko remont silnika??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 (edytowane) No jeżeli jest tak jak piszesz to daj pomyśleć - z remontem to się tak nie spiesz ( 5-6 tys. drogą nie chodzi) , napisz czy na końcówce rury wydechowej jest wianuszek sadzy ( na zewnętrznej stronie ). Cudów nie ma olej nie ulatnia się sam bezobjawowo w takich ilościach Jeżeli olej nie dostaje się do układu spalania to gdzieś musi uciekać simeringami wału korbowego ale musi pozostawić ślad , od strony paska rozrządu było by widać na pasku olej i spod jego obudowy plastykowej, od strony skrzyni biegów - musiałoby cieknąć na styku skrzynia - silnik , nawet gdyby połączenie to było uszczelnione i nie wydostawałby się z tego połączenia olej to by musiało się ślizgać sprzęgło. Ostatnia możliwość to uszczelniacze zaworów i może pchać olej w komorę spalania ale powinien kopcić na niebiesko ( wianuszek sadzy na końcówce rury wydechowej świadczy o dostawaniu się oleju do komory spalania). Może też ten olej spalać katalizator i dymka nie będzie dopóki się nie zapcha ( tak ma jeden z moich kolesiów , kupił nowego fiata Brawo i żre mu olej w ilości 1 litr na 5 tys. km , był z tym w serwisie ( wycieków nie ma nigdzie bo za nowy wóz a olej znika a spalany jest w katalizatorze no i oczywiście w serwisie powiedziano mu że ten typ tak ma - czyli standard jak z problemem sobie nie mogą poradzić) i zostały jeszcze pierścienie ale to by musiałaby być turbina mokra na dolocie ( przez odmę) no ale od znikania to są duchy a nie olej trzeba szukać zanim podejmie się decyzję bo za tym idą koszty podane j/w. Czekamy kolego na twoją odpowiedź bo temat intrygujący.Pozdrawiam Edytowane 10 Maja 2012 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzeszczot Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 właśnie przejechałem kolejne kilometry i tak: - nie ma na końcówce rury wianuszka sadzyrura od zewnątrz jes jednakowego koloru szara i nie ma zadnego nalotu; - pasek był wymieniany ale jest czyściutki brak zabrudzeń na napinaczu i rolkach,weryfikowane przez mechanika bo chciałem potwierdzić czy poprzedni mechanik wymienił wszystkie elementy i nic zachlapane nie jest; - sprzęgło się nie ślizga; - auto na pewno nie dymi( ani na czarno, ani na niebiesko ani na szaro) Fakty: wlałem nowy olej na ful czyli na równo z bagnetwm na maxa na równiutko z najwyzszą kreska.Przejechałem 1200 km i z bagnetu zeszło troszkę ponad 2 i pół kreski.I tu moje pytanie ile to jest na litry?????Co jeszcze sprawdzić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 w moim mniemaniu od do kreski to 0,5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Od minimum do maximum jest jeden litr. Wszędzie sucho a olej znika , cudów nie ma. Stawiam na turbinę a konkretnie na jej uszczelniacz od strony wydechu , pcha olej w katalizator a on go dobrze spala - wszystkie inne możliwości podałem wyżej jak nie będzie to to się poddaję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzeszczot Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 podjąłem decyzję wymieniam turbinkę i zobaczymy co będzie - wydaje mi się że jest to najprostsze i najtańsze rozwiązanie a objawy sugeryją że to może być jakaś nieszczelność - dam znać jak bedę coś wiedział czyli jak tylko rozbiorą i poskładają dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 zanim wymienisz to ją niech obejrzą bo turbina regenerowana kosztuje około 1200 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzeszczot Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 turbina poszła do regeneracji i już jest załozona, zobaczymy czy to coś zmieni czy olej będzie dalej znikać dam znać po przejechaniu 2 tkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qiubix Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Mam podobną sytuację... W12, 1.9dCi, 120km, 2004, 218 000, Jak jeżdżę po mieście jest elegancko, pojechałem ostatnio do Francji i z powrotem (3500km) na autostradach 140-160 cały czas no i wlałem 5l oleju po drodze... Po powrocie pojechałem do swojego mechanika, silnik suchy a oleju nie ma... po przeczytaniu postów kolegi voyagera, zajrzeliśmy w przewody turbo i są upaprane olejem, z coolera 2 kieliszki oleju gdzieś wyleciały, ale turbina ma luzy i pali się check engine (choć przestałem już na niego zwracać uwagę - w końcu to francuski silnik ), turbina poszła do regeneracji bo mamy poważne podejrzenia, że przy dużych prędkościach przecieka i leci olej do wydechu i przepala się w katalizatorze, bo jakiś poważniejszych śladów po nim nigdzie nie ma, samochód nie dymi tylko czasami delikatnie jak by tracił trochę moc jak jedzie zapakowany, ale to może moje subiektywne odczucie. W każdym razie zobaczymy po regeneracji tej turbiny jak sytuacja z olejem bo jadę znowu w trasę 4500km autostradami więc się okaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 (edytowane) Kol. Brzeszczot tez obiecywal j/w rowne dwa lata temu , ze da znac po przejechaniu 2 tys. no i cisza , chyba samochod stoi jako ekdponat?????? Wystarczy zdjac powietrzny przewod dolotowy wziac oske turbiny w paluszki i zobaczyc jakie ma luzy , poosiowe czy poprzeczne, jak poosiowe to bedzie podbierac olej ale poprzeczne to lepiej dac do regeneracji turbine bo zassa olej i po silniku. Ktory koledze sie check swieci- zolty czy czerwony? Edytowane 6 Czerwca 2014 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qiubix Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Kol. Brzeszczot tez obiecywal j/w rowne dwa lata temu , ze da znac po przejechaniu 2 tys. no i cisza , chyba samochod stoi jako ekdponat?????? Wystarczy zdjac powietrzny przewod dolotowy wziac oske turbiny w paluszki i zobaczyc jakie ma luzy , poosiowe czy poprzeczne, jak poosiowe to bedzie podbierac olej ale poprzeczne to lepiej dac do regeneracji turbine bo zassa olej i po silniku. Ktory koledze sie check swieci- zolty czy czerwony? Odbieram turbinę po regeneracji we wtorek, więc koło środy odbiorę samochód - w sobotę jade do francji kolo 2000km to dam znać czy ciągnie olej dalej. Check czerwony, ale ten mój mechanior twierdzi, że jakaś wtyczka od podgrzewacza się urwała czy cos i dlatego i ze przed zimą trzeba to zrobić, ale na razie żeby sie nie przejmować - czasami gaśnie, np: zapalam (pali się czerw. eng. check) pojeżdżę z 15 minut, zgasze, postoi z 10 minut, odpalam i juz się nie pali, ale gaśnie tylko w tej sytuacji, w każdej innej nie. A tak w nawiasie - widzę, że kolega voyager ze skierniewic - ja na spływy często tam Rawką jeżdżę, do Sosenki, także pozdrawiam Skierniewice! No więc tak, jesli to kogos obchodzi. Zrobiłem 1000km i nie bierze oleju, turbina po regeneracji, łopatki były luźne - Pan mówił, że jakiś piach musiał się dostac czy cos do niej i dlatego tak sie stało. W każdym razie wynika z tego, ze leciało do wydechu a katalizator przepalał - więc to to mam nadzieje 3000 KM ubytek 2l oleju znowu ... to szukam dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Mam identyczny rocznik ale sedan i nie ma problemu ze znikaniem oleju w takich ilosciach ale czytalem na innych forach, ze to moga byc zuzyte pierscienie tlokowe ale aby sie o tym przekonac to niech mechanik zrobi pomiar cisnienia w cylindrach z proba olejowa i to powinno dac odpowiedzna ten problem ( gosc opisywal taka sytuacje w renowce scenic a to te same silniki i okazalo sie ze jeden tlok byl uszkodzony, wiec moze tu lezy pies pogrzebany). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 (edytowane) moja (do dziś w zasięgu wzroku bo kolega odkupił ) nie pali ani grama oleju przebieg ok 240 tys wymiana co 15tys a terazniejsze auto pije 1l na 4 tys jak ostro jade wiec dla mnie to cos nowego bo o olej nigdy sie nie martwilem a teraz co chwile sprawdzam stan Edytowane 18 Lipca 2014 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 No Preston zachcialo sie A8-ki to masz problem i na moje oko taki sam jak powyzej, proba olejowa da odpowiedz w jakim stanie sa pierscienie tlokowe olej to nie duch zeby znikal bez przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 (edytowane) w serwisie powiedzieli mi ze to normalka przy tym silniku jak i w modelu wyzej i mam sie cieszyc ze tak malo bierze, kolega z A8 team dolewa 1l na 1000 , jak normalnie przejade to nic nie znika ale jak go gonie to zawsze zeżre mi olej ale szepne mechanikowi o tej probie olejowej a moze zmienic olej ?? bo leje motul x clean 5/40 ?? bede wdzieczny za odpowiedz bo jutro mam zamawiac 15l .... Edytowane 21 Lipca 2014 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.